![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jeg har noen PC-6400 800MHZ RAM kjører i dual kanal modus.
Men når jeg åpner CPU-Z for hver pinne RAM det står maks båndbredde er 400 MHz. Sikkert dette bør 800MHZ? Jeg er sikker på at det var 800 i fortiden! Noen ideer hvordan du kan endre den? Aldri gjort noe overclocking før! Min System: #
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| som kan være fordi det er DDR2, så gjelder det å doble frekvensen (fra 400 MHz til 800MHz)
| |||
| |||
| Jeg var under inntrykk at hver pinne skal ha 800MHZ båndbredde. Jeg lurer på om det er en funksjon på mobo med skrur den ned når det ikke er all nødvendig. Som SpeedStep på Core 2 Duo-prosessorer. |
|
| |||
| |||
| De har begge 800MHz, fordi det er DDR2 som betyr at den har 2 klokker for enhver ekte klokke. utgangspunktet, det klokker på hver endring av stat (høyt eller lavt), mens DDR1 bare klokker ved enhver annen stat (hver gang den går høyt, eller hver gang det går lav) så selv om det har en faktisk klokke på 400 MHz, vil den være clocking to ganger for hver faktiske klokke, slik at du 800MHz. For mer info, og mulig en bedre forklaring prøver lesing nettstedet. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| det spiller ingen rolle uansett. Ingen andre enn de med (overclocked) Wolfdales skal treffe over 400 MHz på FSB.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp. Min System: 日夏子
|
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Spørsmål om Far Cry 2 | hitman0042 | PC & Console Gaming | 12 | 14 desember 2008 21:20 |
| Ram Spørsmål | P5200 | CPUer, Hovedkort & RAM | 8 | 26 nov 2008 11:59 |
| Bare et spørsmål (om min PC) | PC WhizzKid | General Hardware Chat | 9 | 6 desember 2007 15:08 |
| En annen RAM spørsmål! | sturo | CPUer, Hovedkort & RAM | 2 | 10 oktober 2007 09:58 |
| Spørsmål kan du hjelpe> _ < | Ria | General Hardware Chat | 3 | 10 april 2007 12:58 |
| Thread Tools | |
| |