![]() |
|
| |||
| |||
| Jag har en ganska crap datorn just nu, och im försöker Windows XP på en större hårddisk jag fick min vän eftersom jag har just nu bara är 10 gig (försöker att inte skratta). Problemet im med är att jag skränande få in i mitt bios. Den nuvarande moderkort jag har installerat är ett Microstar Inc. MS-6340 (jag vet det skit men beggers rälsförhöjning vara chosers lol). Någon hjälp att appreceated. Ghst. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Du har försökt att trycka F2 eller Delete på strömmen?
| |||
| |||
| Det vanligaste är F2 eller radera gillar Dave sa, om inte försöka F12, F11, Esc thats i annat fall drabbas prova några slumpmässiga sådana. Det borde säga någonstans på skärmen någonstans vad jag ska trycka på för att komma in i "setup". |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Manualen är på http://www.fujitsu-siemens.co.uk/rl/...40/MSI6340.PDF
3.1 Insegling Setup Sätta på datorn och tryck <Del> omedelbart så att du kan ange inställningar. Det andra sättet att komma in Setup är att slå på datorn. När nedan visas en kort stund på botten av skärmen under POST (Power On Self Test) trycker <Del> nyckel eller samtidigt trycker på <Ctrl>, <Alt> Och <Esc> nycklar. Att starta konfigureringsmoden vid uppstart, PRESS <CTRL-ALT-ESC> ELLER <DEL> KEY Om meddelandet försvinner innan du svarar och du fortfarande vill träda installationsprogrammet, starta om systemet för att försöka igen genom att stänga sedan på eller att trycka på "RESET"-knappen på ärendet. Du kan också starta med samtidigt trycka <Ctrl>, <Alt> och <Delete> nycklar. Om du inte trycker på knapparna i rätt tid och att systemet inte startar upp, ett fel Meddelandet kommer att visas och du åter kommer att uppmanas att, PRESS <F1> att fortsätta, <CTRL-ALT-ESC> eller <DEL> att starta konfigureringsmoden Mitt System: Tim
|
|
| |||
| |||
| God hitta platsen. |
|
| |||
| |||
| tack, men ive redan tryed dem. Därför im med så mycket problem lol. Jag tar en annan bash bara för att vara säker tho. Ghst |
|
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Citat:
Jag hade samma problem och insåg mitt tangentbord inte starta förrän Windows haft.
|
| |||
| |||
| Du är inte att trycka på knapparna hårt med mallets Ghst. Håller du inte minns Arthur Ewing och hans musikaliska möss spelar "The Bells of St Mary's"? Så för att få samarbetet i dessa rutor. Du kan koppla in ett tangentbord som du vet fungerar till en socket du är någorlunda säker på om just för att eliminera möjligheterna. |
|
| |||
| |||
| Använder du ett USB-k / b? De fungerar inte på vissa system i efterhand skärmar. Få en ps / 2 en om du har rätt uttag på baksidan av datorn. |
|
| |||
| |||
| Tack för råd, sjuka skall använda denna kunskap i morgon, men nu im sänggåendet. Tack igen, jag skall uppdatera yous i den här frågan i morgon. Ghst. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Mitt BIOS Crashed? - Min BIOS är nu inställt på alla fabriksinställningarna | Bubba | Processorer, moderkort & RAM | 5 | 7 april 2009 15:33 |
| BIOS och Ram | Mooseknuckle | Processorer, moderkort & RAM | 1 | 23 august 2008 16:59 |
| Bios | carpious | Processorer, moderkort & RAM | 2 | 29 december 2007 06:22 |
| Hur man ställer in BIOS | Jack06 | Processorer, moderkort & RAM | 5 | 28 november 2007 09:04 |
| Bios | Ange | General Hardware Chat | 6 | 10 november 2007 10:28 |
| Thread Tools | |
| |