mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > CPU, bundkort og RAM

Register

Jeg har en dårlig RAM stick ... men hvordan kan jeg vide, hvilken af de 4 er det?

Reply

Thread Tools
Old 9 juni 2008, 16:01
Donor-Gruppen

Default Jeg har en dårlig RAM stick ... men hvordan kan jeg vide, hvilken af de 4 er det?

nogen ideer? helst en gratis software, der bare kan flade ud blot fortælle mig, hvor 1 af de 4 jeg nødt til at erstatte ...

Mit system: Top Secrit

Processor (s):
Core 2 Duo E8500 OC @ 4GHz
Bundkort:
Gigabyte GA-EP45-UD3P (P45)
RAM Hukommelse:
mushkin 4GB DDR2 1066MHz
Grafikkort (r):
GTX280
Lydkort:
ombord (for nu)
Harddisk (e):
WD WD6401AALS 640GB
Optisk drev (r):
Klik på linket i signatur for yderligere
Sag / PSU:
CORSAIR CMPSU-750TX (750 WATT)
Køling:
XIGMATEK HDT-S1283 120mm Rifle
Network / Internet:
DSL medium
Monitor (s):
30 tommer 2650x1600 (snart anyway)
Operating System (s):
XP Home
Old 9 juni 2008, 16:32
Donor-Gruppen

Default Jeg har en dårlig RAM stick ... men hvordan kan jeg vide, hvilken af de 4 er det?

bare holde fjerne en stok i en tid, indtil computer virker, så er det din defekte en.

Mit system: Første OC

Processor (s):
Intel E2180@2.85
Bundkort:
Gigabyte GA-35.-DS3L
RAM Hukommelse:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Grafikkort (r):
Gainward ATI 3850
Lydkort:
om bord
Harddisk (e):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk drev (r):
HITACHI DVD-ROM GD-2500
Sag / PSU:
Corsair VX450
Køling:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Network / Internet:
om bord / angiveligt 10Meg jomfrupulp kabel
Monitor (s):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 9 juni 2008, 17:29
Donor-Gruppen

Jeg kan tænde min computer på bøde. sin gang jeg ramte et punkt, hvor stokken af RAM er brugt computeren genstartes. IM udstationering fra den computer, jeg har brug for hjælp med. anden software tests viser, at en stok er dårlig, men viser ikke, man er dårlig. jeg kan ikke fortælle uden software.
Old 9 juni 2008, 18:09
Donor-Gruppen

Bare brug Memtest for at kontrollere hver enkelt pind individuelt.
Det plejer at tage så lang tid, og foruden du har ingen idé om kun én pind er defekt alligevel.

Mit system: Krlll

Processor (s):
Intel Q9550@4.33Ghz
Bundkort:
Gigabyte GA-EP45-UD3P
RAM Hukommelse:
4x2GB OCZ Platinum PC8500
Grafikkort (r):
Gainward 4870X2 (840 Core 940 MEM)
Lydkort:
Ombord HDA
Harddisk (e):
Et par lol 1650GB samlede
Optisk drev (r):
1xDVD PHILIPS DVD +-RW
Sag / PSU:
Antec 1200/Enermax Infiniti 720W
Køling:
Tuniq Tower 120
Network / Internet:
Dual Gigabit Ethernet
Monitor (s):
Acer 22 "widescreen
Operating System (s):
Vista x64 Ultimate
Old 9 juni 2008, 23:25
Donor-Gruppen

Citat:
Oprindeligt Indsendt af cheesepuff View Post
Jeg kan tænde min computer på bøde. sin gang jeg ramte et punkt, hvor stokken af RAM er brugt computeren genstartes. IM udstationering fra den computer, jeg har brug for hjælp med. anden software tests viser, at en stok er dårlig, men viser ikke, man er dårlig. jeg kan ikke fortælle uden software.
oh, ok, jeg vidste ikke du kunne starte computeren.
Old 10 juni 2008, 11:27
Donor-Gruppen

Der må være noget galt med RAM cuz denne Diagnostic viser, at der er, men det siger ikke, hvilken RAM er det.

Jeg løb Mem-test i 15 timer, og jeg har ingen idé om, hvordan man kan teste hver stok individuelt.

im so vildrede med, hvad jeg skal gøre nu.
Old 10 juni 2008, 11:59
Donor-Gruppen

Måske kunne du prøve med min surgestion også? du kan fjerne en stok på et tidspunkt, så gør testen, så skal du finde, som er defekt.
Old 10 juni 2008, 13:26
Donor-Gruppen

sandt, men det vil tage mange timer i træk. er der ingen software, der kan bare nøjes med at sige "stick # 2 er defekt"? alt hvad jeg vil gerne vide, hvoraf den ene er dårlig. har ingen i verden, men at foretage en software, der simpelt?
Old 12 juni 2008, 11:41
Medlem Gruppen

hvis du prøve at bruge Everest Ultimate Edition selv i prøveinstallation det vil sige navnet på den pind, men en eller anden måde kan du se de tider, og at tingene for hver enkelt.

at gøre dette skal du gå ind på menuen på siden og gå på bundkortet anden menu vises fra at gå ned til SPD, vil det vise din 4 sticks RAM sammenligne hver enkelt til hinanden, og derefter, hvis du ser en mærkelig én ud i forhold til alt andet, ser på, hvad slot det er i kunne være noget lignende DIMM2, så kig på din mor bord, det burde sige nøjagtig det samme, dvs DIMM2, hvis det dosent fjerne en af de midterste dem, og derefter prøve din test, at viser ikke, hvis det siger ikke indsætte den, du tog ud, og fjerne den anden.
samme, hvis det rapporter DIMM1 men du ikke ved, hvilken en det er, bortset fra erstatte midten med en i slutningen i sætningen ovenfor.

dette kunne arbejde i dont know.
Old 12 juni 2008, 13:56
Donor-Gruppen

Længden af denne tråd er latterlig.

Du oprindeligt posted på 9. det er nu den 12..
Hvis du bare sæt memtest for at teste en stav i ram per nat, mens du sov, du kunne have været afsluttet i morgen.

Dette er et simpelt problem at diagnosticere kræver kun nogle tålmodighed men i stedet har udviklet sig til en farce.

Register

Bogmærker

Lignende Tråde
Tråd Thread Starter Forum Svar Last Post
USB Stick ulykke ... Hjælp please? damineoneill Drives & flytbare medier 2 4 november 2008 06:43
Mem stick fejl robina80 Drives & flytbare medier 3 1 april 2008 12:51
Digital TV USB Stick dfr200764 General Hardware Chat 4 12 februar 2008 15:02
Fejlbehæftet stick RAM dannyriches CPU, bundkort og RAM 9 15th Dec 2007 10:23
New Memory Stick! kooga Drives & flytbare medier 4 29 august 2007 15:49
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.

Annoncenetværk baseret på bytteøkonomi ® Copyright © 2000 - 2009 Jelsoft Enterprises Ltd SEO ved vBSEO © 2009, websteds egnethed til webcrawling, Inc.