mindere aandelenkarakter

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > CPUs, Moederborden & RAM

Register

Ik heb een Bad RAM stick ... maar hoe kan ik zien welke van de 4 het is?

Reply

Thread Tools
Old 9 juni 2008, 16:01
Donor Groep

Default Ik heb een Bad RAM stick ... maar hoe kan ik zien welke van de 4 het is?

any ideas? bij voorkeur een gratis software die gewoon keihard gewoon mij vertellen dat 1 van de 4 i moet vervangen ...

Mijn Systeem: Top Secrit

Processor (s):
Core 2 Duo E8500 OC @ 4GHz
Moederbord:
Gigabyte GA-EP45-UD3P (P45)
RAM Geheugen:
mushkin 4GB DDR2 1066MHz
Graphics Card (s):
GTX280
Sound Card:
aan boord (voor nu)
Hard Drive (s):
WD6401AALS WD 640GB
Optische Drive (s):
Klik op de link in de handtekening voor meer
Case / PSU:
CORSAIR CMPSU-750TX (750 WATT)
Koeling:
XIGMATEK HDT-S1283 120mm Rifle
Netwerk / Internet:
DSL-medium
Monitor (s):
30 inch 2650x1600 (binnenkort toch)
Operating System (s):
XP Home
Old 9 juni 2008, 16:32
Donor Groep

Default Ik heb een Bad RAM stick ... maar hoe kan ik zien welke van de 4 het is?

blijf het verwijderen van een stok op een moment tot de computer werken, dan is dat je een defect.

Mijn Systeem: Eerste OC

Processor (s):
Intel E2180@2.85
Moederbord:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM Geheugen:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Graphics Card (s):
Gainward ATI 3850
Sound Card:
aan boord
Hard Drive (s):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optische Drive (s):
HITACHI DVD-ROM GD-2500
Case / PSU:
Corsair VX450
Koeling:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Netwerk / Internet:
aan boord / zogenaamd 10Meg maagd kabel
Monitor (s):
ViewSonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 9 juni 2008, 17:29
Donor Groep

Ik kan mijn computer weer op orde. zijn zodra ik een punt waar de stok van RAM-geheugen wordt gebruikt de computer opnieuw opstart hit. im terbeschikkingstelling van de computer Ik heb hulp nodig. andere software tests blijkt dat een stok slecht is, maar niet een show die is slecht. i cant vertellen zonder software.
Old 9 juni 2008, 18:09
Donor Groep

Gebruik Memtest controleren elke stok afzonderlijk.
Het wont nemen dat lang en bovendien je hebt geen idee wanneer slechts een stick defect is hoe dan ook.

Mijn Systeem: Krlll

Processor (s):
Intel Q9550@4.33Ghz
Moederbord:
Gigabyte GA-EP45-UD3P
RAM Geheugen:
4x2GB OCZ Platinum PC8500
Graphics Card (s):
Gainward 4870X2 (840 Core 940 Mem)
Sound Card:
Onboard HDA
Hard Drive (s):
Een paar lol 1650GB totale
Optische Drive (s):
1xDVD PHILIPS DVD +-RW
Case / PSU:
Antec 1200/Enermax Infiniti 720W
Koeling:
Tuniq Tower 120
Netwerk / Internet:
Dual Gigabit Ethernet
Monitor (s):
Acer 22 "breedbeeld
Operating System (s):
Vista x64 Ultimate
Old 9 juni 2008, 23:25
Donor Groep

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cheesepuff View Post
Ik kan mijn computer weer op orde. zijn zodra ik een punt waar de stok van RAM-geheugen wordt gebruikt de computer opnieuw opstart hit. im terbeschikkingstelling van de computer Ik heb hulp nodig. andere software tests blijkt dat een stok slecht is, maar niet een show die is slecht. i cant vertellen zonder software.
oh, ok, ik wist niet dat je kon de computer op te starten.
Old 10 juni 2008, 11:27
Donor Groep

er moet iets mis zijn met het RAM-geheugen cuz deze diagnostische blijkt dat er is, maar het zegt niet welke RAM-geheugen is het.

Ik rende Mem test voor 15 uur en ik heb geen idee hoe het testen van elke stok afzonderlijk.

im zo verward over wat ik nu moet doen.
Old 10 juni 2008, 11:59
Donor Groep

Misschien kun je proberen met mijn surgestion ook? je kon verwijderen een stok op een moment, doe dan de test, dan moet je vinden welke defect is.
Old 10 juni 2008, 13:26
Donor Groep

waar, maar dat zal uren en uren duren lang. is er geen software die gewoon kan zeggen "stick # 2 is defect"? alles wat ik wil weten is welke is slecht. heeft niemand in de wereld maar om een software te maken dat simpel?
Old 12 juni 2008, 11:41
Lid Fractie

als je probeert met behulp van Everest Ultimate Edition ook in trial modus zal zeggen: de naam van de stok, maar een of andere manier u de tijden en dingen die voor ieder kan zien.

om dit te doen ga naar het menu aan de zijkant en ga op het moederbord van een ander menu zal verschijnen van dat, ga naar EPD, zal het ga je 4 stokken RAM-geheugen vergelijken elk aan elkaar, en dan als je een beetje een rare out ten opzichte van alles, kijken naar wat het in het slot zou kunnen worden iets als DIMM2, kijk dan op je moederbord moet zeggen precies hetzelfde DIMM2 dat wil zeggen, als het dosent verwijderen van een van de middelste Ones, en probeer dat uw test blijkt niet, als het zegt niet invoegen die u haalde, en verwijder de andere.
dezelfde als deze rapporten DIMM1 maar u dont weet welke dat is, afgezien van midden te vervangen door de een aan het einde in de zin hierboven.

dit zou kunnen werken i dont know.
Old 12 juni 2008, 13:56
Donor Groep

De lengte van deze draad is belachelijk.

U oorspronkelijk gepost op de 9e is het nu de 12e.
Indien u zojuist Memtest op een stok van ram per nacht te testen terwijl je sliep je had kunnen worden afgerond morgen.

Dit is een eenvoudig probleem te diagnosticeren die slechts enkele geduld maar is verworden tot een farce.

Register

Bladwijzers

Gelijkaardige Draden
Draad Thread Starter Forum Antwoorden Last Post
USB Stick ongeval ... helpen alstublieft? damineoneill Drives & Removable Media 2 4 Nov 2008 06:43
Mem stick fout robina80 Drives & Removable Media 3 De 1 april 2008 12:51
Digitale TV USB Stick dfr200764 Algemeen Hardware Chat 4 12 feb 2008 15:02
Defecte stick ram dannyriches CPUs, Moederborden & RAM 9 15 dec 2007 10:23
Nieuwe Memory Stick! kooga Drives & Removable Media 4 29 aug 2007 15:49
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.