mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > CPUer, Hovedkort & RAM

Register

Jeg har et Bad RAM pinne ... men hvordan kan jeg vite hvilken av de 4 er det?

Reply

Thread Tools
Old 9th 2008 jun 16:01
Donor Group

Default Jeg har et Bad RAM pinne ... men hvordan kan jeg vite hvilken av de 4 er det?

noen ideer? helst et gratis program som bare kan flate ut bare fortelle meg hvilke 1 av de 4 jeg trenger å skifte ...

Min System: Top Secrit

Prosessor (er):
Core 2 Duo E8500 OC @ 4GHz
Hovedkort:
Gigabyte GA-EP45-UD3P (P45)
RAM-minne:
mushkin 4GB DDR2 1066MHz
Graphics Card (s):
GTX280
Lydkort:
onboard (til nå)
Harddisk (er):
WD WD6401AALS 640GB
Optisk stasjon (er):
Klikk på linken i signaturen for mer
Case / PSU:
Corsair CMPSU-750TX (750 watt)
Cooling:
XIGMATEK HDT-S1283 120mm Rifle
Nettverk / Internett:
DSL medium
Skjerm (er):
30 tommers 2650x1600 (snart anyway)
Operating System (s):
XP Home
Old 9th 2008 jun 16:32
Donor Group

Default Jeg har et Bad RAM pinne ... men hvordan kan jeg vite hvilken av de 4 er det?

Bare fortsett å fjerne en pinne om gangen til datamaskinen fungerer, så det er din feil ett.

Min System: Først OC

Prosessor (er):
Intel E2180@2.85
Hovedkort:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM-minne:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Graphics Card (s):
Gainward ATI 3850
Lydkort:
om bord
Harddisk (er):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk stasjon (er):
Hitachi DVD-ROM GD-2500
Case / PSU:
Corsair VX450
Cooling:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Nettverk / Internett:
ombord / ha 10Meg virgin kabel
Skjerm (er):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 9th 2008 jun 17:29
Donor Group

Jeg kan slå meg computer på fine. med en gang jeg traff et punkt der pinnen RAM brukes datamaskinen startes på nytt. im posting fra datamaskinen Jeg trenger hjelp med. annen programvare tester viser at en pinne er dårlig, men viser ikke hvilken som er dårlig. i cant fortelle uten programvare.
Old 9th 2008 jun 18:09
Donor Group

Bare bruk Memtest å sjekke hver pinne individuelt.
Det vilikke ta så lang tid og dessuten du har ingen anelse om bare én pinne er feil uansett.

Min System: Krlll

Prosessor (er):
Intel Q9550@4.33Ghz
Hovedkort:
Gigabyte GA-EP45-UD3P
RAM-minne:
4x2GB OCZ Platinum PC8500
Graphics Card (s):
Gainward 4870X2 (840 Core 940 Mem)
Lydkort:
Onboard HDA
Harddisk (er):
Noen lol 1650GB totalt
Optisk stasjon (er):
1xDVD Philips DVD +-RW
Case / PSU:
Antec 1200/Enermax Infiniti 720W
Cooling:
Tuniq Tower 120
Nettverk / Internett:
Dual Gigabit Ethernet
Skjerm (er):
Acer 22 "widescreen
Operating System (s):
Vista x64 Ultimate
Old 9th 2008 jun 23:25
Donor Group

Sitat:
Originally Posted by cheesepuff View Post
Jeg kan slå meg computer på fine. med en gang jeg traff et punkt der pinnen RAM brukes datamaskinen startes på nytt. im posting fra datamaskinen Jeg trenger hjelp med. annen programvare tester viser at en pinne er dårlig, men viser ikke hvilken som er dårlig. i cant fortelle uten programvare.
oh, ok, jeg visste ikke at du kan starte datamaskinen.
Old 10th 2008 jun 11:27
Donor Group

det må være noe galt med RAM cuz denne Diagnostisk viser det er, men det sier ikke hvilken RAM det er.

Jeg løp Mem test for 15 timer og jeg aner ikke hvordan de kan teste hver pinne individuelt.

im så forvirret på hva jeg skal gjøre nå.
Old 10th 2008 jun 11:59
Donor Group

Kanskje du kunne forsøke med surgestion min også? Du kan fjerne en pinne om gangen, og deretter gjøre testen, bør du finne noe som er feil.
Old 10th 2008 jun 13:26
Donor Group

sant, men som vil ta timer og timevis. er det ingen programvare som bare kan bare si "stokk # 2 er feil"? Alt jeg vil vite, er hvilken som er dårlig. har ingen i verden om å lage en programvare som enkelt?
Old 12. jun 2008, 11:41
Medlem Group

hvis du prøver å bruke everest ultimate edition selv i prøvebasis det vil si navnet på pinne, men en måte du kan se tidsberegninger og ting for hver enkelt.

å gjøre dette gå inn på menyen på siden og gå på hovedkort annen meny vises fra det, går ned til SPD, vil den vise din 4 pinner RAM sammenligne hver til hverandre, og hvis du ser et oddetall ut sammenlignet med alt annet, se på hvilke spor det er i kan være noe som DIMM2, og deretter se på hovedkortet det skal si nøyaktig samme dvs. DIMM2, hvis det dosent fjerner en av de midterste dem, og prøv deretter test som viser mislyktes, hvis det står ikke sette den du tok ut, og fjern den andre.
Samme om det rapporter DIMM1 men du ikke vet hvilken det er, bortsett fra erstatter midten med den til slutt i setningen ovenfor.

dette kan fungere i dont know.
Old 12. jun 2008, 13:56
Donor Group

Lengden av denne tråden er latterlig.

Du opprinnelig postet den 9. det er nå den 12..
Hvis du bare setter Memtest å teste en stokk med ram per natt, mens du sov du kunne ha vært ferdig i morgen.

Dette er et enkelt problem å diagnostisere krever bare noen tålmodighet men i stedet er blitt en farse.

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
USB Stick-ulykken ... hjelpe takk? damineoneill Drivere og flyttbare medier 2 4 nov 2008 06:43
Mem Stick feil robina80 Drivere og flyttbare medier 3 1 april 2008 12:51
Digital-TV-USB Stick dfr200764 General Hardware Chat 4 12 februar 2008 15:02
Feil pinne RAM dannyriches CPUer, Hovedkort & RAM 9 15 desember 2007 10:23
New Memory Stick! kooga Drivere og flyttbare medier 4 29 august 2007 15:49
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.