![]() |
|
| |||
| |||
| Nylig har jeg blitt frustrert med datamaskiner hastighet, Theres no problem med det, det er bare ikke så fort som det kunne være. Jeg kjører Vista og jeg laget den dumme beslutningen om å gå for kun 1 GB i stedet for 2 ... Never mind .. Jeg får litt mer nå: D Men jeg ville ha hjelp som jeg aldri har endret noe å gjøre med en datamaskin (Hardware klok anyway) så jeg aner ikke hvilken RAM å kjøpe. Jeg leste et sted at noen ganger har du liker, tom slots? og du kan bare skubbe mer på hovedkortet i stedet for å erstatte det du har for en større bit? Jeg vet ikke .. Jeg trenger hjelp
__________________ "Hvorfor gjorde de [PS3 Slim] kølle med UFO-landing på et rektangel se" --- Nilay Patel; Engadget Ep. 160 |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| vel først må du finne det du allready har, hvis du kjøpte pre bygget, og vil beholde warrenty, må du ta maskinen tilbake til butikken for dem å installere en annen gig RAM, som også vil bety at du ikke ikke trenger å velge rett pinne. Men ellers må du få en annen 1GB pinne (antar du har 1 * 1GB i øyeblikket), som er det samme som det du har i øyeblikket, men hvis du har 2 * 512MB ville det trolig være best å få 2 * 1GB staver, men for at du trenger å vite hvilket hovedkort du har
| |||
| |||
| Jeg kjøpte den pre-bygget, men tilpasses. (Dell) Men jeg kan ikke huske fra da jeg valgte spec hva mobo er .. Men jeg tror ikke Dell tilbyr deg muligheten til å endre hovedkort, hvis de gjør jeg ikke. Så hvis du kan enten fortelle meg hvor å finne ut hva mine hovedkort er, eller hvis du vet hvilke mb de satt i Dell Inspiron 531 er? Jeg har sjekket at det er definitivt 1GB, og det må vel være 2 pinner på 512 meg fordi dual core? takk, Ollie.
__________________ "Hvorfor gjorde de [PS3 Slim] kølle med UFO-landing på et rektangel se" --- Nilay Patel; Engadget Ep. 160 |
|
| |||
| |||
| Vel først av alt, Duel sentral del, er CPU, ikke RAM, men RAM kan kjøre i duell kanalen, men de er ulike ting. Å finne ut hva hovedkort du har kan du prøve Everest gang installert, clcik hovedkort, deretter hovedkort igjen, så den bør gi hovedkortet navn. |
|
| |||
| |||
| Sitat:
Se min RAM er ganske stabilt på 61% pluss / minus et par prosent. Its my kjerner som er irriterende meg, innimellom theyll maks ut, eller oftere både toch 99% deretter komme tilbake ned litt. Jeg tenkte at hvis jeg kjøpte mer RAM jeg sped min CPU prosesser .. Tenke på det ville jeg ha et helt nytt (raskere) CPU, si for argumenter skyld mine er 1.8GHz, (jeg vet ikke figuren av hånd) ønsker jeg å kjøpe en ny for å få det til å si 2.5? Jeg vet jeg kunne overclock det, men TBH Jeg er ikke sikker på om det er verdt risikoen, som sikkert kunne jeg ikke O / C det enormt uten effecting avkjøling, ellers Dell / CPU selskapet skulle allerede har gjort det.
|
| |||
| |||
| Først av alt, hva bruker du til å måle RAM og CPU-bruken? og er du sikker på at du leser det den rette måten, så var du si RAM var maxing ut før. Men ja, hvis du ikke vil overclock, må du kjøpe et nytt proccesor å gjøre det å kjøre raskere, men overclocking poserer ikke for mye risiko, aslong ettersom du ikke være dum. Når det gjelder kjøling, hvis du bare har stock kjøling, vil den ikke overclock bra, men jeg er ikke sikker på hvor godt AMD CPUens overclock allikevel. |
|
| |||
| |||
| Sitat:
CPU-bruken (ATOW) er å hoppe rundt mellom 22% og 45% (Total) og dvs bare kjører MSN, WLM og selvfølgelig Opera for meg å skrive dette, også Media Center er på i bakgrunnen, men det er ikke å gjøre noe. Sikkert dette er ikke så mye å spørre? Jeg ønsker ikke halvdel min prosessor å gå med bare de mest grunnleggende oppgaver. Hvis jeg ikke skriver dette jeg skulle kjøre mange flere programmer, og mer krevende dem, som er når det begynner å bli veldig høyt, og innimellom fryse helt. Ja, det er ikke noe fancy, par grunnleggende tretti pence fans gjort i India for tredeveendedel av en penny.
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Kanskje du har mange crapware kjører i BG? Det være lurt å lage en tråd i Windows forumet og poste en Hijackthis logg.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp. Min System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Også, noe jeg har nettopp gjennom av, er det en PC eller en bærbar PC? fordi (atleast på mine brødre laptop) CPU får begrenset til ca 30% i normal strøminnstillinger (men bar likevel går opp til 100%) for å spare batteriet, men du kan sette den til å bruke alt i kraft alternativer. Så hvis det er en laptop, prøv å kontrollere strømmen alternativer. Dessuten prøver sjekke i BIOS som du har flere kjerner aktivert, som ville begrense CPU. Og som Carbon sagt, ta en titt på rense maskinen din, så jeg kjører WLM, Xfire, SuperAntiSpyware, Logitech setpoint, Coretemp, G15 LCD profiler, avast, winpatrol og Chrome, og min CPU knapt noen gang kommer om ca 5 % bruksstatistikk med all åpen. |
|
| |||
| |||
| Ok takk, Sin Desktop, slik at det ikke vil virke, men jeg kommer snart tilbake med en HJT. Jeg kan sjekke i BIOS hvis du vil, men min gadget GÅR gi målinger for både kjerner separat, (annerledes av noen få prosent, så vel, så det er ikke bare speiler en av dem)
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| High Speed Internet LAN hastighet Spørsmål Takk! | P5200 | Nettverk, modem og VoIP | 4 | 24 november 2009 22:46 |
| Ram hastighet | Deezer | CPUer, Hovedkort & RAM | 1 | 5 feb 2008 22:23 |
| Vista Speed vs XP Speed | ketanco | Windows-operativsystemer | 3 | 27 januar 2008 23:06 |
| BB hastighet VS Router hastighet? | davsas | Nettverk, modem og VoIP | 2 | 18 januar 2008 12:12 |
| Viftehastighet | muay | CPUer, Hovedkort & RAM | 3 | 12 januar 2008 11:04 |
| Thread Tools | |
| |