![]() |
|
| |||
| |||
| Nyligen har jag blivit frustrerad med mina datorer hastighet, Theres inga problem med det, det är bara inte lika snabbt som den kunde vara. Jag kör Vista och jag gjorde ett dumt beslut att åka för bara 1 GB i stället för 2 ... Strunt samma .. Jag ska få lite mer nu: D Men jag ville ha lite hjälp så jag har aldrig ändrat något att göra med en dator (Hardware klokt i alla fall) så jag har ingen aning om vilket RAM att köpa. Jag läste någonstans att det ibland att du har vilja, tomma tider? och du kan enkelt skjuta mer i moderkortet istället för att ersätta vad du har för en större bit? Jag vet inte .. Jag behöver hjälp
__________________ "Varför har de [PS3 Slim] käpp med UFO landar på en rektangel look" --- NILAY Patel, Engadget Ep. 160 |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| såväl första som du behöver för att hitta det du redan har, om du köpte före byggas, och vill behålla garanti, måste du ta datorn tillbaka till affären för att installera ett annat gig RAM-minne, vilket också skulle innebära att du inte inte behovet av att välja rätt minne. Men annars måste du få en 1 GB-minnet (förutsatt att du har 1 * 1 GB för tillfället) som är detsamma som vad du har för tillfället, men om du har 2 * 512 skulle det förmodligen bäst att få 2 * 1 GB-minnen, men för att du behöver veta vilket moderkort du har
| |||
| |||
| Jag köpte den inför byggas, men kundanpassade. (Dell) Men jag kan inte komma ihåg från när jag valde spec vad mobo är .. Men jag tror inte Dell erbjuda dig möjligheten att byta moderkort, om de gör jag inte. Så om du kan antingen berätta hur att ta reda på vad mitt moderkort är, eller om du råkar veta vilken mb de sätter i Dell Inspiron 531 s? Jag har kontrollerat att det är definitivt 1GB, och det måste vara 2-minnen på 512 meg eftersom dess dual core? tack, Ollie.
__________________ "Varför har de [PS3 Slim] käpp med UFO landar på en rektangel look" --- NILAY Patel, Engadget Ep. 160 |
|
| |||
| |||
| Tja först och främst den Duel central del, är CPU, inte RAM, men RAM kan köras i duell kanal, men de är olika saker. För att ta reda på vad moderkortet du har kan du försöka Everest en gång installerat, clcik moderkortet och sedan moderkort igen, då det bör ge moderkort namn. |
|
| |||
| |||
| Citat:
Se mitt RAM är ganska stabil på 61% ge eller ta ett par procent. Dess min kärnor som irriterande mig, ibland theyll max, eller oftare både Toch 99% sedan komma tillbaka lite. Jag trodde att om jag köpte mer RAM jag påskyndas min CPU processer .. Funderar du på det skulle jag behöva en helt ny (snabbare) CPU, säg för argument skull gruvan är 1,8 GHz, (jag vet inte siffran off hand) skulle jag köpa en ny för att få den att säga 2.5? Jag vet att jag kan överklockning, men TBH Jag är inte säker på om det värt risken, som säkert kunde jag inte O / C den enormt utan verkställer kylning, annars Dell / CPU företaget redan har gjort det.
|
| |||
| |||
| Först av allt, vad använder du för att mäta RAM och CPU-användning? och är du säker på att du har läst det på rätt sätt, som ni sa RAM var maxing innan. Men ja, om du inte vill överklockning, du kommer att behöva köpa en ny proccesor att göra det snabbare, men överklockning inte medför alltför stor risk, aslong du inte vara dum. När det gäller kylning, om du bara har beståndet kyla kommer det inte överklockning bra, men jag vet inte hur bra AMD CPU's överklockning ändå. |
|
| |||
| |||
| Citat:
CPU-användning (ATOW) hoppar omkring mellan 22% och 45% (totalt) och thats bara kör MSN, WLM och naturligtvis Opera för mig att skriva detta, även Media Center är på i bakgrunden, men det är inte att göra någonting. Det är väl ändå inte så mycket begärt? Jag vill inte ha en halv min processor att gå med bara de mest grundläggande uppgifter. Om jag inte skriver det här jag skulle köra en massa mer program, och mer krävande sådana, som är när det börjar bli riktigt stor, och ibland frysa helt. Ja, det är inget märkvärdigt, några grundläggande trettioo pence fans som görs i Indien för en trettiondel av ett öre.
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Kanske du har en hel del crapware körs i BG? Kanske vill göra en tråd i Windows forumet och skicka en HijackThis-logg.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Också något som jag har just genom att, är det en dator eller en laptop? eftersom (åtminstone på mina bröder laptop) CPU blir begränsad till cirka 30% under det normala motorinställningar (men bar fortfarande går upp till 100%) för att spara batteri, men du kan ställa in den att använda det i makt alternativ. Så om det är en bärbar dator, prova att kontrollera makten alternativ. Också, prova att kontrollera i BIOS att du har flera kärnor aktiverade, eftersom det skulle begränsa CPU. Och som Carbon sagt, ta en titt på städning i datorn, så jag kör WLM, Xfire, SUPERAntiSpyware, Logitech börvärde, Coretemp, G15 LCD profiler, Avast, winpatrol och Chrome, och min CPU knappast någonsin blir om ca 5 % användning med all denna öppna. |
|
| |||
| |||
| Ok tack, Dess ett skrivbord, så det kommer inte att fungera, men jag kommer tillbaka snart med en HJT. Jag kan kolla i BIOS om du vill, men min gadget ger behandlingar för både borrkärnor separat, (olika från ett par procent, så sitt inte bara avspeglar en av dem)
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| High Speed Internet LAN hastighet Fråga Thanks! | P5200 | Nätverk, Modem & VoIP | 4 | 24 november 2009 22:46 |
| Ram hastighet | Deezer | Processorer, moderkort & RAM | 1 | 5 februari 2008 22:23 |
| Vista Speed vs XP Speed | ketanco | Windows-operativsystem | 3 | 27 januari 2008 23:06 |
| BB hastighet VS Router hastighet? | davsas | Nätverk, Modem & VoIP | 2 | 18 januari 2008 12:12 |
| Fläktvarvtal | muay | Processorer, moderkort & RAM | 3 | 12 januari 2008 11:04 |
| Thread Tools | |
| |