![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Jeg vil gjerne ha litt info. Jeg skal bygge en ny datamaskin. Jeg vil sørge for at den kan kjøres Blueray filmer uten problem. Jeg tenker på å få et 3,0 gig dual core. Men det er alle disse tallene jeg dont vite hva de betyr, eller hva som er bra. Som buffer. L1 L2. Er en dual core 2.5 gig skal bli raskere deretter tokjerners 3,0 gig om buffer er høyere? Hva annet bør jeg se etter? Jeg ønsker å bruke omtrent NOK 100-150 på mor bord / CPU kombinasjonsboksen. Jeg ønsker å kunne kjøre 64 bit. Jeg ønsker å kunne utvide til 16gig ram +. Ikke at jeg vil bruke den nå, men kanskje i framtiden. Det må kunne kjøre en blue ray film med ingen hopping. Jeg vil gjerne ha et hovedkort med HDMI ut så jeg ikke å kjøpe et skjermkort. Noen forslag? Jeg spør for mye på min prisklasse? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| 7750 + BE pluss 780G hovedkort = ~ $ 150 og har HDMI ut. Ikke bekymre deg om ting som buffer, bare modellen #, vanligvis de kan ikke direkte sammenlignes.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp. Min System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Takk for info! Jeg fant noen prosessorer som er 3gig i min prisklasse. Hvorfor vil du det du valgte for meg være bedre enn én av en høyere fart? For meg som en som er ny til datamaskinen bygge ting, jeg tror høyere gigabyte = raskere. Er det noe jeg mangler? Im at det er. Hva betyr effekten har med noe? noen er 65 eller 95 eller 120. Bør jeg bekymre deg for dette? |
|
| |||
| |||
| Det er en rekke ting, inkludert dø størrelse, cache, arkitektur, osv. som har ingenting å gjøre med GHz og som påvirker prosessorhastigheten. Det er et stort meningsløst beregning. Ikke bekymre deg om effekten, det betyr bare noen CPUer trekker mer strøm enn andre.
__________________ "Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp. |
|
| |||
| |||
| Sannsynligvis viktigere er mengden RAM du har tenkt å legge inn i systemet, både av CPUens du nevnte bør gjøre bot så lenge du ikke skimp på ram. 4Gig bør være greit, men jo mer jo bedre! |
|
| |||
| |||
| Q = Quad raskere deretter dual core. Intel-prosessor, C2Q, 2.4, L2 Chache 4 MB RAM: - 2 til 4 GB Compatible Mother board (Intel Original) Prøv å kjøpe Multimedia PC. |
|
| |||
| |||
| Sitat: Jeg tror jeg har endelig avgjort i en sak =) http://www.compusa.com/applications/...&Sku=T925-2262 Jeg vet hva en lanbox. Men gjett hva? Jeg dont vite hva det betyr så det doesnt både meg lol. Min venn har en. Jeg liker hvordan den ser ut. Jeg vil bruke dette for et Home Media PC. Så det er slags tall. 9inches tror jeg. Dette var mitt andre valg http://www.compusa.com/applications/...&Sku=T925-2182 Jeg tror lanbox vil være lettere å holde kul. Når jeg kommer til compUSA vil jeg se på begge deler, og foreta et valg. Når jeg endelig plukke en sak, kan jeg begynne å se på moren boards / CPU litt vanskeligere. |
|
| |||
| |||
| Sitat:
Når du sier kjøpe multimedia PC ... Hva mener du? Min viktigste formål er musikk, filmer, bilder, på tv, kobles via min hjemmeside surroundlyd. |
|
| |||
| |||
| Sitat:
Uansett, husk at de mATX tilfeller er ganske vanskelig å jobbe på og holde kjølig.
__________________ "Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp. |
|
| |||
| |||
| Sitat:
WOW. Jeg innså min lan-boksen er faktisk mindre samlet så en hvit en. LAN er 9high og hvitt er 7. Men den hvite er 17x17 og lan er 17x12. Jeg tror im får lan-boksen. |
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| 64 X 2 Dual Core prosesser? Quad Core | scooby180169 | CPUer, Hovedkort & RAM | 1 | 28 september 2009 09:28 |
| Quad Core Vs. Dual Core - Video Rendering Time Race | cheesepuff | CPUer, Hovedkort & RAM | 11 | 29 august 2009 09:31 |
| Dual Core vs Quad Core - og andre spørsmål ... | ibex_57 | CPUer, Hovedkort & RAM | 13 | 5 okt 2008 04:34 |
| Høyere Single Core, Lower Dual Core | mykul | CPUer, Hovedkort & RAM | 7 | 16 februar 2008 13:28 |
| Dual Core Vs Quad Core-prosessorer? | ong_1988 | CPUer, Hovedkort & RAM | 3 | 18 mars 2007 22:22 |
| Thread Tools | |
| |