mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Processorer, moderkort & RAM

Register

Jag vill köpa en processor - 3Gig Dual Core Kanske.

Reply

Thread Tools
Old 16 mars 2009, 20:42
Ledamot Gruppen

Default Jag vill köpa en processor - 3Gig Dual Core Kanske.

Jag skulle vilja få lite info. Jag kommer att bygga en ny dator. Jag vill se till att den kan köra Blueray-filmer utan problem.

Jag tänker på att få en 3,0 gig dual core. Men det finns alla dessa siffror jag vet inte vad de menar eller vad som är bra. Liksom cache. L1-L2. Är en dual core 2,5 spelning kommer att bli snabbare då den dubbla kärnan 3,0 gig om cachen är högre? Vad ska jag leta efter?

Jag skulle vilja spendera ungefär $ 100-150 på moderkortet / CPU combo. Jag vill kunna köra 64-bitars. Jag vill kunna expandera till 16gig RAM +. Inte för att jag någonsin kommer att använda den nu, men kanske i framtiden. Det måste kunna köra en blue ray film utan hoppar. Jag skulle gärna vilja ha ett moderkort med HDMI ut så jag behöver inte köpa ett grafikkort.

Några förslag? Är jag begära för mycket på min prisklass?
Old 16 mars 2009, 21:03
Givargruppen

7750 + BE plus en 780G moderkort = ~ $ 150 och den har HDMI ut.

Oroa dig inte om saker som cache, precis den modell #, brukar de inte kan jämföras direkt.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 17 mars 2009, 10:22
Ledamot Gruppen

Tack för denna info!

Jag hittade några processorer som är 3gig i min prisklass. Varför kommer den du valt för mig vara bättre än en av en högre hastighet?

För mig som någon som är ny till datorn bygga sak, jag tror att högre spelningar = snabbare. Är det något jag saknar? Im säker på att det är.

Vad gör wattal har till med något? vissa är 65 eller 95 eller 120. Bör jag oroa mig om det här?
Old 17 mars 2009, 10:56
Givargruppen

Det finns en rad saker inklusive dö storlek, cache, arkitektur, etc. som inte har något att göra med GHz och som påverkar processor hastighet. Det är en i stort sett meningslös metriska.

Oroa dig inte om wattal, det betyder bara några processorer drar mer ström än andra.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "
Old 18 Mars 2009, 15:56
Ledamot Gruppen

Förmodligen viktigare är det mängden RAM-minne du vill lägga in i systemet, både av CPU's du nämnde ska göra bra så länge du inte snåla på RAM. 4Gig ska vara bra, men ju mer desto bättre!

Old 19 Mars 2009, 03:53
Banned Group

Q = Quad snabbare sedan dubbel kärna.

Intel-processor, C2Q, 2.4,
L2 Chache 4 MB

RAM - 2 till 4 GB

Kompatibla moderkortet (Intel Original)

Prova att köpa Multimedia PC.
Old 19 Mars 2009, 07:38
Ledamot Gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av bluefox View Post
Förmodligen viktigare är det mängden RAM-minne du vill lägga in i systemet, både av CPU's du nämnde ska göra bra så länge du inte snåla på RAM. 4Gig ska vara bra, men ju mer desto bättre!

tack för input. Jag planerar på att få en AM2 + socket så jag kan få 1066 RAM. Jag kommer att använda 8 spelningar just nu. Arbeta på att få win7 64 bitar.

Jag tror att jag äntligen har beslutat om ett fall =)

http://www.compusa.com/applications/...&Sku=T925-2262

Jag vet att en lanbox. Men gissa vad? Jag vet inte vad det betyder så det spelar ingen både mig lol. Min vän har en. Jag gillar hur det ser ut. Jag vill använda detta för ett hem media PC. Så det är ganska hög. 9inches tror jag.

Detta var mitt andra val

http://www.compusa.com/applications/...&Sku=T925-2182

Jag tror att lanbox blir lättare att hålla lugnt. När jag kommer till compUSA Jag kommer att titta både på och göra ett val.

När jag äntligen ta ett fall kan jag börja titta på mamma styrelser / CPU alittle hårdare.
Old 19 Mars 2009, 07:49
Ledamot Gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av johnpol78 View Post
Q = Quad snabbare sedan dubbel kärna.

Intel-processor, C2Q, 2.4,
L2 Chache 4 MB

RAM - 2 till 4 GB

Kompatibla moderkortet (Intel Original)

Prova att köpa Multimedia PC.
Quad Core är för dyrt. Jag skulle snarare få en dubbel kärna, för nu, och sedan uppgradera den senare. När jag får en moderkortet kommer jag att leta efter en som stödjer quadcore säkert. Men jag vill bygga en anständig budget st för blue ray uppspelning.

När du säger köpa multimedia dator ... Vad menar du? Mitt huvudsakliga syfte är musik, film, bilder på min tv, ansluten via mitt hem surroundljud.
Old 19 Mars 2009, 09:16
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av PhilipM1 View Post
Quad Core är för dyrt. Jag skulle snarare få en dubbel kärna, för nu, och sedan uppgradera den senare. När jag får en moderkortet kommer jag att leta efter en som stödjer quadcore säkert. Men jag vill bygga en anständig budget st för blue ray uppspelning.

När du säger köpa multimedia dator ... Vad menar du? Mitt huvudsakliga syfte är musik, film, bilder på min tv, ansluten via mitt hem surroundljud.
Han har ingen aning om vad han talar om.

Hur som helst, komma ihåg att dessa mATX fall är ganska svårt att arbeta i och förvara svalt.
Old 19 Mars 2009, 09:31
Ledamot Gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av Carbon View Post
Han har ingen aning om vad han talar om.

Hur som helst, komma ihåg att dessa mATX fall är ganska svårt att arbeta i och förvara svalt.

WOW. Jag insåg mitt LAN box faktiskt är mindre övergripande sedan den vita ett. LAN är 9high och den vita är 7. Men det vita är 17x17 och LAN är 17x12. Jag tror im få län rutan.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
64 X 2 Dual Core Processer? Quad Core scooby180169 Processorer, moderkort & RAM 1 28 september 2009 09:28
Quad Core Vs. Dual Core - Video Rendering Time Race cheesepuff Processorer, moderkort & RAM 11 29 augusti 2009 09:31
Dual Core vs Quad Core - och andra frågor ... ibex_57 Processorer, moderkort & RAM 13 5 oktober 2008 04:34
Högre Single Core, Nedre Dual Core mykul Processorer, moderkort & RAM 7 16 februari 2008 13:28
Dual Core Vs Quad Core Processor? ong_1988 Processorer, moderkort & RAM 3 18 mars 2007 22:22
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.