![]() |
|
| |||
| |||
| Hei folkens, Jeg skal bygge en ny maskin snart, men mine planer endret seg da jeg fant ut at jeg kunne få følgende prosessor gratis Intel Core 2 Extreme Quad-Core QX9750 Spesifikasjoner: * Quad-core * 45nm * 3.16Ghz * 1333Mhz FSB * 12MB L2 Cache * Socket-775 Jeg skal tilbringe en god del penger bare for å bygge på nytt, så jeg vil være sikker på at dette er en god prosessor til å bygge rundt. Jeg vil gjerne vite hvordan denne prosessoren stabler opp mot hva som skjer der ute i dag. Også, hva ville dere anbefale for et hovedkort, RAM og strømforsyning? Mange takk! |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det er 771, server socket. Det er en $ 1500 prosessor, jeg aner ikke hvordan du får det gratis, men selger den for halv det og bruke det til å finansiere hele bygge med en nyere prosessor som er 775.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp. Min System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Også i forhold til Intel, er det 1600 FSB. QX9775 4 3,20 GHz 1600 MHz 12 MB 45nm |
|
| |||
| |||
| Greit, jeg er litt forvirret nå. Jeg har hørt motstridende rapporter om hva socket denne saken er. Det står mellom en 771 eller 775. Den vedlagte skjermbilde sier det en 775, men følgende historie sier det en 771. http://hardwarezone.com/articles/vie...9&id=2745&pg=2 Er det noen som vet sikkert? |
|
| |||
| |||
| Jeg er med deg vill mann. Når jeg googled det i går kveld, jeg holdt komme opp med motstridende informasjon. Noen sa 1333 FSB og noen sa 1600. LOL, da jeg dro til Intel.com og skrev QX9750 inn i sin webområdedesign søkemotor kom det tilbake uten noen resultater, men jeg fant det under prosessorer. Jeg vet ikke hva jeg skal si deg. Det eneste jeg fant ut for enkelte, er at det er en "sjelden" chip som de ikke gjorde mange, og det er dyrt. |
|
| |||
| |||
| Det er et 775 socket av utseende av info jeg har funnet. Få en 1600FSB bord, og du skrånende gå galt. Selv om det er en 1333FSB chip har du overclocking rom der. |
|
| |||
| |||
| Razer takket for kunnskap. Har du et hovedkort kan du anbefale for denne brikken? Dessuten vil du gå med en vifte eller vann kjøling for CPU? |
|
| |||
| |||
| Bare selger den. Det er ingen grunn til å bygge rundt en 65nm Quad nettopp fordi det er dyrt. Det er en grunn til å selge det.
__________________ "Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp. |
|
| |||
| |||
| Ummmmmm Carbon? Alt jeg har sett, sier det er 45nm ........... |
|
| |||
| |||
| Ja, det er en 45nm Quad Carbon, beklager dude. Den QX (Quad ekstreme) serien har ulåst multiplikatorene og som sådan er glimrende for over clocking og tilpasning fra hva jeg hører. Du kan selge den om og få en i7 920 eller 940 som for lager og trolig over clocking ville bli mye bedre. |