![]() |
|
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Citat:
En omförpacka vad Intel använder för att testa sina processorer på fabriken.
|
| |||
| |||
| ja, men blir det mer exakt? eftersom det är mer stresfull än vanliga spel och apps det kommer att berätta och om din CPU är 100% stabila jämfört med de 99% du sår probally få normalt. thats min teori ändå men im probally fel: D |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Generellt jag varna människor från att vara alltför paranoid om Prime95 och perfekt stabilitet. Om det inte kraschar medan du gör det du vill göra (spel, kodning, oavsett) finns det egentligen ingen idé.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Yea, jag är inte parranoid om det, men jag kör det på ett tag, och om det inte i första par minuter, jag vet att det är något fel, men om det tar ett par timmar (jag lämnar det över en natt när jag tror att jag har en stabil klocka) Jag bestämmer det är bra. Inget av detta 12 timmar minst för mig, jag har andra saker att göra.
| |||
| |||
| min poäng exakt |
|
| |||
| |||
| Jag håller med om det fungerar för det du vill ha så bra teori men ... Jag tror det snabbare att köra IBT i 10 minuter och vet CPU överlever något sedan starta ett spel, koda en video etc och sedan har det kraschar.
__________________ serverguy |
|
| |||
| |||
| lol nice signiture server kille, jag försökte att skrämma saken off i 5 minuter innan jag insåg: D Jag har bara tänkt på en bra användning för det här programmet, det kommer att vara användbart för servrar (espessially för overclocked sådana) eftersom servrar måste köra månader utan att krascha, och de som faktiskt behöver vara 100% stabil. |
|
| |||
| |||
| Citat:
Jag har hittat det här programmet för att vara till stor hjälp när överklockning nya bygger för kunderna, eftersom jag kan testa för stabilitet mycket snabbare sedan innan så kan nå bästa OC snabbare. När OCing för någon annan, jag tror att det är absolut nödvändigt att ha så nära 100% som möjligt, eftersom du aldrig vet hur någon annan skulle kunna använda datorn.
|
| |||
| |||
| ah jag försökt att skrämma felet igen! att saker och ting bra, kan jag stjäla den? |
|
| |||
| |||
| Yeh naturligtvis, men får jag fråga du inte använda den på detta forum. Låt bugg invadera ett annat forum!