mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > CPUer, Hovedkort & RAM

Register

Intel fire kjerner

Reply

Thread Tools
Old 1 april 2008, 08:29
Donor Group

Default Intel fire kjerner

Hei Som du kanskje vet jeg har en Intel Core 2 Quad (q6600) sin farten stepping en og idles på ca 35 ish og går til rundt 55 på load (crysis) i øyeblikket er det på lager hastigheter men im lurer tror du Jeg har noen overclocking rom med dette? og hvis så hvor mye?
Deretter fant jeg disse temps å være litt høyt med min kulere, men jeg har prøvd på nytt sitteplasser det mange ganger og får samme temps, nå har jeg en annen bnip arktiske freezer 7 med noen arktiske rengjøring og forberede væske, tror du det er verdt reseating den med den nye (un tuklet kjøligere) så når jeg satt den opprinnelige fryseboks 7 jeg brukte meths og bomull knopper å rengjøre den, så ville jeg se lavere temps bruker ett at jeg rent med riktig alcahol og samme med prosessor heatspreader eller vil jeg ser ingen forskjell i temperaturer?
tredje er spørsmålet: Hva anbefaler du i ren CPU og kjølefinne med jeg vet at de anbefaler lo gratis kluter men jeg dont vite hva disse se ut? er det noen spesielle kluter brukes kun til dette formålet?

og sist men ikke minst jeg kom over dette på overclockers det ser ut for meg som om det er bare standard q660 men med garanti for å kjøre opp til 3.3ghz?

denne gangen det virkelig er det siste spørsmålet, hva er den høyeste safe temp du tror min CPU bør gå?
Jeg håper at laget forstand, takk for lesing

Min System: Cewy er rart macine

Prosessor (er):
Intel Core 2 Quad q6600@3.2Ghz
Hovedkort:
asus p5q deluxe
RAM-minne:
4 gig ocz 1066MHz SLI
Graphics Card (s):
nvidia evga 8800 ultra ko
Lydkort:
onboard
Harddisk (er):
750 gig Seagate, 32meg cache
Optisk stasjon (er):
3 asus dvd forfattere, LightScribe
Case / PSU:
Lian-li armoursuite PC-p60
Cooling:
tuniq tårn
Nettverk / Internett:
Dual Gigabit LAN-porter
Skjerm (er):
24 "dell 2408wfp
Operating System (s):
winfail vista 64 | ubuntu / ARCH linux
Old 1 april 2008, 09:26
Banned Group

briljere

Min System: Mean maskinen!

Prosessor (er):
Intel Core 2 Quad Q6600 Pro "Energy
Hovedkort:
Asus Maksim Extreme Intel X38
RAM-minne:
OCZ 4GB (2x2GB) PC2-8000C5
Graphics Card (s):
EVGA GeForce 8800 Ultra SuperClocke
Lydkort:
CREATIVE SB0670 X-Fi PCI SOUND BLAS
Harddisk (er):
Seagate Barracuda ES.2 1TB SATA-II
Optisk stasjon (er):
Case / PSU:
Dell XPS
Cooling:
Arctic Cooling Freezer 64 Pro varmer
Nettverk / Internett:
AOL
Skjerm (er):
19 "LCD 1080/1920p
Operating System (s):
xp
Old 1 april 2008, 12:12
Donor Group

Kom igjen, det er et reelt spørsmål han ikke vist seg.

Lint er lo. Hvis du tar noe bomull og gni en fingernegl på det du får lite specks av lo ball opp. That's lo. En lofri klut mister ikke specks av lo. Det er viktig fordi en flekk av lo, akkurat som et hår ville, holder heatsink klar til prosessoren og gjør varmen må gjennom et fjell av sammensatte stedet for tusende så mye.

Den væsker har enten en kjemisk navn eller merkenavn. Det bør være en god til dissolving gamle sammensatte men det er lov å forlate surfactants bak når det tørker (det er såpe, liksom). Det bør være en annen som også er gode på dissolving siste spor av sammensatt av atomene-tykke riper men som har fordamper av helt og ikke la en ikke-flyktige avskum bak. Sjekk i en ordbok, ikke-flyktige er svært meningsfylt i denne sammenheng. De fleste merker eller kjemikalier for den siste fasen er isopropyl alkohol, acetone eller eter. Alt du kjøper på kosmetikk har oljer på som gjør dem uegnet.

Så - etter min mening - med mindre du prøvde lapping din heatsink og skrudd den opp så det er ingen forskjell mellom en og den andre, om de er samme modell. De gamle er perfekt cleanable.

Jeg skulle gjerne nok hjelp meths for de første vask trinnene, men ikke for endelig en fordi det har en farge på den som sitter bak. Cotton buds kanneavreise lo også, du trenger noe annonseres som lofri. Et kamera butikken vil ha £ 2.50 klut du kan bruke de neste hundre år.

Jeg vil være fornøyd tar en prosessor på over 75 grader. Jeg liker ikke kanter over 70 for lange perioder. Husk at det du satte den opp som det vil bli en varm dag i august, da rommet er på 34 grader i stedet for 20 og prosessoren vil være 14 grader høyere enn det du mente det.

Min System: Tim

Prosessor (er):
Athlon 64 3500 +
Hovedkort:
Asus A8N-VM CSM
RAM-minne:
Corsair PC3200 CL2 DDR-400 2GB
Graphics Card (s):
NVIDIA GeForce 6600 512MB
Lydkort:
Cherry RS 6000 M tastatur
Harddisk (er):
Barracuda.7 + 2x200GB 58MB / s sustain
Optisk stasjon (er):
Samsung DVD-ROM TS-H352
Case / PSU:
Thermaltake Soprano
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
Telewest 2x20Mb/sec
Skjerm (er):
SXGA flatskjerm
Operating System (s):
Slackware (2.6.27.7) (Fluxbox)
Old 1 april 2008, 12:16
Banned Group

ingen jeg kjenner ham fra det virkelige liv, og han går på om hans datamaskin ikke stoppe
Old 1 april 2008, 12:22
Donor Group

Jeg er sikker på at han vet det ikke hva du kan kjøpe som teller, det er hva du kan gjøre med det. Og han har åpenbart lære å være kompetente fordi han ber fornuftig spørsmål.

Jeg kunne gå ut og kjøpe en boks som skulle outsmoke andre to boksene satt sammen, men det er ingenting som så gøy som tilpasning av de siste dråpe ytelse ut av en fem år gammel maskin resten av verden ler av. På en god dag er det forskjellen mellom olabil racing og formelen én.
Old 1 april 2008, 12:25
Donor Group

takk for dette området, det gjorde jeg ikke har noen isopropic alkohol på hånden når jeg gjorde dette Jeg hadde noen for min kameralinsen men besluttet å innvandre til ukjent.

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Intel Core 2 Duo Vs Quad Razer CPUer, Hovedkort & RAM 5 28 september 2009 21:40
Intel Core 2 Duo E8500 v Intel Core 2 Quad Q9650 v Intel Core i7 920 v Intel Core i7 940 sajasio CPUer, Hovedkort & RAM 5 2 mars 2009 23:00
Intel Core 2 Quad Cew27 CPUer, Hovedkort & RAM 4 2 januar 2008 13:22
AMD Quad-eller Intel Quad?? Cew27 CPUer, Hovedkort & RAM 3 19 desember 2007 13:20
Intel Quad! craiig CPUer, Hovedkort & RAM 4 9 desember 2007 08:08
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.