mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Processorer, moderkort & RAM

Register

Intel Quad gjutkärnor

Reply

Thread Tools
Old 1 april 2008, 08:29
Givargruppen

Default Intel Quad gjutkärnor

hej som ni kanske vet att jag har en Intel Core 2 Quad (Q6600) dess den går ett fördjupat och idles på ca 35 ish och går till cirka 55 på belastning (Crysis) vid den tidpunkt det är på lager hastigheter men im undrar tror du Jag har några överklockning spelrum med detta? och i så fall hur mycket?
dels Jag fann dessa temps vara lite högt med min kylare men jag har försökt re-seating det många gånger och få samma temps, nu har jag en annan bnip Arctic frys 7 med några arktiska rengöring och bereda vätska, tror du sitt värde reseating den med den nya (FN manipulerats svalare) så när jag satt den ursprungliga frysen 7 Jag använde meths och knoppar bomull för att rengöra den, så skulle jag se lägre temps med en som jag kommer att rengöra med korrekt alcahol och samma sak med processor värmespridare eller kommer jag att se någon skillnad i temperatur?
tredje frågan är vad ni rekommenderar jag rengöra processorn och kylflänsen med jag vet att de rekommenderar luddfri duk men jag vet inte vad de ser ut? Finns det några speciella dukar används just för detta ändamål?

och sist men inte minst kom jag över den här om överklockare Det ser jag som det är just standard q660 men med garanti för att köra upp till 3.3GHz?

den här gången det verkligen är den sista frågan, vad är det högsta säker temp du tror att min processor borde gå?
Jag hoppas att det var begripligt, tack för läsning

Mitt System: Cewy s undrar macine

Processor (s):
Intel Core 2 Quad q6600@3.2Ghz
Moderkort:
asus p5q deluxe
RAM Minne:
4 gig ocz 1066MHz SLI
Grafikkort (s):
nvidia evga 8800 ultra ko
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
750 gig Seagate, 32meg cache
Optisk enhet (er):
3 asus dvd författare, LightScribe
Mål / PSU:
Lian-li armoursuite PC-P60
Kylning:
tuniq torn
Nätverk / Internet:
Dual Gigabit LAN-portar
Monitor (s):
24 "dell 2408wfp
Operating System (s):
winfail vista 64 | ubuntu / arch linux
Old 1 april 2008, 09:26
Banned Group

briljera

Mitt System: Mean Machine!

Processor (s):
Intel Core 2 Quad Q6600 Pro Energi
Moderkort:
Asus Maximus Extreme Intel X38
RAM Minne:
OCZ 4GB (2x2GB) PC2-8000C5
Grafikkort (s):
EVGA GeForce 8800 Ultra SuperClocke
Ljudkort:
CREATIVE SB0670 X-Fi PCI SOUND BLAS
Hårddisk (s):
Seagate Barracuda ES.2 1 TB SATA-II
Optisk enhet (er):
Mål / PSU:
Dell XPS
Kylning:
Arctic Cooling Freezer 64 Pro värmer
Nätverk / Internet:
AOL
Monitor (s):
19 "LCD 1080/1920p
Operating System (s):
xp
Old 1 april 2008, 12:12
Givargruppen

Kom igen, det är en verklig fråga han inte skryta.

Lint är fluff. Om du tar något bomull och gnida en nagel på den du får små fläckar av fluff upp bollen. That's linne. En luddfri trasa förlorar inte fläckar av linne. Det har betydelse eftersom en prick lint, precis som en hår skulle håller kylflänsen klara av processorn och gör att värmen måste passera genom ett berg av förening istället för en tusendel så mycket.

De vätskor har antingen ett kemiskt namn eller ett varumärke. Det borde vara en bra på att lösa upp gamla förening, men det är tillåtet att lämna tensider bakom när den torkar (det är tvål, sort of). Det borde vara en annan som också är bra på att lösa upp de sista resterna av sammansatta av atomer tjocka repor, men som har att dunsta bort helt och inte lämna ett icke-flyktigt avskum bakom. Kolla i ett lexikon, icke-flyktiga är mycket betydelsefull i detta sammanhang. Flesta märken eller kemikalier för den sista fasen är isopropylalkohol, aceton eller eter. Allt som du köper för kosmetika oljor i som gör dem olämpliga.

Så - enligt min mening - om du inte provat läppning din kylfläns och sabbade allt så finns det ingen skillnad mellan en och det andra, om de är av samma modell. Den gamla är perfekt rengöra.

Jag skulle bli lycklig nog med meths för de första tvätt steg, men inte för den slutliga ena eftersom det har ett färgämne i det som stannar kvar. Bomullspinnar kan lämna ludd också, du behöver något som utlovat luddfri. En kamera affär kommer att ha en 2,50 £ trasa du kan använda för de närmaste hundra åren.

Jag skulle vara missnöjd med en processor över 75 grader. Jag tycker inte bård över 70 under långa perioder. Tänk på att vad du ställa upp som, det ska bli en varm dag i augusti när ditt rum på 34 grader istället för 20 och processorn kommer att vara 14 grader högre än du menade att det är.

Mitt System: Tim

Processor (s):
Athlon 64 3500 +
Moderkort:
Asus A8N-VM CSM
RAM Minne:
Corsair PC3200 CL2 DDR-400 2GB
Grafikkort (s):
nVidia Geforce 6600 512 MB
Ljudkort:
Cherry RS 6000 M tangentbord
Hårddisk (s):
Barracuda.7 + 2x200GB 58MB / s upprätthålla
Optisk enhet (er):
Samsung DVD-ROM TS-H352
Mål / PSU:
Thermaltake Soprano
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
Telewest 2x20Mb/sec
Monitor (s):
SXGA platta
Operating System (s):
Slackware (2.6.27.7) (Fluxbox)
Old 1 april 2008, 12:16
Banned Group

Nej jag känner honom från verkliga livet och han går omkring på hans dator non stop
Old 1 april 2008, 12:22
Givargruppen

Jag är säker på att han vet att det är inte vad man kan köpa som räknas, det är vad du kan göra med det. Och han är tydligen lära sig att bli behörig att han frågat vettiga frågor.

Jag skulle kunna gå ut och köpa en box som skulle outsmoke andra två lådor tillsammans men det är inte alls lika roligt som finjusterar den sista droppen prestanda ur en fem år gammal maskin resten av världen skrattar åt. En bra dag det är skillnaden mellan Stock Car racing och formel ett.
Old 1 april 2008, 12:25
Givargruppen

tack för det stället, hade jag inte någon isopropic alkohol till hands när jag gjorde detta hade jag en del för min kamera objektiv men som beslutade att emigrera till okända.

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.