mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > CPU, bundkort og RAM

Register

Intel vs AMD

Reply

Thread Tools
Old 6. oktober 2008, 06:34
Medlem Gruppen

Default Intel vs AMD

Jeg søger en opgradering af mit skrivebord i de næste par måneder, og så det gamle spørgsmål tænker. Intel eller AMD CPU'er?

Jeg vil indrømme, at min erfaring med sidstnævnte-dages Intel chips er begrænset. Jeg reddet på dem et par år tilbage, og har bygget udelukkende med AMD siden da. I prisen for stabilitet og effektivitet, de tilbyder, og jeg stadig hævde, at du får mere bang for din sorteper fra en AMD chip end en Intel. Er der nogen, pleje til at sætte mig tilbage på den lige og snævre sti af Intel? Hvis ja, jeg er åben for diskussion. Jeg ville foretrække, at AMD er dog, som jeg har tillid til deres stabilitet og betydelige overclock kapacitet for de lejligheder, hvor jeg er nødt til at strække lidt mere ud af mit system. Jeg husker Intel støbekerner blive meget ustabil som du skubbet dem ud over deres normale sortiment.

Ud over dette, er der multi-core systemer til at overveje. Quad borekerner til Intel, tri-og quad-core Phenom-systemer fra AMD. Nu er tri-kerne synes at være lidt af en gimmick, men igen jeg er åben for overtalelse. Jeg vil gerne gå op til en quad-systemet, som jeg gerne de parallelle behandling evne, forlader mig i stand til at udføre komplekse opgaver i baggrunden med tilstrækkelig kapacitet til at gennemse, ord-processen og lignende. Igen, hvad er den rådgivning? Gem et par quid og stok med en high-end to kerner, eller splash out for en mellem-og højprissegmentet quad?

Thanks in advance for råd:)

[EDIT] Bare se på hvor mange andre "AMD vs INTEL 'tråde Bouncing omkring disse bestyrelser ... velkommen til at ignorere mig.
Old 6. oktober 2008, 06:51
Administrator Gruppen

Default Intel vs AMD

Efter min mening de plejede at være ret tæt, nu Intel holde føringen fast, ud af boksen de CPU'er er hurtigere og så de er alvorligt overclockable også i forhold til AMD.

Mit system: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Bundkort:
HP nForce 560
RAM Hukommelse:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (r):
Nvidia 7150M Mobilanlæg Integreret
Lydkort:
5.1 Mobilanlæg Integreret
Harddisk (e):
250 GB 5400RPM SATA300
Optisk drev (r):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Sag / PSU:
Stock HP
Køling:
Stock HP
Network / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Kabel
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 6. oktober 2008, 07:08
Medlem Gruppen

Default Intel vs AMD

Virkelig? Tja, jeg gætte på, at 'hvad der sker, når du ikke betaler for meget vægt på disse ting i et år eller så ... I Deres ærede (sic) udtalelse, jeg skal købe Intel?
Old 6. oktober 2008, 07:14
Administrator Gruppen

Default Intel vs AMD

Jep. Intel er en ganske vejen frem. Det sagde jeg køre AMD, fordi min laptop var en nødder deal, jeg behøver ikke at overclock og jeg kan ikke spille spil.
Old 6. oktober 2008, 07:30
Donor-Gruppen

Default Intel vs AMD

Mærkeloyalitet tidligere en generation af chips er fuldstændig værdiløs, som en generation fordelene virkelig ikke har nogen indvirkning på de andre. Hvis vi skiftede AMD og Intel navne på Core 2 Duos, folk vil stadig være at anbefale dem.
"Jeg elskede P182 så meget, at når min kone's system blev alle støjende og havde brug for alle former for rengøring, jeg købte hende en. Og når jeg havde en kat, jeg købte en P182. De P182 er ikke en kat per se, men det er stadig et glimrende køb. "

Mit system: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2.13 -> 3.01ghz
Bundkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Hukommelse:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (r):
PNY 8800GTS 320MB
Lydkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Harddisk (e):
80 GB + 500 GB
Optisk drev (r):
2x SATA
Sag / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Køling:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Network / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 6. oktober 2008, 07:53
Donor-Gruppen

Default Intel vs AMD

Afhænger af, hvad du vil gøre.

Intel afgjort til gaming og processor sultne opgaver, men hvis det er bare til tekstbehandling, surfe på nettet, e-mails osv. derefter AMD vil være fint - især da de er meget billigere, det vil give dig mulighed for at få en hurtigere clocked chip (selvom det stadig vil ikke være så god som en lidt langsommere Intel).

Mit system: #

Processor (s):
Intel Q6600
Bundkort:
MSI P6N SLI V2
RAM Hukommelse:
2GB DDR2 PC6400 Corsair
Grafikkort (r):
XFX Nvidia 8600GTS 512MB
Lydkort:
Integreret 8 Channel
Harddisk (e):
320 GB Samsung S-ATA 7200RPM
Optisk drev (r):
LG LightScribe
Sag / PSU:
Thermaltake Soprano & Toughpower 750W
Køling:
Stock
Network / Internet:
Trådløst
Monitor (s):
Samsung SyncMaster 931BW 19 "
Operating System (s):
Windows XP Professional SP3
Old 6. oktober 2008, 18:25
Donor-Gruppen

Default Intel vs AMD

Jeg elsker Intel bedste CPU efter min mening en billigere Intel quad vil slå en dyrere AMD quad (dont citere mig på dette eller noget)

Mit system: ubr gaming computer

Processor (s):
q6600 G0 @ lager køles AC fryser
Bundkort:
gigabyte ep45 ds3r
RAM Hukommelse:
2GB DDR2 800
Grafikkort (r):
4870 1GB
Lydkort:
ombord
Harddisk (e):
160GB 7200rpm IDE
Optisk drev (r):
DVD-ROM combo DVD + /-RW
Sag / PSU:
modded + malet tilfælde w / 1kW Antec
Køling:
2 120mm fans 4 80mm fans og en hdd
Network / Internet:
dobbelt gigabyte län
Monitor (s):
24 "Acer
Operating System (s):
Windows XP
Old 6. oktober 2008, 20:50
Donor-Gruppen

Default Intel vs AMD

Citat:
Oprindeligt Indsendt af computeruler View Post
Jeg elsker Intel bedste CPU efter min mening en billigere Intel quad vil slå en dyrere AMD quad (dont citere mig på dette eller noget)
Undskyld, jeg bare var nødt til at citere dig om, at lol.
Old 6. oktober 2008, 22:50
Medlem Gruppen

Default Intel vs AMD

, 4 år siden jeg købte min første AMD Athlon, også jeg har en AMD dual core & nylig jeg tilføjet en AMD quad kerne phenom til min samling, i løbet af de år, jeg har aldrig haft en ounce af problemer med nogen af dem, men jeg har kun havde AMD aldrig selv brugt en Intel, så jeg kan `t virkelig sammenligne dem
Old 6. oktober 2008, 23:59
Donor-Gruppen

Default Intel vs AMD

Intel, ligesom alle andre har sagt, er bedst, bedre værdi end AMD og OC meget bedre.

Mit system: Første OC

Processor (s):
Intel E2180@2.85
Bundkort:
Gigabyte GA-35.-DS3L
RAM Hukommelse:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Grafikkort (r):
Gainward ATI 3850
Lydkort:
om bord
Harddisk (e):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk drev (r):
HITACHI DVD-ROM GD-2500
Sag / PSU:
Corsair VX450
Køling:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Network / Internet:
om bord / angiveligt 10Meg jomfrupulp kabel
Monitor (s):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Reply

Register

Bogmærker

Lignende Tråde
Tråd Thread Starter Forum Svar Last Post
Intel Core 2 Duo og Intel I7 1bellb CPU, bundkort og RAM 5 27 September 2009 06:36
Intel Core 2 Duo E8500 v Intel Core 2 Quad Q9650 v Intel Core i7 920 v Intel Core i7 940 sajasio CPU, bundkort og RAM 5 2 marts 2009 23:00
AMD og Intel? Korac CPU, bundkort og RAM 2 27th Dec 2007 04:20
Intel eller AMD Cew27 CPU, bundkort og RAM 8 11. sep 2007 13:49
Intel processorer - Opgradering min Intel Pentium 4 2.66Ghz Problem General Hardware Chat 1 21. sep 2006 20:44
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.

Annoncenetværk baseret på bytteøkonomi ® Copyright © 2000 - 2009 Jelsoft Enterprises Ltd SEO ved vBSEO © 2009, websteds egnethed til webcrawling, Inc.