mindere aandelenkarakter

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > CPUs, Moederborden & RAM

Register

Intel vs AMD

Reply

Thread Tools
Old 6 okt 2008, 06:34
Lid Fractie

Default Intel vs AMD

Ik ben op zoek op het upgraden van mijn bureaublad in de komende maanden, zodat de eeuwenoude vraag spontaan bij me opkomt. Intel of AMD processoren?

Ik geef toe, mijn ervaring met de laatste dag van Intel-chips is beperkt. Ik bailed op hen een paar jaar terug, en hebben uitsluitend met AMD sindsdien. Ik prijs de stabiliteit en efficiëntie die zij bieden, en ik blijf van mening dat je meer bang voor je buck van een AMD-chip is dan een Intel. Heeft iemand de zorg om mij weer op het rechte en smalle pad van Intel? Zo ja, ik ben open voor discussie. Ik zou liever de AMD maar, als ik vertrouw hun stabiliteit en aanzienlijke overklokken capaciteit voor die gelegenheden waar ik behoefte aan Eke een beetje meer uit mijn systeem. Ik herinner me intel kernen zeer instabiel als u geduwd ze buiten hun normale bereik.

Buiten dat, er is multi-core systemen te overwegen. Quad-cores van Intel, tri-en quad-core Phenom-systemen van AMD. Nu, de tri-core lijkt een beetje een truc, maar nogmaals, ik ben open voor overreding. Ik wil bewegen tot een quad-systeem, zoals ik net als de parallelle verwerking vermogen, waardoor ik in staat om complexe taken in de achtergrond met voldoende capaciteit om te bladeren, woord-proces en dergelijke. Nogmaals, wat is het advies? Sla een paar pond en de stok met een high-end dual core of splash out voor een midden tot hoog bereik quad?

Bij voorbaat dank voor advies:)

[EDIT] Net gekeken naar hoeveel andere 'AMD vs Intel' draden zijn stuitert rond deze planken ... feel free to ignore me.
Old 6 okt 2008, 06:51
Administrator Group

Default Intel vs AMD

Naar mijn mening worden zij gebruikt om tamelijk dichtbij, nu Intel Houd het lood stevig uit de doos van de CPU's zijn sneller en dan worden ze serieus overclockable Ook ten opzichte van AMD.

Mijn Systeem: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moederbord:
HP nForce 560
RAM Geheugen:
2GB DDR2 PC2-5300
Graphics Card (s):
Nvidia 7150M Boordsystemen Geïntegreerde
Sound Card:
5.1 Onboard Geïntegreerde
Hard Drive (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optische Drive (s):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Case / PSU:
Voorraad HP
Koeling:
Voorraad HP
Netwerk / Internet:
10/100 Nic / 10MB Virgin Kabel
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView breedbeeld
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 6 okt 2008, 07:08
Lid Fractie

Default Intel vs AMD

Echt? Nou, ik denk dat is wat er gebeurt als je niet veel aandacht aan deze dingen voor een jaar of zo ... In uw gewaardeerde (sic) advies, ik zou kopen Intel?
Old 6 okt 2008, 07:14
Administrator Group

Default Intel vs AMD

Yep. Intel zijn heel ver vooruit. Dat zei ik AMD, want mijn laptop was een noten deal, ik hoef niet te overklokken en ik heb er geen spelletjes spelen.
Old 6 okt 2008, 07:30
Donor Groep

Default Intel vs AMD

Merkentrouw verleden een generatie chips is volstrekt waardeloos, omdat de ene generatie de voordelen echt hebben geen gevolgen voor de anderen. Als we ingeschakeld AMD en Intel namen op de Core 2 duo's, mensen nog steeds worden aanbevolen hen.
"Ik hield van de P182 zo dat, wanneer mijn vrouw was al luidruchtig en nodig alle soorten reiniging, kocht ik haar een. En toen wilde ik een kat, ik kocht een P182. De P182 is niet per se een kat, maar het is nog steeds een uitstekende kopen. "

Mijn Systeem: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2.13 -> 3.01ghz
Moederbord:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Geheugen:
2GB Patriot Extreme Performance
Graphics Card (s):
PNY 8800GTS 320MB
Sound Card:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hard Drive (s):
80GB + 500GB
Optische Drive (s):
2x SATA
Case / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Koeling:
4x 120mm Yate Loon-200mm + top
Netwerk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 6 okt 2008, 07:53
Donor Groep

Default Intel vs AMD

Afhankelijk wat u wilt doen.

Intel zeker voor gaming en processor honger taken, maar als het alleen voor tekstverwerking, surfen op het net, e-mails etc dan AMD zal geldboete - vooral omdat ze veel goedkoper zal je toelaten om een snellere kloksnelheid chip (hoewel het nog steeds worden niet zo goed als een iets tragere Intel).

Mijn Systeem: #

Processor (s):
Intel Q6600
Moederbord:
MSI P6N SLI V2
RAM Geheugen:
2GB DDR2 PC6400 Corsair
Graphics Card (s):
XFX Nvidia 8600GTS 512MB
Sound Card:
Geïntegreerde 8 Channel
Hard Drive (s):
320GB Samsung S-ATA 7200RPM
Optische Drive (s):
LG LightScribe
Case / PSU:
Thermaltake Soprano & Toughpower 750W
Koeling:
Voorraad
Netwerk / Internet:
Draadloos
Monitor (s):
Samsung Syncmaster 931BW 19 "
Operating System (s):
Windows XP Professional SP3
Old De 6 okt 2008, 18:25
Donor Groep

Default Intel vs AMD

i love intel cpu beste naar mijn mening een goedkoper Intel quad verslaat een duurdere AMD quad (dont citaat me over dit of iets anders)

Mijn Systeem: UBR gaming computer

Processor (s):
q6600 G0 @ voorraad gekoeld ac vriesschepen
Moederbord:
gigabyte ep45 ds3r
RAM Geheugen:
2GB DDR2 800
Graphics Card (s):
4870 1gb
Sound Card:
onboard
Hard Drive (s):
160GB 7200rpm ide
Optische Drive (s):
DVD-ROM Combo DVD + /-rw
Case / PSU:
modded + geschilderd geval w / 1kW Antec
Koeling:
2 120mm fans 4 80mm fans en een hdd
Netwerk / Internet:
dual gigabyte lan
Monitor (s):
24 "acer
Operating System (s):
Windows XP
Old De 6 okt 2008, 20:50
Donor Groep

Default Intel vs AMD

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door computeruler View Post
i love intel cpu beste naar mijn mening een goedkoper Intel quad verslaat een duurdere AMD quad (dont citaat me over dit of iets anders)
Sorry, ik had net te citeren die u op dat lol.
Old De 6 okt 2008, 22:50
Lid Fractie

Default Intel vs AMD

, 4 jaar geleden kocht ik mijn eerste AMD Athlon, ook ik heb een AMD dual core & i onlangs toegevoegd een AMD quad core verschijnsel aan mijn collectie, in de loop der jaren heb ik nog nooit een greintje moeite met een van hen, maar ik heb alleen had AMD nog nooit gebruik gemaakt van een Intel, dus ik kan niet echt vergelijken
Old De 6 okt 2008, 23:59
Donor Groep

Default Intel vs AMD

Intel, zoals iedereen al zei, zijn het best, betere waarde dan AMD en OC een stuk beter.

Mijn Systeem: Eerste OC

Processor (s):
Intel E2180@2.85
Moederbord:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM Geheugen:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Graphics Card (s):
Gainward ATI 3850
Sound Card:
aan boord
Hard Drive (s):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optische Drive (s):
HITACHI DVD-ROM GD-2500
Case / PSU:
Corsair VX450
Koeling:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Netwerk / Internet:
aan boord / zogenaamd 10Meg maagd kabel
Monitor (s):
ViewSonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Reply

Register

Bladwijzers

Gelijkaardige Draden
Draad Thread Starter Forum Antwoorden Last Post
Intel Core 2 Duo en Intel I7 1bellb CPUs, Moederborden & RAM 5 27 september 2009 06:36
Intel Core 2 Duo E8500 v Intel Core 2 Quad Q9650 v Intel Core i7 920 V Intel Core i7 940 sajasio CPUs, Moederborden & RAM 5 De 2 maart 2009 23:00
AMD en Intel? Korac CPUs, Moederborden & RAM 2 27 dec 2007 04:20
Intel of AMD Cew27 CPUs, Moederborden & RAM 8 11 sep 2007 13:49
Intel-processors - Upgraden van mijn Intel Pentium 4 2,66 Glitch Algemeen Hardware Chat 1 21e Sep 2006 20:44
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.