mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > CPUer, Hovedkort & RAM

Register

Intel vs AMD

Reply

Thread Tools
Old 6 oktober 2008, 06:34
Medlem Group

Default Intel vs AMD

Jeg ser på å oppgradere skrivebordet mitt i de neste månedene, og så den eldgamle spørsmålet springs til sinnet. Intel eller AMD prosessorer?

Jeg skal innrømme, min erfaring med siste dagers Intel-prosessorene er begrenset. Jeg bailed på dem et par år tilbake, og har bygd utelukkende med AMD siden da. Jeg premiedobler stabiliteten og effektiviteten de tilbyr, og jeg likevel argumentere for at du får mer igjen for pengene fra en AMD chip enn Intel. Er det noen som liker å sette meg tilbake på den rette og smale sti av Intel? Hvis ja, jeg er åpen for diskusjon. Jeg ville foretrekke AMD skjønt, så jeg stoler på deres stabilitet og betydelige overclock kapasitet for de anledninger der jeg trenger å Eke litt mer ut av systemet. Jeg husker Intel kjerner blir veldig ustabil som du dyttet dem utenfor normal rekkevidde.

Utover det, er det flere kjerner systemer vurdere. Quad kjerner for Intel, tri-og Quad-core Phenom systemer fra AMD. Nå, tri-core synes litt av en gimmick, men igjen Jeg er åpen for overtalelse. Jeg ønsker å gå opp til en quadkjerne systemet, som jeg liker den parallelle prosessen evne, forlater meg i stand til å gjøre kompliserte oppgaver i bakgrunnen med tilstrekkelig kapasitet til å surfe, ord-prosessen og lignende. Igjen, hva er råd? Lagre noen pund og stokk med en high-end dual core, eller sprute ut på midten til høy rekkevidde quadkjerne?

Takk på forhånd for råd:)

[Edit] Bare sett på hvor mange andre "AMD vs INTEL" tråder er hoppende rundt disse rådene ... gjerne ignorere meg.
Old 6 oktober 2008, 06:51
Administrator Group

Default Intel vs AMD

Etter min mening de pleide å være ganske nær, nå Intel hold føre fast, ut av boksen på CPUer er raskere og de er alvorlig overclockable også i forhold til AMD.

Min System: Hybr! D

Prosessor (er):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Hovedkort:
HP nForce 560
RAM-minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Graphics Card (s):
Nvidia 7150M Om bord Integrert
Lydkort:
5.1 Om bord Integrert
Harddisk (er):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk stasjon (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Case / PSU:
Stock HP
Cooling:
Stock HP
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 10MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 6 oktober 2008, 07:08
Medlem Group

Default Intel vs AMD

Virkelig? Vel, jeg antar det er hva som skjer når du ikke betaler mye oppmerksomhet til disse tingene i et år eller så ... I respekterte (sic) mener jeg bør kjøpe Intel?
Old 6 oktober 2008, 07:14
Administrator Group

Default Intel vs AMD

Jepp. Intel er ganske langt foran. Det sa jeg kjøre AMD, fordi min laptop var en gal deal, jeg trenger ikke å overclock og jeg ikke spille spill.
Old 6 oktober 2008, 07:30
Donor Group

Default Intel vs AMD

Brand lojalitet forbi en generasjon sjetonger er fullstendig verdiløs, ettersom en generasjon er fordelene egentlig ikke har noen effekt på de andre. Hvis vi slått AMD og Intel Navnene på Core 2 Duos, folk ville likevel være å anbefale dem.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp.

Min System: 日夏子

Prosessor (er):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Hovedkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM-minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Graphics Card (s):
PNY 8800GTS 320MB
Lydkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Harddisk (er):
80 GB + 500 GB
Optisk stasjon (er):
2x SATA
Case / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Cooling:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nettverk / Internett:
Qwest
Skjerm (er):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 6 oktober 2008, 07:53
Donor Group

Default Intel vs AMD

Avhengig av hva du vil gjøre.

Intel definitivt for spill og prosessor sulten oppgaver men hvis det er bare for tekstbehandling, surfe på nettet, e-post osv. deretter AMD vil være bra - særlig ettersom de er mye billigere det tillater deg å få en raskere clocked chip (selv om det fortsatt vil ikke bli så godt som en litt tregere Intel).

Min System: #

Prosessor (er):
Intel Q6600
Hovedkort:
MSI P6N SLI V2
RAM-minne:
2GB DDR2 PC6400 Corsair
Graphics Card (s):
XFX Nvidia 8600GTS 512MB
Lydkort:
Integrert 8 Channel
Harddisk (er):
320GB Samsung S-ATA 7200RPM
Optisk stasjon (er):
LG LightScribe
Case / PSU:
Thermaltake Soprano & Toughpower 750W
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
Trådløst
Skjerm (er):
Samsung SyncMaster 931BW 19 "
Operating System (s):
Windows XP Professional SP3
Old 6 oktober 2008, 18:25
Donor Group

Default Intel vs AMD

Jeg elsker Intel beste CPU etter min mening en billigere Intel Quad vil slå en dyrere AMD Quad (dont sitere meg på denne eller noe)

Min System: ubr gaming maskin

Prosessor (er):
q6600 G0 @ stock avkjølte ac fryseboks
Hovedkort:
gigabyte ep45 ds3r
RAM-minne:
2GB DDR2 800
Graphics Card (s):
4870 1GB
Lydkort:
onboard
Harddisk (er):
160GB 7200RPM IDE
Optisk stasjon (er):
DVD-ROM Combo DVD + /-RW
Case / PSU:
modded + malt tilfellet m / 1kw Antec
Cooling:
2 120mm vifter 4 80mm vifter og en HDD
Nettverk / Internett:
dual gigabyte län
Skjerm (er):
24 "Acer
Operating System (s):
Windows XP
Old 6 oktober 2008, 20:50
Donor Group

Default Intel vs AMD

Sitat:
Originally Posted by computeruler View Post
Jeg elsker Intel beste CPU etter min mening en billigere Intel Quad vil slå en dyrere AMD Quad (dont sitere meg på denne eller noe)
Beklager, jeg bare måtte sitere deg på at lol.
Old 6 oktober 2008, 22:50
Medlem Group

Default Intel vs AMD

, 4 år siden jeg kjøpte min første AMD Athlon, også jeg har en AMD dual core og nylig i lagt en AMD Quad Core Phenom til min samling, i løpet av årene har jeg aldri hatt en unse av problemer med noen av dem, men jeg har bare hadde AMD aldri selv brukt en Intel, så jeg kan ikke egentlig sammenligne
Old 6 oktober 2008, 23:59
Donor Group

Default Intel vs AMD

Intel, som alle andre har sagt, er best, bedre enn AMD og OC mye bedre.

Min System: Først OC

Prosessor (er):
Intel E2180@2.85
Hovedkort:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM-minne:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Graphics Card (s):
Gainward ATI 3850
Lydkort:
om bord
Harddisk (er):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk stasjon (er):
Hitachi DVD-ROM GD-2500
Case / PSU:
Corsair VX450
Cooling:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Nettverk / Internett:
ombord / ha 10Meg virgin kabel
Skjerm (er):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Intel Core 2 Duo og Intel I7 1bellb CPUer, Hovedkort & RAM 5 27 september 2009 06:36
Intel Core 2 Duo E8500 v Intel Core 2 Quad Q9650 v Intel Core i7 920 v Intel Core i7 940 sajasio CPUer, Hovedkort & RAM 5 2 mars 2009 23:00
AMD og Intel? Korac CPUer, Hovedkort & RAM 2 27 desember 2007 04:20
Intel eller AMD Cew27 CPUer, Hovedkort & RAM 8 11. sep 2007 13:49
Intel-prosessorer - Oppgradering min Intel Pentium 4 2,66 Svikt General Hardware Chat 1 21. sep 2006 20:44
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.