![]() |
|
| |||
| |||
| Jeg ser på å oppgradere skrivebordet mitt i de neste månedene, og så den eldgamle spørsmålet springs til sinnet. Intel eller AMD prosessorer? Jeg skal innrømme, min erfaring med siste dagers Intel-prosessorene er begrenset. Jeg bailed på dem et par år tilbake, og har bygd utelukkende med AMD siden da. Jeg premiedobler stabiliteten og effektiviteten de tilbyr, og jeg likevel argumentere for at du får mer igjen for pengene fra en AMD chip enn Intel. Er det noen som liker å sette meg tilbake på den rette og smale sti av Intel? Hvis ja, jeg er åpen for diskusjon. Jeg ville foretrekke AMD skjønt, så jeg stoler på deres stabilitet og betydelige overclock kapasitet for de anledninger der jeg trenger å Eke litt mer ut av systemet. Jeg husker Intel kjerner blir veldig ustabil som du dyttet dem utenfor normal rekkevidde. Utover det, er det flere kjerner systemer vurdere. Quad kjerner for Intel, tri-og Quad-core Phenom systemer fra AMD. Nå, tri-core synes litt av en gimmick, men igjen Jeg er åpen for overtalelse. Jeg ønsker å gå opp til en quadkjerne systemet, som jeg liker den parallelle prosessen evne, forlater meg i stand til å gjøre kompliserte oppgaver i bakgrunnen med tilstrekkelig kapasitet til å surfe, ord-prosessen og lignende. Igjen, hva er råd? Lagre noen pund og stokk med en high-end dual core, eller sprute ut på midten til høy rekkevidde quadkjerne? Takk på forhånd for råd:) [Edit] Bare sett på hvor mange andre "AMD vs INTEL" tråder er hoppende rundt disse rådene ... gjerne ignorere meg. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Etter min mening de pleide å være ganske nær, nå Intel hold føre fast, ut av boksen på CPUer er raskere og de er alvorlig overclockable også i forhold til AMD.
| |||
| |||
| Virkelig? Vel, jeg antar det er hva som skjer når du ikke betaler mye oppmerksomhet til disse tingene i et år eller så ... I respekterte (sic) mener jeg bør kjøpe Intel? |
|
| |||
| |||
| Jepp. Intel er ganske langt foran. Det sa jeg kjøre AMD, fordi min laptop var en gal deal, jeg trenger ikke å overclock og jeg ikke spille spill. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Brand lojalitet forbi en generasjon sjetonger er fullstendig verdiløs, ettersom en generasjon er fordelene egentlig ikke har noen effekt på de andre. Hvis vi slått AMD og Intel Navnene på Core 2 Duos, folk ville likevel være å anbefale dem.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp. Min System: 日夏子
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Avhengig av hva du vil gjøre.
Intel definitivt for spill og prosessor sulten oppgaver men hvis det er bare for tekstbehandling, surfe på nettet, e-post osv. deretter AMD vil være bra - særlig ettersom de er mye billigere det tillater deg å få en raskere clocked chip (selv om det fortsatt vil ikke bli så godt som en litt tregere Intel). Min System: #
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jeg elsker Intel beste CPU etter min mening en billigere Intel Quad vil slå en dyrere AMD Quad (dont sitere meg på denne eller noe)
| |||
| |||
| Sitat:
|
|
| |||
| |||
| , 4 år siden jeg kjøpte min første AMD Athlon, også jeg har en AMD dual core og nylig i lagt en AMD Quad Core Phenom til min samling, i løpet av årene har jeg aldri hatt en unse av problemer med noen av dem, men jeg har bare hadde AMD aldri selv brukt en Intel, så jeg kan ikke egentlig sammenligne |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Intel, som alle andre har sagt, er best, bedre enn AMD og OC mye bedre.
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Intel Core 2 Duo og Intel I7 | 1bellb | CPUer, Hovedkort & RAM | 5 | 27 september 2009 06:36 |
| Intel Core 2 Duo E8500 v Intel Core 2 Quad Q9650 v Intel Core i7 920 v Intel Core i7 940 | sajasio | CPUer, Hovedkort & RAM | 5 | 2 mars 2009 23:00 |
| AMD og Intel? | Korac | CPUer, Hovedkort & RAM | 2 | 27 desember 2007 04:20 |
| Intel eller AMD | Cew27 | CPUer, Hovedkort & RAM | 8 | 11. sep 2007 13:49 |
| Intel-prosessorer - Oppgradering min Intel Pentium 4 2,66 | Svikt | General Hardware Chat | 1 | 21. sep 2006 20:44 |
| Thread Tools | |
| |