![]() |
|
| |||
| |||
| Jag ser till att uppgradera mitt skrivbord under de närmaste månaderna, och så den gamla frågan tänker jag. Intel eller AMD CPU? Jag ska erkänna att min erfarenhet med de sista dagarna Intel-kretsarna är begränsad. Jag svek dem ett par år tillbaka och har byggt uteslutande med AMD sedan dess. I priset stabilitet och effektivitet som de erbjuder, och jag fortfarande hävdar att du får mer valuta för pengarna från en AMD chip än en Intel. Finns det någon vård att få mig tillbaka på den raka och smala vägen med Intel? Om så är fallet, jag är öppen för diskussion. Jag skulle helst se att AMD dock, och jag litar på deras stabilitet och betydande överklockning kapacitet för de tillfällen då jag behöver EKE lite mer ur mitt system. Jag minns Intel borrkärnor är mycket instabil som ni drivit dem utanför deras normala. Utöver detta finns det flera centrala system att ta hänsyn till. Quad borrkärnorna för Intel, tri-och quad-core Phenom-system från AMD. Nu har tri-core verkar lite av en gimmick, men jag är öppen för övertalning. Jag skulle vilja flytta upp till en quad-systemet, som jag gillar den parallella bearbetning förmåga, vilket ger mig möjlighet att göra komplexa uppgifter i bakgrunden med tillräcklig kapacitet för att bläddra, ord-och liknande. Återigen, vad är det för råd? Spara några pund och stick med en high-end dual core eller stänk ut till mitten av höga rad quad? Tack på förhand för råd:) [EDIT] Bara tittat på hur många andra "AMD vs INTEL" trådar är studsande runt dessa nämnder ... gärna att ignorera mig. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag tycker de var ganska nära, nu Intel hålla ledningen fast, anges i rutan för processorer är snabbare och sedan är de allvarligt overclockable Även jämfört med AMD.
| |||
| |||
| Verkligen? Tja, jag gissar att det är vad som händer när du betalar inte mycket uppmärksamhet åt dessa saker på ett år eller så ... I din värderade (sic) yttrande, jag skulle köpa Intel? |
|
| |||
| |||
| Japp. Intel är ganska vägen. Det sa jag köra AMD, eftersom min laptop har ett nötter deal, jag behöver inte överklockning och jag kan inte spela spel. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Märkeslojalitet tidigare en generation chips är helt värdelösa, eftersom en generation fördelar verkligen har någon effekt på de andra. Om vi bytte AMD och Intel namnen på Core 2 Duos, människor fortfarande skulle rekommendera dem.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Beror på vad du vill göra.
Intel definitivt för spel och processor hungrig uppgifter men om det är bara för ordbehandling, surfa på nätet, e-post osv då AMD kommer att bli bra - speciellt eftersom de är mycket billigare det gör att du kan få en snabbare klockan chip (även om det fortfarande kommer inte att vara lika bra som en något långsammare Intel). Mitt System: #
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag älskar Intel bästa CPU enligt min mening ett billigare Intel Quad slår ett dyrare AMD Quad (dont citera mig om detta eller något)
| |||
| |||
| Citat:
|
|
| |||
| |||
| , 4 år sedan jag köpte min första AMD Athlon, även jag har en AMD dual core & nyligen Jag lade en AMD Quad core Phenom till min samling, under årens lopp har jag aldrig haft ett uns av problem med någon av dem, men jag har bara hade AMD aldrig ens använt en Intel, så jag kan inte riktigt jämföra dem |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Intel, som alla andra har sagt, är bäst, bättre värde än AMD och OC mycket bättre.
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Intel Core 2 Duo och Intel I7 | 1bellb | Processorer, moderkort & RAM | 5 | 27 September 2009 06:36 |
| Intel Core 2 Duo E8500 mot Intel Core 2 Quad Q9650 mot Intel Core i7 920 mot Intel Core i7 940 | sajasio | Processorer, moderkort & RAM | 5 | 2 mars 2009 23:00 |
| AMD och Intel? | Korac | Processorer, moderkort & RAM | 2 | 27 december 2007 04:20 |
| Intel eller AMD | Cew27 | Processorer, moderkort & RAM | 8 | 11 sep 2007 13:49 |
| Intel-processorer - Uppgradera min Intel Pentium 4 2,66 | Miss | General Hardware Chat | 1 | 21 sep 2006 20:44 |
| Thread Tools | |
| |