![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Helt nyligen byggt min dator. Jag har lagt 8GB RAM-minne och använder Windows Vista. Jag vet att det kan känna igen den mängd 8GB RAM eftersom min dator egenskaper visas den har 8GB RAM-minne, men när jag öppnar Aktivitetshanteraren står det fysiska minnet av endast omkring 3 GB. Varför är det? Eller är fysiskt minne av att det inte är relaterade till det? Tack |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| 32bit kan bara se (och användning) 3.25gb alla minnen.
| |||
| |||
| Så vad hände med de andra 4.75GB? Är de får användas? I så fall om jag installerar ett nytt Windows Vista 64 bit över min 32-bitars, betyder det att det kan se och använda hela 8GB? Det gillar jag inte vill ha mitt andra RAM gå oanvända ... |
|
| |||
| |||
| Nej, de återstående är meningslöst. Carbon förklaras det en gång, men i grund och botten 32bit kan bara se och använda 3.25gb, inget undantag. |
|
| |||
| |||
| OK. vad händer med 64-bitars? De kan se + använda alla 8GB. Har jag rätt att tro det? |
|
| |||
| |||
|
|
| |||
| |||
| Tack thats great info. Jag minns att jag såg det någonstans innan efter att du påminde mig. Så ser ut nu är på väg att installera en 64bit Vsita under mina 32 |
|
| |||
| |||
| I dont tror att du kan uppgradera antingen endast färska installera ... : \ |
|
| |||
| |||
| bara för att bekräfta Hybrid, du måste göra en helt ny installation alias du förlora allting som inte backas upp! Är ganska irriterande, men tro det beror på att använda en helt annan arkitektur till 32bit. |
|
| |||
| |||
| Jag förstår din fråga. Då detta leder mig in på ytterligare frågor om: vad är det att använda 64-bitars architecure? Är det snabbare? prestanda kloka? och min maskin alla stöder 64-bitars, i dont know? Är det sant att vissa mjukvaror dont arbetet med 64-bitars arkitekturer? |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| 1TB hårddisk visas som 127 GB | mbutler132000 | Drives & Removable Media | 2 | 24 februari 2009 04:23 |
| Ikoner inte visas på IE verktygsfält | witsend26 | Webbläsare & FTP Klienter | 2 | 19 december 2008 18:30 |
| Speedstream modem visar inte ansluten dator visar är | ScottAU | Nätverk, Modem & VoIP | 1 | 9:e sep 2008 15:56 |
| HD inte visas i explorer | Ulfrinn | Drives & Removable Media | 4 | 5 februari 2008 21:39 |
| Varför är mina inlägg inte visas? | slipend | Gemenskapen Nyheter & Chat | 2 | 5 august 2007 10:52 |
| Thread Tools | |
| |