![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hej, Precis som titeln Jag hade problem med min nya bygga på grund av mina RAM som ECC och mitt mobo inte stödja det. Så jag behöver nu en 8GB kit som DDR2 och non-ECC En kombination jag kan inte hitta, finns det en anledning till detta, dvs. är alla 4GB minnen ECC? ![]() Tack, Ollie.
__________________ "Varför har de [PS3 Slim] käpp med UFO landar på en rektangel look" --- NILAY Patel, Engadget Ep. 160 |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Majoriteten (90% +) hushållsexponeringar DDR2 RAM är inte ECC. Jag är förvånad att du inte kan hitta något icke - är de webbplatser som du köper från uttryckligen säga det?
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Misco är där jag köpte allt och bara ha 1 8GB kit, vilket jag felaktigt köpte så det är Non-ECC Jag har också försökt Google shopping men kunde inte hitta den. Problemet är att jag inte vill spendera för mycket mer än £ 100 heller .. Det enda jag har för närvarande var £ 110 Du får gärna kolla Misco, ifall jag missat något uppenbart ... Men jag kunde inte hitta det någonstans.
__________________ "Varför har de [PS3 Slim] käpp med UFO landar på en rektangel look" --- NILAY Patel, Engadget Ep. 160 |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Vilken hastighet?
| |||
| |||
| Egentligen tror jag inte att du har mycket val om hastighet, 8GB 2x4 kit verkar sällsynt. |
|
| |||
| |||
| http://www.overclockers.co.uk/showpr...d=8&subcat=813 Säger Unbuffered som jag tror betyder icke ECC. Edit * Cockit, slut i lager: ( |
|
| |||
| |||
| Ja jag inte har mycket tur att hitta vad jag vill ... Jag tror att jag kan tvingas att gå med en snabbare 4GB kit thats billigare i alla fall något liknande PNY 4GB XLR8 DDR2 Eller kanske bara 1 ganska snabbt 4GB-minne .. Om jag gjorde det skulle det göra det möjligt för mig att köpa exakt samma typ från samma leverantör i framtiden och kör det i dubbel kanal drift? Eller för detta har de absolutly måste köpas tillsammans som ett kit?
|
| |||
| |||
| De behöver inte vara i ett kit, kan du få ett nu och en senare eller två singlar nu. Är jag dont tänka enda 4GB är populära heller, så du kan inte vinna. Försök att få samma varumärke antingen sätt och få samma hastighet. Personligen skulle jag satsa på något annat än PNY. Varför inte bara sätta sig på ett 4GB kit om 8GB non-ECC förbandslådorna sällsynta nu är det troligen inte kommer att ändras. |
|
| |||
| |||
| Citat:
Jag ska nog gå för att sedan, de kan mycket väl vara tillbaka i lager av Temne jag min nuvarande fiasko återbetalas. Tack för hjälpen, Ollie.
|
| |||
| |||
| Oh ok, PNY inte det bra? Det bara tittade TJUSIG svart och guld ![]() Jag ska nog gå för OCZ du länkat till. Tack igen.
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| 2GB Ultra DDR2 visas som 1GB | KolorBlind | Processorer, moderkort & RAM | 4 | 26 oktober 2008 14:40 |
| Uppgradering till 3 GB DDR2 | Macmac508 | Processorer, moderkort & RAM | 1 | 5 januari 2008 10:43 |
| Bios för Sapphire 9600XT DDR2 | Edkin | Grafikkort & Skärmar | 1 | 29 december 2007 10:43 |
| Är DDR2 RAM stöder DDR RAM | ranjitdutt | Processorer, moderkort & RAM | 5 | 26 december 2007 00:00 |
| DDR2 .. DDR3? ddrwhat! | Lexmark | Processorer, moderkort & RAM | 8 | 4 november 2007 03:12 |
| Thread Tools | |
| |