![]() |
|
| |||
| |||
| Hej, jeg er villig til at købe en PC næste Jan og jeg havde tænkt mig at købe en DDR2 mobo men nu har jeg fundet ud af, at DDR3 vil komme mere og mere almindelige. Så jeg havde tænkt på at få Asus Maximus Extreme sammen med CorsairTwinX XMS3, DDR3 PC3-8500 og også en Q6600 Core 2 Quad. Vil dette være en god idé at holde sig til eller ej. Denne pc bliver brugt til fotoredigering, arkitektur programmer osv. .. og også det skal være fremtidssikret. Ethvert forslag og udtalelser er velkomne. |
|
| |||
| |||
| fremtidssikret ja, hurtig ja, men meget dyrt, men hvis du har penge sine ok! hvis du får alle, at det vil være fremtidssikret i mange år fremover! |
|
| |||
| |||
| Det er ikke dyrere end den ene jeg havde tænkt mig at købe (Blitz Formula, DDR2 1066MHz og Q6600). Så dybest set et par pounds mere er det mere worthed til at købe den næste generation:) |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hvad er latenstid selv? Mens core2 setup's are'nt virkelig ramt af ram latenstid på grund af den måde, hvorpå ram er kontrolleret, når du får op CL7 eller højere det begynder at blive lidt fjollet. Dette er virkelig kun opvejes af højfrekvent RAM (1200 og frem). Hvis going DDR3 (og latencies er høj), som du måske vil tænke hurtigere ram end 1066. Selvfølgelig, hvis det kører på CL4 eller CL5 så vil det ikke sagen, men info ovenfor er helt sikkert stof til eftertanke.
|
| |||
| |||
| 10q Alex. Desværre er jeg ikke så meget teknisk om de specifikationer, men om ram det hedder "Denne hukommelse er blevet verificeret til at fungere på 1066MHz ved lave latencies af 7-7-7-20". |
|
| |||
| |||
| Enhver adoptant af ny teknologi vil betale så meget ekstra, fordi det ikke er mainstream endnu. Hvis det var mig? Jeg vil være at købe DDR2 6400 (800 MHz) CL5 eller DDR2 8500 (1066mhz) CL5 for nu. Venter det år, så det vil tage DDR3 at blive mainstream (og for fabrikanterne at slaget det ud til at tilbyde højere frequencys og lavere latencies), før de køber DDR3.
__________________ hørt wow er en bedre kontraceptiv derefter piller, ingen vittighed jeg spillede rs for 2-3 år og 2 uger efter jeg stoppede Jeg har mistet min jomfruelighed. -Kanoakavirus |
|
| |||
| |||
| Så hvis jeg køber en mobo, der har DDR3, ville det løbe DDR2 dvs. er et DDR3 mobo tilbagestående aktiveret? |
|
| |||
| |||
| Nogle bestyrelser vil specifally den 35. og X38 chipsæt. Men for at være ærlig, jeg tænker på tilbagetrækningskraften oplysningsvinduet på mit sidste indlæg, fordi disse bestyrelser er langt mellem og af dem, der er endnu færre anstændigt dem. Hvis du imidlertid ønsker at gå denne rute den Asus P5KC meget vel kan blive en konkurrent; anstændigt overclocker, ikke mente blowingly dyre og den 35. chipset. Den eneste ulempe er, at den har ICH9 Southbridge så det ikke indbygget support RAID. Men du kan altid få en ekspansion kort.
__________________ hørt wow er en bedre kontraceptiv derefter piller, ingen vittighed jeg spillede rs for 2-3 år og 2 uger efter jeg stoppede Jeg har mistet min jomfruelighed. -Kanoakavirus |