![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hej killar. Ta med mig och min totala brist på anständig hårdvara kunskap. Mitt moderkort / PSU nyligen dött och jag letar för att ersätta dem. Eftersom min dator är drygt tre år gammal, jag kan inte hitta några A8N-SLI moderkort runt, så det skulle vara min bästa insats i form av en uppgradering rutt? Jag vet Intels utbud av Core Duos är det mest meningsfulla sättet att gå, men jag är på en ganska stram budget, så jag funderar på en X2 6000 +, bara för att strömmen mig för ett par månader tills jag har råd med en anständig Core i7 system nästa år. Om man antar jag välja för X2 6000 +, kan du rekommendera ett anständigt, prisvärda moderkort? Min "nooby" söker har lett mig till Gigabyte AM2 nForce 400 MATX ALG (http://www.dabs.com/productview.aspx...50000, 43850000), Men det verkar som om detta inte har stöd för SLI, som gör en av mina perfekt arbetar 7900GTs värdelösa. Andra sökningar leda till dyrare SLI boards (nej tack) och kanske ATI styrelser, dvs min 7900s är både meningslöst. Skulle ett ATI chipset moderkort par med HD4670 utföra samt en (eller två) 7900GTXs? Eller skulle en något dyrare 9600GT kombination med en icke-SLI moderkort fungera bättre valuta för pengarna? Förlåt om jag låter som en idiot, men när det gäller hårdvara Jag är ganska värdelös. Pre-tack för din tid att hjälpa mig! |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| E5200 med ett P43-moderkort och ett 9600GT/8800GT/9800GT vore den bästa lösningen här och förmodligen inte kosta så mycket mer. Sälj dina gamla kort: p
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag håller med kol, såvida du inte kommer att göra mycket på det tills du kommer Core i7-systemet, då kan du bara gå till ett onboard grafikkort, men om du planerar på spel på den, tills du har råd den i7, sedan inte gå ombord
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| CPU Upgrade Råd Snälla. | ledande ögonblick | Processorer, moderkort & RAM | 8 | 8 augusti, 2009 08:02 |
| Uppgradera råd | CE Jones | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 1 | 23 maj 2008 18:01 |
| Uppgradera Råd | JonniBravo | General Hardware Chat | 10 | 5 februari 2008 17:38 |
| Råd om en uppgradering | Plusi | General Hardware Chat | 4 | 13 oktober 2007 14:02 |
| Uppgradera rådgivning behövs | Groucho | General Hardware Chat | 10 | 10 oktober 2007 06:52 |
| Thread Tools | |
| |