![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Wat eigenlijk beperkt de hoeveelheid RAM een systeem zal nemen? Ik weet dat het werkelijke aantal geheugenslots op het moederbord is een factor. Hoe zit het met het besturingssysteem? Heeft het een grotere invloed?
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Het moederbord bepaalt de hoeveelheid RAM in GB, vandaag Moederborden zijn ongeveer 8 tot 10 GB, maar Windows XP kan alleen tot 3GB "tenzij Memory Remapping is ingeschakeld" Ram slots zijn meestal 2 of 4.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| 99% van moederborden ondersteunen een maximum van 4GB
| |||
| |||
| Ik denk aan je 4 GB RAM. Is Memory remapping ingewikkeld? |
|
| |||
| |||
| Citaat:
Ik ben denk je alleen echt nodig 4gb ram spelen DX10-games, die alleen vergezicht. |
|
| |||
| |||
| O ok. Bedankt. Ik ben niet zo enthousiast met Vista op dit moment, met de problemen, ik zou kunnen hebben 2GB, en wacht een beetje. Bedankt voor het advies |
|
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Citaat:
Goedkope, beste chipset voor oc'ing een Core 2, leuke spanning.
|
| |||
| |||
| WindowsXP of Vista 32-bits register zal niet de volledige 4GB PAE. Zijn de teruggave aan beide OS's. Je moet ofwel gebruik maken van de WindowsXP of Vista 64-bit OS om 4GB te registreren. De max. hoeveelheid geheugen dat kan worden aangepakt in de 32-bits OS is 3GB. http://forums.nvidia.com/lofiversion...hp?t23036.html |
![]() |
|
| Bladwijzers |
Gelijkaardige Draden | ||||
| Draad | Thread Starter | Forum | Antwoorden | Last Post |
| Maximaal toegestaan RAM voor Windows XP Pro 32 Bit vs 64 Bit | lz22 | CPUs, Moederborden & RAM | 6 | 23 feb 2009 06:24 |
| Maximale siz ram-modules? | john1980 | CPUs, Moederborden & RAM | 1 | 13 mei 2007 07:41 |
| Thread Tools | |
| |