![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hva som faktisk begrenser mengden RAM systemet vil ta? Jeg vet faktisk antall minne sporene på hovedkortet er én faktor. Hva om operativsystem? Har den et større innflytelse?
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hovedkortet tilsier mengden ram i GB, dagens Hovedkort er rundt 8 til 10 GB, men Windows XP kan bare se opptil 3GB "med mindre minne Remapping er aktivert" Ram slots vanligvis 2 eller 4.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| 99% av hovedkort støtter max av 4GB
| |||
| |||
| Jeg tenker å få 4GB RAM. Er Memory remapping komplisert? |
|
| |||
| |||
| Bare få vista. Jeg tenker du bare trenger 4 GB RAM for å spille DX10 spill, som er vista only. |
|
| |||
| |||
| O ok. Takk. Jeg er ikke så ivrig med Vista i øyeblikket, med glitches, jeg måtte ha 2 GB, og vent litt. Takk for råd |
|
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Sitat:
Billige, gode brikkesett for oc'ing en Core 2, nice spenninger.
|
| |||
| |||
| WindowsXP eller Vista 32-bit ikke registrerer hele 4GB PAE. Its den ulempen på begge OS's. Du må enten bruke WindowsXP eller Vista 64-bit OS for 4GB å registrere. Maks mengde minne som kan rettes i 32-bit OS er 3GB. http://forums.nvidia.com/lofiversion...hp?t23036.html |
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Maksimal RAM tillatt for Windows XP Pro 32 Bit Vs 64 Bit | lz22 | CPUer, Hovedkort & RAM | 6 | 23 februar 2009 06:24 |
| Maksimal siz RAM-moduler? | john1980 | CPUer, Hovedkort & RAM | 1 | 13 mai 2007 07:41 |
| Thread Tools | |
| |