![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Vad som faktiskt begränsar mängden RAM-minne ett system kommer att ta? Jag vet att det faktiska antalet memory slots på moderkortet är en faktor. Hur är det med operativsystem? Har ett större inflytande?
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Moderkortet dikterar den mängd RAM i GB, dagens Moderkort är cirka 8 till 10 GB men Windows XP kan bara se upp till 3 GB "såvida Memory Remapping är aktiverat" Ram tider är vanligen 2 eller 4.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| 99% av moderkort stödja en max 4GB
| |||
| |||
| Jag tänker att få 4GB RAM. Är Memory remapping komplicerat? |
|
| |||
| |||
| Bara få vista. Jag tänker att du bara behöver 4 GB RAM-minne för att spela DX10 spel som vista bara. |
|
| |||
| |||
| O ok. Tack. Jag är inte så gärna med Vista för tillfället, med problem, jag kanske har 2gb och vänta lite. Tack för råd |
|
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Citat:
Billiga, bra chipset för oc'ing en Core 2, nice spänningar.
|
| |||
| |||
| WindowsXP eller Vista 32-bitars inte registrera full 4GB PAE. Dess restitutionssystemet på båda OS's. Du måste antingen använda WindowsXP eller Vista 64-bitars OS för 4GB registrera. Max mängd minne som kan tas upp i 32-bitars OS är 3 GB. http://forums.nvidia.com/lofiversion...hp?t23036.html |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Högsta RAM tillåtet för Windows XP Pro 32 Bit Vs 64 Bit | lz22 | Processorer, moderkort & RAM | 6 | 23 februari 2009 06:24 |
| Högsta siz RAM moduler? | john1980 | Processorer, moderkort & RAM | 1 | 13 maj 2007 07:41 |
| Thread Tools | |
| |