![]() |
|
| |||
| |||
| Jeg har nylig sett et 1GB pinne RAM til min PC og Windows ikke ser ut til å vil finne den. CPU-Z sier det er der og funksjonelle, men Windows fremdeles sier 1.00Gb RAM (i stedet for 2). Jeg kjøpte RAM fra en butikk som er ganske pålitelige, så jeg håper det ikke er ødelagt .. I RAM port 1 Jeg har den nye 1GB pinne, port 2 i en 512MB Stick, porter 3 og 4 har 256MB pinne i hver av dem. Hjelp på dette er virkelig verdsatt guys! Razer |
|
| |||
| |||
| kan hukommelsen er ikke kompatibel, eller bord er ikke like hukommelsen |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Prøv å fjerne alle RAM pinner og sett bare nye Stick, prøver ulike sporene ..... Hvis dette ikke fungerer, så er det sannsynlig at enten stokk er ødelagt eller inkompatibel som torjancolin sa.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| det er en oppstartsdiskett kan du støvel til og du kan gjøre et minne scan og det vil fortelle deg om hvis det er noe feil ram kjepper. http://www.ultimatebootcd.com/ laste ned og brenne med (magic iso) gratis nedlasting av Google-søk. brenne i tregeste farten mulig
|
| |||
| |||
| Ja, stokk på sine egne arbeider sammen med mine andre holder det ikke. Uansett kombinasjon av stokk jeg satt i, kan jeg bare få en max av 1GB RAM. Jeg vet hovedkort kan støtte mer cos Jeg pleide å ha 1.25 før siste pinne brøt på meg. Den nye stokk fungerer og er i god stand, BIOS og CPU-Z fortelle meg det der og fine men Task Manager og System-ikonet i kontrollpanelet si jeg har 1GB bare .. |
|
| |||
| |||
| Hva er Merke / Modell av mobo? |
|
| |||
| |||
| MSI er det gjør, er MS-7041. Avgjørende sier max RAM kapasitet for hovedkortet er 4Tb men det var ikke en eksakt så jeg antar det betydde 4GB. RAM er laget av "Team" og er en 1GB DDR PC-3200-modul (400 MHz hvis du foretrekker) |
|
| |||
| |||
| Ok .... ikke mye info tilgjengelig for det mobo .... var det en Medion PC eller noe .... Hvis det er slik det kan være tilpasset til dem. Men det ser ut som den kan håndtere 4 GB som du sier og det skal være fint med RAM du har. Prøv å gå ionto bios og kontroller innstillingene for Ram Gjenkjenning og om nødvendig sette den til Auto .... se om dette hjelper. |
|
| |||
| |||
| Farten oppdagelse ble satt til Auto og det hjalp ikke. BIOS sier det er der og arbeider, er det Windows som sier det er det ikke .. BIOS er også svært begrenset, ingen overclocking verktøy eller noe sånt. PCen ble gjort for lenge siden (I begynnelsen .. = P) ved Ei systemer som synes å ha mislaid deres hjemmeside .. Den mobo er gamle og fæl, med en 96Mb Intel brikkesett (82865G) og kom med 2 256MB Samsung pinner på 400 MHz, jeg har lagt til en ValueRAM 512MB et år eller så siden, og som jeg prøver å legge til denne nye stokk det bare ser ut til å ignorere det faktum det er det, med mindre jeg sette ny stokk inn på sine egne. |
|
| |||
| |||
| Hmmmm. det eneste andre ting du kan forsøke er .... installere 1GB i slot 1 og 512 MB i Slot 3 .... dvs. alternative plasser. Du bør ikke ha, men det ser ut som Ram ikke wannna spille fint med hverandre. |