mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Processorer, moderkort & RAM

Register

Saknas 1 GB RAM!

Reply

Thread Tools
Old 16 mars 2009, 09:53
Ledamot Gruppen

Default Saknas 1 GB RAM!

Jag har precis nyligen lagt en 1Gb sticka RAM-minne i min dator och Windows doesnt verkar vilja upptäcka det. CPU-Z säger att det är där och funktionella men Windows fortfarande säger 1.00Gb RAM (i stället för 2).

Jag har precis köpt RAM-minne från en affär som är ganska tillförlitliga, så jag hoppas att det inte är trasig ..

I RAM-port 1 Jag har den nya 1GB-minne, port 2 har jag en 512MB sticka, hamnar 3 & 4 har en 256MB sticka i var och en av dem. All hjälp om det är verkligen uppskattat killar!

Razer
Old 16 mars 2009, 22:51
New Member Group

Default Saknas 1 GB RAM!

får ditt minne inte är kompatibel eller din styrelse är inte som ditt minne
Old 17 mars 2009, 04:27
Givargruppen

Default Saknas 1 GB RAM!

Prova att ta bort alla RAM-minnen och sätter bara nya stick, försöker olika tider ..... Om detta inte fungerar, då är det troligt att antingen minnet är dåligt eller oförenliga, eftersom torjancolin sagt.

Mitt System: Hem Bygg

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Moderkort:
Asus m2v Rev 1.
RAM Minne:
4GB (3.25gb synligt)
Grafikkort (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Ljudkort:
5.1 Reatek ombord
Hårddisk (s):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk enhet (er):
Pioneer 110 x 2
Mål / PSU:
Lager / 550w Silent
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Cable
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 17 mars 2009, 06:34
Givargruppen

Default Saknas 1 GB RAM!

det är en startdiskett kan du starta upp och du kan göra ett minne scan och det kommer att berätta om om några fel på RAM-minnen. http://www.ultimatebootcd.com/
ladda ner och bränna med (magic iso) gratis nedladdning av Google-sökning. bränna på långsammaste hastigheten möjligt

Mitt System: P * L * A * Z * M * A

Processor (s):
2,3 GHz AMD
Moderkort:
Asus
RAM Minne:
1 gig ddr
Grafikkort (s):
256 G-kraft
Ljudkort:
Sound Blaster 5.1
Hårddisk (s):
1-80GB 1-120gb western digital s
Optisk enhet (er):
Pioneers DVD-RW
Mål / PSU:
anpassade fall & 650w PSU
Kylning:
DIY watercooling
Nätverk / Internet:
virgin 50 MB
Monitor (s):
Acer 23 "(X233HB)
Operating System (s):
Vista Ultimate
Old 17 mars 2009, 10:05
Ledamot Gruppen

Default Saknas 1 GB RAM!

Ja, minnet av den egna verk, tillsammans med mina andra minnen det inte. Oavsett vilken kombination av käpp jag lägga på, jag kan bara få max 1 GB RAM. Jag vet att mitt moderkort kan stödja mer cos jag hade 1,25 innan sista stick bröt på mig.

Den nya pinne fungerar och är i gott skick, BIOS och CPU-Z berätta det är det och fina men Task Manager och System-ikonen i kontrollpanelen säga att jag har 1Gb bara ..
Old 17 mars 2009, 10:09
Givargruppen

Default Saknas 1 GB RAM!

Vad Fabrikat / modell på din mobo?
Old 17 mars 2009, 14:01
Ledamot Gruppen

Default Saknas 1 GB RAM!

MSI är märke, modell är MS-7041.

Avgörande säger max RAM kapacitet för moderkortet är 4Tb men det var inte en exakt matchning, så jag antar det betydde 4GB.

RAM är gjord av "teamet" och är en 1Gb DDR PC-3200 modul (400MHz om du föredrar det)
Old 17 mars 2009, 14:28
Givargruppen

Default Saknas 1 GB RAM!

Ok .... inte mycket information som finns tillgänglig för att mobo .... var det en Medion dator eller något .... om så är fallet kan det vara anpassade till dem.

Hur som helst verkar det som den kan hantera 4GB som ni säger och det ska vara bra med RAM-minne du har.

Försök pågår ionto bios och kontrollera inställningarna för Ram Detection och eventuellt ställa in den till Auto .... se om detta hjälper.
Old 17 mars 2009, 14:48
Ledamot Gruppen

Default Saknas 1 GB RAM!

Hastigheten upptäckt var inställd på Auto och det hjälpte inte.

BIOS säger att det är där och arbetar, det är Windows som säger det är inte det .. BIOS är också mycket begränsad, ingen överklockning verktyg eller liknande.

PC gjordes för länge sedan (i början .. = P) av Ei Systems som verkar ha tappat bort deras hemsida ..

Den mobo är gamla och skit, med ett 96Mb Intel chipset (82865G) och följde med 2 256MB Samsung-minnen på 400 MHz, jag lade till en ValueRAM 512MB ett år sedan och som jag ska lägga till den här nya stick det bara verkar ignorera att det finns där om jag inte sätter den nya fastna i den egna.
Old 17 mars 2009, 14:53
Givargruppen

Default Saknas 1 GB RAM!

Hmmmm. den enda sak du kan försöka är .... installera 1 GB i Slot 1 och 512 MB i Slot 3 .... dvs alternativa tider. Du bör inte vara, men det verkar som om Ram inte wannna spela trevligt med varandra.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Dll, saknas moyra Windows-operativsystem 22 16 januari 2008 06:01
4GB men 1GB saknas biw31230 Processorer, moderkort & RAM 5 6 december 2007 16:31
Saknad drivrutin mistamocopgreen Multimedia & Codecs 9 28 november 2007 06:46
Saknade DVD / CD-RW Drive (F:) convair Drives & Removable Media 1 14 november 2007 07:20
Saknas något ... biscuitman Windows-operativsystem 4 23 oktober 2007 09:23
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.