mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > CPUer, Hovedkort & RAM

Register

Mobile CPU kraft

Reply

Thread Tools
Old 13 juli 2007, 10:55
New Member Group

Default Mobile CPU kraft

Toms Hardware for mobile prosessorer er litt patetisk. Så hvis noen har noen ide på strømmen av følgende prosessorer, kan du gi meg beskjed.

Jeg har betalt £ 299.99 for bærbare

Intel Dual Core T2060 1Mb cache, 1.60GHz
1GB RAM, 80GB HDD, Vista Premium. Intel 950-grafikkprosessor

Online shop deretter sendt meg dette som det jeg opprinnelig bestilte was out of stock.

Intel Dual Core T2050, 2 MB cache, 1.60GHz
1GB RAM, 120GB HDD, XP Media Center. Intel 950-grafikkprosessor

Den andre bærbare var £ 50 mer, men jeg ble ikke belastet ekstra kroner, men som laptop er bedre? Også min egen laptop har en Core 2 Duo T5200@1.60GHz. Hvor anstendig er at i forhold til skrivebordet prosessor Jeg pleide å bruke, en Athlon 64bit 3000 +? Og er det mye dårligere enn T5500?

Jeg er virkelig datamaskinen vet alt, men helt siden Pentiums fikk navn som Pentium D 530 etc, jeg har mistet evnen til å gjenkjenne gode fra dårlige.

PS. Alle som er ute etter en bærbar, så ikke glem bærbare maskiner med Intel 945/950 GMA grafikk prosessor, er det en fantastisk liten ting! Det slår GeForce Go 6150 hendene ned.
Old 13 juli 2007, 11:31
Donor Group

Default Mobile CPU kraft

Sitat:
Originally Posted by Zathura View Post
Toms Hardware for mobile prosessorer er litt patetisk. Så hvis noen har noen ide på strømmen av følgende prosessorer, kan du gi meg beskjed.

Jeg har betalt £ 299.99 for bærbare

Intel Dual Core T2060 1Mb cache, 1.60GHz
1GB RAM, 80GB HDD, Vista Premium. Intel 950-grafikkprosessor

Online shop deretter sendt meg dette som det jeg opprinnelig bestilte was out of stock.

Intel Dual Core T2050, 2 MB cache, 1.60GHz
1GB RAM, 120GB HDD, XP Media Center. Intel 950-grafikkprosessor

Den andre bærbare var £ 50 mer, men jeg ble ikke belastet ekstra kroner, men som laptop er bedre? Også min egen laptop har en Core 2 Duo T5200@1.60GHz. Hvor anstendig er at i forhold til skrivebordet prosessor Jeg pleide å bruke, en Athlon 64bit 3000 +? Og er det mye dårligere enn T5500?

Jeg er virkelig datamaskinen vet alt, men helt siden Pentiums fikk navn som Pentium D 530 etc, jeg har mistet evnen til å gjenkjenne gode fra dårlige.

PS. Alle som er ute etter en bærbar, så ikke glem bærbare maskiner med Intel 945/950 GMA grafikk prosessor, er det en fantastisk liten ting! Det slår GeForce Go 6150 hendene ned.
Min mening?

Den andre lappy ville jeg ikke ønsker å kjøre Vista med integrert grafikk løsning stjele system ram forlate mindre enn en konsert til å kjøre som os 1GB RAM er sweet spot for XP, er det 2 GB for Vista som mye mer ressurs sulten .

I tillegg kan få et større HDD. Jeg oppgraderte min lappy til Vista Premium, men gikk rett tilbake til Media Centre.

Den T2060 er en Core Duo 1,6 GHz, 533MHz fsb, 1MB cache.
Den T2050 er en Core Duo 1,6 GHz, 533MHz fsb, 2MB cache.

Som stort sett sier det fyr, så vil du ikke egentlig være å gamble på lappy ekstra 1MB av cache kan komme til for programmer. Også de begge krever den samme mengden strøm (31w).

Den T5200 er mye raskere CPU sammenlignet med Athlon. Dessuten vil du ikke miste mye over T5500. Dens en tregere fsb å være sikker (533MHz i motsetning til 667 MHz), men du vil ikke merke dette i virkelighetens verden apps, den mest merkbare forskjellen vil være CPU-hastighet på 1,6 GHz i motsetning til 1,83 GHz. Betenke hvor deilig den Core 2 arkitektur er at 230mhz forskjellen vil gjøre litt forskjell.

-Kanoakavirus

Min System: Zoomy

Prosessor (er):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Hovedkort:
Asus P5K Premium
RAM-minne:
2GB Dominator 8500
Graphics Card (s):
BFG 8800GT
Lydkort:
Xfi Extremegamer
Harddisk (er):
3.35TB ext lagring. 2TB int lagring
Optisk stasjon (er):
LG GGC H20L
Case / PSU:
Enermax 720w
Cooling:
AC7
Nettverk / Internett:
Skjerm (er):
245B, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32P
Old 13 juli 2007, 11:42
New Member Group

Default Mobile CPU kraft

Sitat:
Originally Posted by alex View Post
Min mening?

Den andre lappy ville jeg ikke ønsker å kjøre Vista med integrert grafikk løsning stjele system ram forlate mindre enn en konsert til å kjøre som os 1GB RAM er sweet spot for XP, er det 2 GB for Vista som mye mer ressurs sulten .

I tillegg kan få et større HDD. Jeg oppgraderte min lappy til Vista Premium, men gikk rett tilbake til Media Centre.

Den T2060 er en Core Duo 1,6 GHz, 533MHz fsb, 1MB cache.
Den T2050 er en Core Duo 1,6 GHz, 533MHz fsb, 2MB cache.

Som stort sett sier det fyr, så vil du ikke egentlig være å gamble på lappy ekstra 1MB av cache kan komme til for programmer. Også de begge krever den samme mengden strøm (31w).
Vel noen spill vil bli spilt på bærbare datamaskiner. De kan (så vel som min egen laptop med samme grafikk) kan spille Tomb Raider Anniversary på highish innstillinger, Dawn of War på toppen og Fia GTR2 på høye innstillinger, alle spill får 25fps minst. Alle 3 i full oppløsning på 1280x800. Jeg vil være å oppgradere både bærbare datamaskiner til 2GB DDR2-533MHz allikevel. Og den eneste grunnen til at jeg ville bli Vista ble for noen Vista bare spill.
Old 31 juli 2007, 11:55
Medlem Group

Default Mobile CPU kraft

T-serien Pentium Dual kjerner er infact C2Ds bare med 1MB stedet for 2MB L2 cache. Jeg har en t2080@1.73ghz og når jeg cpuz det, det viser core2duo yonah kjerne. sin ulempen er at FSB er kun 533 slik at du får problemer til lavere FSB rams når du kunne ha fått en 667 MHz seg til nesten samme pris. Jeg prøvde NFS carbon @ min laptop t2080 1,73 og 1 gig RAM. Det suget store tid, jeg EVN hadde grafikk dediated til den til 224MB.
Old 1 august 2007, 12:53
New Member Group

Default Mobile CPU kraft

Sitat:
Originally Posted by GeForce View Post
T-serien Pentium Dual kjerner er infact C2Ds bare med 1MB stedet for 2MB L2 cache. Jeg har en t2080@1.73ghz og når jeg cpuz det, det viser core2duo yonah kjerne. sin ulempen er at FSB er kun 533 slik at du får problemer til lavere FSB rams når du kunne ha fått en 667 MHz seg til nesten samme pris. Jeg prøvde NFS carbon @ min laptop t2080 1,73 og 1 gig RAM. Det suget store tid, jeg EVN hadde grafikk dediated til den til 224MB.
T-serien skiller seg underveis. Min personlige T5200 har 2 MB cache, den T2050 har 2MB cache også. Farten RAM virkelig isnt et stort problem, spesielt siden min personlig laptop er en oppgradering fra en Athlon 64 3000 + bruker DDR266 (1.5GB).

Jeg kan spille NFS MW, på min laptop på dårlige med innstillinger på min laptop (delt 128MB Intel GMA 950) på 1280x800. Så igjen har delt grafikk ikke vondt RAM når det er 2 GB det lol.

Med race-spill, er det aldri et stort problem hvis du ikke har topp grafikk, fordi du woosh så fort at du ikke legge merke til detaljer som bare får se når du Arent flytting. Ekstra spesialeffekter som varme dis, dybde på feltet (blurring ting langt unna), og slik ser fin, men gjør det litt vanskeligere å konsentrere seg på veien.
Old 1 august 2007, 20:10
Medlem Group

Default Mobile CPU kraft

Sitat:
Originally Posted by Zathura View Post
T-serien skiller seg underveis. Min personlige T5200 har 2 MB cache, den T2050 har 2MB cache også. Farten RAM virkelig isnt et stort problem, spesielt siden min personlig laptop er en oppgradering fra en Athlon 64 3000 + bruker DDR266 (1.5GB).

Jeg kan spille NFS MW, på min laptop på dårlige med innstillinger på min laptop (delt 128MB Intel GMA 950) på 1280x800. Så igjen har delt grafikk ikke vondt RAM når det er 2 GB det lol.

Med race-spill, er det aldri et stort problem hvis du ikke har topp grafikk, fordi du woosh så fort at du ikke legge merke til detaljer som bare får se når du Arent flytting. Ekstra spesialeffekter som varme dis, dybde på feltet (blurring ting langt unna), og slik ser fin, men gjør det litt vanskeligere å konsentrere seg på veien.

Jeg personlig fjerne nesten alle spesialeffekter som Blur og vsync, tåke, skygge etc. fordi de er svært forstyrrende og gjør kjører hardt.
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Linux mai kraft nye Nokia mobiltelefoner Mike0001 Linux og alternative OS 1 8 juni 2008 04:49
Er PDA som mobil? CrazyComputerMan Bærbare datamaskiner, mobiltelefoner og PDAer 2 17 mai 2008 03:54
Koble til en mobil til PC-en dfr200764 General Software Chat 1 18 februar 2008 11:59
8e6 Mobile Client? AwesomePossum Nettlesere & FTP Clients 5 25. sep 2007 08:21
Mobiltelefoner BlueEew Av Emne Diskusjon 5 18 mars 2007 05:16
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.