![]() |
|
| |||
| |||
| Jag hade byggt en dator för några månader sedan. Det var med Windows XP Home edition till uppgraderas till Vista. Systemet gick bra tills jag installerade ett annat Hårddisk och en annan Gig RAM. Efter installation jag vände på min pc och datorn själv kör men det finns ingen start-eller lastning skärmar. Jag har försökt flera bildskärmar och skickade mitt grafikkort för att kunna ersättas ändå inte har rättat frågan. Också har försökt ta det nyinstallerade hårddisk och RAM. Så jag kommer att tro att det kan vara moderkortet. Om någon har några förslag som skulle vara mycket uppskattat. Specs: Moderkort: Abit KN9 (inte serier) Grafikkort: ATI Radeon X1300Pro Två spelningar RAM-minne (två 512 MB och en Gig.) AMD Dual Core-processor 200Gig Hårddisk och 500Gig Hårddisk Vista Ultimate Operativsystem |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Låter som mobo eller möjligen en PSU.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Vad hårddisken är du uppstart från?
| |||
| |||
| Tyvärr var jag antar att datorn inte ens efter ... Ser du någonting på skärmen när du makten på? |
|
| |||
| |||
| När jag startar det på skärmen är svart, men allt verkar vara att köra bra. Dvs fläktar, belysning och PSU verkar bra eftersom vi kopplas alla nya saker och en del andra grejer och stil i samma fråga. Också försökt flera andra skärmar. Vi skickar våra moderkort som skall fastställas i morgon, men något annat förslag skulle vara mycket uppskattat. tack |
|
| |||
| |||
| Jag skulle prova att byta moderkortet om det inte meddelanden eller göra något piper. |
|
| |||
| |||
| Jag skickar i mitt mobo för ersättning eftersom jag inte har en ledig ett om ca. Tack för ditt förslag. |
|
| |||
| |||
| Du får gärna, lycka till. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Hjälp! I Have a 20-pin PSU och en 24pin MOBO! Hur gör jag fixa det här problemet?! | cheesepuff | General Hardware Chat | 2 | 13 OKTOBER 2009 12:02 |
| PC Kommer inte ... göra någonting & Strange Mobo Utgåva | deldrice | General Hardware Chat | 4 | 28 juli 2009 02:18 |
| MOBO kort på CPU, CPU doesnt korta andra MOBO | dhonwenz | Processorer, moderkort & RAM | 0 | 17 juni 2009 23:13 |
| Nya Mobo | xactly | Processorer, moderkort & RAM | 2 | 12 mars 2008 09:41 |
| Nya Mobo, Nya OS? | MaxWilson | Processorer, moderkort & RAM | 6 | 13 januari 2008 04:18 |
| Thread Tools | |
| |