![]() |
|
| |||
| |||
| Hei fyrene, jeg har bare bygget en ny PC, og jeg tenkte ut av det blå at jeg vil sjekke temperatur og virker som om jeg kjører VERY hot. Jeg lastet ned Real Temp nytteverdi og dette er hva jeg får ... CORE TEMP 80 71 72 65 Jeg vil legge inn et skjermbilde, men jeg vet ikke hvordan jeg skal. Men noen forslag på hva som kan gå galt? Jeg kjører en EVGA 780 SLI hovedkort og en EVGA 9800 GTX + skjermkort. CPU er en Intel Quad Q9550. Eventuelle hjelpe ville være verdsatt. |
|
| |||
| |||
| For øvrig de temps postet ovenfor er under normal bruk stress. I ideelle, Temp hovers rundt midten 60s. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jeg anbefaler at du foretar en ny tråd, er det mer sannsynlig å få seere.
| |||
| |||
| Sitat:
Nei, de er ikke ideell temp. De er under en bit av stress. De er i celsius. Cooler, vel jeg har en Coolmax strømforsyningen, og jeg har en NXNT Air Flow King tilfelle. Saken har 2 inntaket vifter foran, en av sidene av saken, en på baksiden av saken og 2 på topp. En av de 2 på topp ikke fungerer. Skjermkortet har sin egen fan og CPU har fabrikken kjølefinne på den. Jeg hadde satt en bit av termisk lim før du stikker den vifte på den. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Flyttet til ny, egen tråd.
| |||
| |||
| Takk Dave |
|
| |||
| |||
| Hovedproblemet her er kjølefinne Fan du har, som den aksjen Intel kulere det er ganske dårlig (alle lager coolers er) så min anbefaling vil være å få en etter markedet kulere for det, jeg antar du nevnt om å la noen termisk lim på før det kjølefinne du vet hvordan du skal fjerne den og erstatte med en annen? Hvis du kan, vil systemet være mye kulere hvis du får en CPU-kjøler som denne, Og det er ikke så veldig dyrt, så personlig tror jeg det er verdt det. |
|
| |||
| |||
| Sitat:
|
|
| |||
| |||
| Sitat:
|
|
| |||
| |||
| Ja, du trenger litt mer termisk lim (forutsatt kjøleanlegget ikke komme med noen, men det ser ikke ut som at man gjør) for å fjerne den, det er ganske enkelt, det du trenger er et skrujern, bruke den til å vri 4 skruen som fanger så de komme fram, nå er det kjøligere bør løfte av, hvis det ikke løft for lett, kan du prøve å vri kjøligere, og løft det av. Når du får kulere av, må du rengjøre lim av CPU, den beste måten å gjøre dette på, er med en lo gratis klut, og noen isopropanol eller liknende (utgangspunktet enhver Rubbing alkohol vil gjøre) <a href = " [default_href] "> |
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Ser på en I7 eller en Q9550 - Stakk og som trenger hjelp! | rhysduk | CPUer, Hovedkort & RAM | 18 | 28 oktober 2009 05:18 |
| RAM Underclocks - Asus P5Q Hovedkort / Intel Q9550 Prosessor / 2x2GB Corsair | Krispo | CPUer, Hovedkort & RAM | 1 | 1 april 2009 13:08 |
| Temp bekymringer på Q9550 | jcburchett | CPUer, Hovedkort & RAM | 31 | 7 november 2008 20:47 |
| Pentium 3 Temp | Axegrinder | CPUer, Hovedkort & RAM | 5 | 8nde sep 2007 04:19 |
| E6750 temp | necromancier | CPUer, Hovedkort & RAM | 14 | 28 august 2007 15:33 |
| Thread Tools | |
| |