![]() |
|
| |||
| |||
| Hej Killar, jag har precis byggt en ny dator och jag tänkte helt oväntat att jag skulle kontrollera temperaturen och verkar som jag kör mycket heta. Jag hämtade Real Temp nytta och det är vad jag får ... CORE TEMP 80 71 72 65 Jag vill skicka en skärmdump, men jag vet inte hur. Men några förslag om vad som kan gå fel? Jag löper en EVGA 780 SLI moderkort och ett EVGA 9800 GTX + grafikkort. Processorn är en Intel Quad Q9550. Någon hjälp skulle vara mycket uppskattat. |
|
| |||
| |||
| Genom det sätt på vilket dessa temps postat ovan är under normal användning stress. I perfekt, Temp svävar runt mitten av 60-talet. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag rekommenderar att du gör en ny tråd, din mer sannolikt att få tittarna.
| |||
| |||
| Citat:
Nej, de är inte idealisk temp. De är under lite stress. De är i Celsius. Cooler, och jag har en Coolmax strömförsörjning, och jag har en NXNT Air Flow King fall. Fallet har 2 intag fläktar i fronten, en av den sida av fallet, en på baksidan av fallet och 2 överst. En av de 2 på toppen fungerar inte. Grafikkortet har en egen fläkt och CPU har fabriken kylfläns på det. Jag har lagt en bit av termisk pasta innan stickkanalen fläkten på det. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Flyttade till ny, egen tråd.
| |||
| |||
| Tack Dave |
|
| |||
| |||
| Det största problemet här är kylfläns Fan du har, eftersom det beståndet Intel svalare det är ganska dålig (alla lager kylare är) så min rekommendation är att få en eftermarknadsprodukt kylare för det, jag antar du nämnde om att vissa termisk klistra på innan de kylfläns, du vet hur du tar bort den och ersätta med en annan? Om du kan, kommer systemet att vara mycket coolare om du får en CPU kylare gillar detta enOch det är inte så dyra, så jag personligen tycker det är värt det. |
|
| |||
| |||
| Citat:
|
|
| |||
| |||
| Citat:
|
|
| |||
| |||
| Ja, du skulle behöva lite mer termisk pasta (förutsatt kylaren inte komma med några, men det verkar inte som att man gör) för att ta bort det, det är ganska enkelt, det du behöver är en skruvmejsel, använda den för att vrid 4 skruv gillar fångster så att de hoppar ut, nu kylaren bör lyfta bort om det inte lyfta av lätt, försök roterande kylaren, sedan lyft bort den. När du får svalare off måste du rengöra klistra utanför CPU, det bästa sättet att göra detta är med ett linne fri trasa och några isopropanol, eller liknande (i princip alla gnidning alkohol kommer att göra) <a href = " [default_href] "> |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Tittar på en I7 eller 9550 - Stuck och i behov av hjälp! | rhysduk | Processorer, moderkort & RAM | 18 | 28 oktober 2009 05:18 |
| RAM Underclocks - ASUS P5Q Moderkort / Intel Q9550 Processor / 2x2GB Corsair | Krispo | Processorer, moderkort & RAM | 1 | 1 april 2009 13:08 |
| Temp oro Q9550 | jcburchett | Processorer, moderkort & RAM | 31 | 7 november 2008 20:47 |
| Pentium 3 Temp | Axegrinder | Processorer, moderkort & RAM | 5 | 8:e sep 2007 04:19 |
| E6750 temp | necromancier | Processorer, moderkort & RAM | 14 | 28 august 2007 15:33 |
| Thread Tools | |
| |