![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| de mosfets på mit bundkort har ingen heatsink hvordan er de ikke overophedning uden en?
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Mosfets får virkelig HOT men de plejer overopvarmes
| |||
| |||
| så de plejer overopvarmes overhovedet? cewy fortalte mig, de kunne |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| de kan overophede, ikke til det punkt, shutdown men det vil reducere liv
| |||
| |||
| o ok |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| En MOSFET er egentlig bare en spænding konverter. På en computer er det der bruges til at generere CPU spænding, Memory spænding osv. Når de omskiftet elektricitet, de har til at dumpe den overskydende varme eller andet sted. Normalt er de ikke behøver heatsinks fordi de varme er bare spredes og ikke nok til at forårsage skader. Men du normalt har problemer, når du overclock en pc og øge spændinger. Det gør den nuværende ind i MOSFET gå op, så MOSFET har at dumpe mere varme. Så grunden til, at de overopvarmes er de håndterer mere aktuel da de var beregnet til. Men at tilføje en heatsink betyder, at der er mere tid til den varme, der skal spredes, og temperaturen går ned igen. I teorien om dyrere eller overclock konstrueret boards den MOSFET bør konstrueret til at håndtere mere aktuel uden heatsinks så tilføje heatsinks ikke ville være behov for så meget. Men det virker ikke altid på denne måde.
|
| |||
| |||
| godt på overclockers nævn de mosfets har heatsinks |
|
| |||
| |||
| Det er, hvad jeg mener. Virkelig de skal blot være stærk nok transistorer til at håndtere de strømninger i overclocking i første omgang uden heatsinks. Men meget få bestyrelser synes at være sådan her, og de fleste som De siger, har heatsinks.
__________________ serverguy |
|
| |||
| |||
| anyway din bøde medmindre du oc |
|
| |||
| |||
| Jeg har tilføjet en hs til min mosfets langs tid siden tænkte jeg ville oc min dell bord ... |