![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| den mosfets på mitt moderkort har ingen heatsink hur ska de inte överhettning utan en?
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Mosfets inte blir riktigt Het men de brukar överhettas
| |||
| |||
| så de brukar överhettas alls? cewy berättade för mig att de skulle |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| de kan överhettas och inte till den grad av avstängning men det kommer att minska livet
| |||
| |||
| o ok |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| En MOSFET är i grunden bara en spänning omvandlaren. På en dator är det som använts för att generera CPU spänning, Memory spänning etc. När de byter el de har att dumpa överskottet av värme någonstans. Normalt de inte behöver Heatsinks eftersom de värmen är bara skingras och inte tillräckligt för att orsaka skada. Men du har i regel problem när du överklockning en PC och öka spänningarna. Detta gör att nuvarande in i MOSFET gå upp så MOSFET har att dumpa mer värme. Så orsaken till att de överhettas är de hanterar mer aktuell sedan de var avsedda till. Men att lägga till en heatsink innebär det mer tid för värmen att skingras och temperaturen går ner. Teoretiskt sett på dyrare eller överklockning utformade skivor de MOSFET bör utformas för att hantera mer aktuell utan Heatsinks så lägg på Heatsinks inte skulle behövas så mycket. Men det fungerar inte alltid detta sätt.
|
| |||
| |||
| på god överklockare styrelser de mosfets har Heatsinks |
|
| |||
| |||
| Det är vad jag menar. Verkligen de bör bara vara kraftfull nog transistorer att hantera den ström av överklockning i första hand utan Heatsinks. Men väldigt få skivor verkar vara så här, och de flesta som ni säger, har Heatsinks.
__________________ serverguy |
|
| |||
| |||
| ändå dina böter om du inte oc |
|
| |||
| |||
| Jag lade ett hs på min mosfets längs Temne sedan tänkte jag skulle oc min dell ombord ... |