mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Processorer, moderkort & RAM

Register

Ett moderkort val

Reply

Thread Tools
Old 22 JANUARI 2009, 15:17
Givargruppen

Jag är nu att bygga en ny dator så länge jag har 8800GT och ett OCZ 600W PSU, allt jag behöver nu är ett moderkort en proccesor och en del minne. Jag har beslutat att gå för Intel Core 2 Duo E8400 3,0 GHz 6mb cache, som jag kommer att använda den bygger huvudsakligen för spel och Internet.

Nyligen läste jag en artikel som jämför DDR2 till DDR3 resultaten var endast en 2% vinna i spel gäller att DDR3 därför jag har valt DDR2 och kommer att vänta tills nästa år när hastigheten, latencies och pris har kommit fram till en kompromiss. Därför har jag valt OCZ SKÖRDEARBETARE HPC 1150mhz 2x1GB 5-5-5-18 DDR2. Det är ganska mycket de snabbaste DDR2-minnen runt och kommer att bli ännu snabbare när overclocked .

Min sista desicion är fortfarande tveksamma jag kom över många moderkort såsom ASUS P5Q PRO och Gigabyte GA-EP45-DS3L. Allt jag verkligen vill ha är ett moderkort med en 1333MHz + FSB, 45nm kompatibel, DDR2 1200 support, 1x + PCI-E 2.0 X16 ett PCI-E X1 och några PCI's. Hela bygga är en ganska Budget pris högpresterande bygga så moderkortet kan inte mer än £ 100 (och för Amerika $ 140,00). Jag tänkte vänta på Core i7 utom tekniken är ny därför fel kan förekomma. Om någon kunde rekommendera brädor som passar kriterierna ovan skulle jag gärna höra dem. Tack .

Mitt System: xX_TeK_GaMeR_Xx

Processor (s):
Intel Core 2 Duo E6700
Moderkort:
GIGABYTE GA-EP45-UD3P
RAM Minne:
OCZ 6400 2 x 2GB ReaperX
Grafikkort (s):
MSI NX8800GT
Ljudkort:
Realtek ALC 889A Dolby Digital
Hårddisk (s):
OCZ SSD 60GB, WD 250GB HDD
Optisk enhet (er):
LG HL-DT-ST DVDRAM GH22LS30
Mål / PSU:
Cooler Master Haf-932, OCZ 600W
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
Ethernet, BT @ 2MB (250Kb / S DL)
Monitor (s):
Xerox XA7-17i, SHARP LC26D44
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate RC1 X32
Old 22 januari 2009, 18:54
Givargruppen

Jag vill bara gå med antingen DS3L eller UD3P. Jag tror de är bättre visas styrelser än P5Q serien i allmänhet, och har bättre överklockning toleranser.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 22 JANUARI 2009, 22:02
Ledamot Gruppen

Sant. Vad gäller och CPU kylare som du får?
Old 23 januari 2009, 09:53
Givargruppen

För närvarande är jag inte kommer att köpa en CPU kylare eller kommer bl.a. fallet. Jag kommer att använda Intels standard Retail fläkt som ingår, som för det fall det är en mycket genric svarta ATX fallet med en främre 80mm fläkt och en 92mm bakre fläkten. Om några månader kan jag uppgradera kylaren och / eller det enskilda fallet.

Som svar på kol post, jag har tittat på båda styrelserna i ingående detalj och kan bara konstatera att GA-EP45-UD3P använder Intel P45 chipset ehich tillåter Crossfire, en snabbare FSB dubbla Gigabit Ethernet och en del heatpiped Heatsinks. Eftersom priset är ett stort problem jag får bara gå till GA-EP43-DS3L den enda bekymmer var dock den stora bristen på recensioner, det fanns inte någon. Jag googled och sökte igenom sidor och sidor utan att hitta någon som helst recensioner medan med GA-EP45-UD3P jag lätt kunna hitta många.

Detta har nu får mig att dessa 2 skivor och pris klokt jag lutade mer mot EP43-DS3L dock Heatsinks på UD3P ser ut som de tål mer värme när överklockning? Finns det någon som äger någon av dessa skivor? Om ja, hur är de med prestanda och överklockning? Tack igen för svaren .
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.