![]() |
|
| |||
| |||
| Om säga att jag bygger en dator, allt annat är gjort ... men jag har satt i nätkabeln och slå på datorn. Men moderkortet inte visa något på skärmen, när jag ansluter en USB-enhet blir det ingen anslutning från mobo (det finns inga ljus på enheten visar dess närstående) och slutligen, när jag tar ut RAM (både minnen ) och slå på datorn, finns det inget pip indikerar något fel (vilket jag trodde det skulle om det var absolut inget minne). Kan alla dessa orsakas av CPU 4 pin 12V inte är ansluten till mobo? och det ... ska det fungera när jag koppla in 4-pin 12V-kabel i? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Har fansen strömmen?
| |||
| |||
| Japp fläktarna slår på och stanna kvar, men cd-enheter inte öppna eller stänga om de är kopplade till mobo och psu ... men om de bara är ansluten till psu och inte till mobo |
|
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Citat:
|
| |||
| |||
| Tja Om det inte finns någon signal alls det kanske inte ens vara CPU. Det kan vara moderkortet. Det kan vara statisk. Prova att återuppbygga allt ute på kartong (eliminerar den faktor av statisk, Om oblig slås på efter så är det statiska. |