mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > CPUer, Hovedkort & RAM

Register

Hovedkort ikke ønsker å arbeide med Nvidia kort Anymore!

Reply

Thread Tools
Old 28 april 2009, 08:54
Donor Group

Jeg har nylig hatt et problem med min CPU heatsink så jeg erstattet den med Akasa blå EVO. Når jeg hadde satt den på, og plugget alt tilbake i MB, ingenting ble vist på skjermen. Jeg endret PCI-E slot men fortsatt ingenting. Kortet fungerer ikke var GeForce 8800 GT. Var det et år, fungerer fint. Erstattes den med RX800 Raedon kortet fra min gamle PC, og det fungerte fint. Avsluttende at 8800 GT ikke lenger var med oss, jeg kjøpte 9800 GT i dag og koblet den til MB. Det samme problemet oppstod.

Så MB doesnt arbeid med en av GeForce kort, men fungerer fint med Raedon. Samme problemet i alle PCI-E slot. Dets også verdt å merke seg at en liten rød LED lyser opp når MB anerkjenner et kort i PCI-E slot. Denne brukes til å fungere fint, men ikke lyse opp på alle med Raedon kortet ennå underlig vil lyse opp med de andre to kortene når de er bare litt på plass.

Jeg bør også nevne at fansen på begge GeForce kortene oppstart fine så det er ikke en kraft problemet. Jeg byttet rundt CPU heatsinks å se om det nye var shorting men det var ikke det. Im om å teste de to GeForce kort på MB fra min gamle PC. Noen behage hjelpe meg! The MB Asus P5KC.

Mange takk,

Doug
Old 28 april 2009, 14:01
Medlem Group

prøvd å tilbakestille det BIOS?

og som et spørsmål, du sa ATI var en eldre kort, er det fortsatt PC-e 16x? Jeg antar det det sinnet deg, men trodde ber likevel.
Old 29 april 2009, 00:52
Donor Group

ATI-kortet er PCI-E yeh. Jeg har ikke prøvd å resette BIOS, hvilken innvirkning vil det ha på resten av mitt system? Hvordan går jeg om tilbakestille den?

Takk for svaret.
Old 29 april 2009, 09:17
Donor Group

Hvis du aldri har fiddled med BIOS før den vil ikke ha noen innvirkning.

Hvis du har OverClocked / Volted så mister du disse innstillingene.
Old 29 april 2009, 13:21
Donor Group

Sitat:
Originally Posted by 4D (Fordy (Ford) Ollie View Post
Hvis du aldri har fiddled med BIOS før den vil ikke ha noen innvirkning.

Hvis du har OverClocked / Volted så mister du disse innstillingene.

Mener du det wont påvirke resten av mine innstillinger eller den wont påvirke problemet?

Har noen noen forslag til hva problemet kan være? Kan det være at MB ikke lenger fungerer med høyere slutten PCI-E?
Old 29 april 2009, 14:53
Donor Group

Fans oppstart betyr ikke at det ikke er en kraft problemet. Vifter ikke ta noe for å kjøre, skjermkort gjøre. Det ville være meg gjette.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp.

Min System: 日夏子

Prosessor (er):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Hovedkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM-minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Graphics Card (s):
PNY 8800GTS 320MB
Lydkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Harddisk (er):
80 GB + 500 GB
Optisk stasjon (er):
2x SATA
Case / PSU:
Antec 900 +620 W Aerocool zeroDBA
Cooling:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nettverk / Internett:
Qwest
Skjerm (er):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 30 april 2009, 00:46
Donor Group

Du tror det kan være en effekt problemet? OK, jeg skal bytte over min gamle strømforsyning og sjekk det ut
Old 30 april 2009, 10:00
Donor Group

Sitat:
Originally Posted by dmdougie View Post
Mener du det wont påvirke resten av mine innstillinger eller den wont påvirke problemet?

Har noen noen forslag til hva problemet kan være? Kan det være at MB ikke lenger fungerer med høyere slutten PCI-E?
Beklager, burde ha gjort det klart.

Jeg mente det ikke vil være et problem som deg spørres, alt vil fortsatt kjøre etc. Det vil bare sette BIOS tilbake til hvordan det var da du kjøpte PCen (Eller hovedkort hvis du bygget det selv) - som ble tydeligvis fungerer.
Old 30 april 2009, 14:32
Donor Group

Sitat:
Originally Posted by 4D (Fordy (Ford) Ollie View Post
Beklager, burde ha gjort det klart.

Jeg mente det ikke vil være et problem som deg spørres, alt vil fortsatt kjøre etc. Det vil bare sette BIOS tilbake til hvordan det var da du kjøpte PCen (Eller hovedkort hvis du bygget det selv) - som ble tydeligvis fungerer.
Takk for det. Vil forsøke det i morgen. Sett hvordan du tilbakestiller BIOS online går kveld, og det nevnes om endring jumperen siden batteriet celle å tilbakestille men jeg sjekket mitt bord og kunne ikke se noe. Er det en annen måte å tilbakestille?
Old 30 april 2009, 14:40
Medlem Group

koble fra MAINS, ta ut batteriet, gi den en min, så kjepp batteriet igjen og strømmen på igjen. Det er vanligvis en jumper, men gjør dette trolig vil bli raskere enn å finne den.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.