![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Nyligen hade jag ett problem med min CPU heatsink så jag ersatt det med Akasa blå EVO. När jag hade lagt den på och ansluten allt tillbaka i MB, ingenting visas på skärmen. Jag ändrade PCI-E slot men ändå ingenting. Kortet fungerar inte var GeForce 8800 GT. Hade det ett år, fungerar bra. Ersatt den med RX800 Raedon kortet från min gamla dator och det fungerade bra. Avslutande att 8800 GT var inte längre med oss Jag köpte den 9800 GT idag och anslutna den till MB. Samma problem uppstod. Så MB doesnt arbeta med någon av GeForce kort men fungerar bra med den Raedon. Samma problem i varje PCI-E slot. Dess också värt att notera att en liten röd lysdiod tänds när MB erkänner ett kort i PCI-E slot. Detta används för att fungera bra men inte tänds alls med Raedon kort ändå konstigt att lysas upp med de andra två korten när de är bara något på plats. Jag bör också nämna att fansen på båda GeForce kort starta bra så är det inte en effekt av frågan. Jag bytte runt CPU Heatsinks för att se om den nya var kortslutning men det var inte. Im om att testa två GeForce korten på MB från min gamla PC. Någon behag hjälpa mig! Styrelsen är Asus P5KC. Tack så mycket, Doug
__________________ I går kväll Jag låg i sängen och titta upp på stjärnorna på himlen och jag tänkte för mig själv där i helsike är det taket. ![]() |
|
| |||
| |||
| provat att återställa BIOS? och som en fråga, du sa ATI var en äldre kort, är det fortfarande PC-E 16x? Jag antar att det är minnet er, men tänkte ber ändå. |
|
| |||
| |||
| ATI-kortet är PCI-E yeh. Jag har icke försökt nollställa BIOS, vad påverkar skulle det få för resten av mitt system? Hur går jag om att återställa den? Tack för svaret.
__________________ I går kväll Jag låg i sängen och titta upp på stjärnorna på himlen och jag tänkte för mig själv där i helsike är det taket. ![]() |
|
| |||
| |||
| Om du aldrig har fifflat med BIOS innan den kommer inte att ha någon inverkan. Om du har OverClocked / Volted då du förlorar dessa inställningar.
__________________ "Varför har de [PS3 Slim] käpp med UFO landar på en rektangel look" --- NILAY Patel, Engadget Ep. 160 |
|
| |||
| |||
| Citat:
Menar ni att det brukar påverka resten av mina inställningar eller det brukar påverka problemet? Har någon några förslag på vad problemet kan vara? Kan det vara så att styrelsen inte längre fungerar med högre slutet PCI-E?
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Fläktar startar inte menar det är inte en makt frågan. Fans inte tar någonting för att köra, grafikkort göra. Det skulle vara min gissning.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Tror du att det kan vara en effekt fråga? OK, I'll swap över mitt gamla nätaggregat och kolla upp det
|
| |||
| |||
| Citat:
Jag menade det inte kommer att vara ett problem som du har frågat, allt kommer ändå att köra etc. Det kommer bara att sätta BIOS tillbaka till hur det var när du köpte datorn (Eller moderkortet om du byggt det själv) - som uppenbarligen fungerar.
__________________ "Varför har de [PS3 Slim] käpp med UFO landar på en rektangel look" --- NILAY Patel, Engadget Ep. 160 |
|
| |||
| |||
| Citat:
|
| |||
| |||
| Dra från elnätet, ta ut batteriet, ge den en minut och sedan hålla fast batteriet igen och strömmen igen. Vanligtvis finns det en hoppare, men detta kommer troligen att snabbt hitta det. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Kan jag lägga NVIDIA Moderkort i Mina Advent laptop | hayleybaker22 | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 8 | 7 juni 2009 08:25 |
| Kommer Nvidia Geforce 8500 GT Arbetet på en Asus M3A78 EM Moderkort? | P5200 | Grafikkort & Skärmar | 8 | 18 mars 2009 20:10 |
| Kommer AM2 + Phenom arbete med detta moderkort? | dom96 | Processorer, moderkort & RAM | 9 | 21 januari 2009 10:57 |
| Jämföra 2 Nvidia 8600GT kort | blubla | Grafikkort & Skärmar | 3 | 5 april 2008 13:06 |
| Grafikkort som fungerar med 300W nätaggregat? | deusle | Cases & Power Supplies | 3 | 5 januari 2008 22:19 |
| Thread Tools | |
| |