mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > CPUer, Hovedkort & RAM

Register

Hovedkort Problem? - USB-koblinger er plutselig ikke jobbe

Reply

Thread Tools
Old 17 mai 2009, 08:43
Donor Group

Hei har blitt prøver å hjelpe en kompis som usb `s forbindelser har plutselig sluttet å jobbe sammen med tastatur og mus på baksiden av hovedkortet, den andre på frontpanelet alt ser ut til å fungere ok,
Har kontrollert i Enhetsbehandling og det er ingen gule kors, og på generelle kategorien står det `s arbeider ok, har prøvd å oppdatere driveren, men ingen nye driveren` s
Har gjort et systemgjenopprettingspunkt også prøvd feilsøkingsverktøyet til ingen nytte
har også re-installert XP SP2, men ingen resultater
Er hovedkortet på feil? eller er det en annen grunn?
Bør legge til at PC-en var OK til fredag, og at den bare frøs mens du spiller et spill re-startet, og da hadde problemet

En datamaskin gang slo meg i sjakk
Men det var ingen match for meg på kickboksing.

Min System: redden137

Prosessor (er):
AMD Opteron 165 o / c
Hovedkort:
asus a8n SLI Deluxe
RAM-minne:
2GB Corsair XMS PC3200 platium
Graphics Card (s):
8800gts o / c
Lydkort:
Creative SoundBlaster 4
Harddisk (er):
1x 80 gb 2x 250GB
Optisk stasjon (er):
1x Sony DVD-RAM-stasjon 1xphillips DV
Case / PSU:
700w moduler PSU
Cooling:
air
Nettverk / Internett:
Skjerm (er):
22in widescreen
Operating System (s):
XP Pro
Old 18 mai 2009, 11:45
Medlem Group

Probs å åpenbare innlegget hehe men har du prøvd noen andre ting i usb som en ny mus eller noe?
Old 18 mai 2009, 12:39
Donor Group

har prøvd meg musen min reservedeler tastaturet sammen med mitt trådløse sett. ingen jobb, bortsett fra i frontpanelet USB-porter

Old 20 mai 2009, 10:31
Donor Group

Sitat:
Originally Posted by redden137 View Post
Hei har blitt prøver å hjelpe en kompis som usb `s forbindelser har plutselig sluttet å jobbe sammen med tastatur og mus på baksiden av hovedkortet, den andre på frontpanelet alt ser ut til å fungere ok,
Har kontrollert i Enhetsbehandling og det er ingen gule kors, og på generelle kategorien står det `s arbeider ok, har prøvd å oppdatere driveren, men ingen nye driveren` s
Har gjort et systemgjenopprettingspunkt også prøvd feilsøkingsverktøyet til ingen nytte
har også re-installert XP SP2, men ingen resultater
Er hovedkortet på feil? eller er det en annen grunn?
Bør legge til at PC-en var OK til fredag, og at den bare frøs mens du spiller et spill re-startet, og da hadde problemet

Høres ut som et hovedkort problem for sikker, jeg hadde det før, men alle mine usb innganger wouldnt arbeid, hovedkort var død. Har du prøvd å tilbakestille CMOS og også laste standardinnstillinger?

Min System: Fred

Prosessor (er):
Q6600 G0@2.5GHz 1.088v
Hovedkort:
Asus P5B Premium Vista Edition
RAM-minne:
4GB Corsair XMS2 DDR2 @ 280MHz
Graphics Card (s):
Nvidia Gainward GTX260 GoldenSample
Lydkort:
Snart:)
Harddisk (er):
WD 250 GB 16MB
Optisk stasjon (er):
LG DVD-RW SATA
Case / PSU:
CM Elite/OCZ780MXS
Cooling:
Xigmatek Dark Knight
Nettverk / Internett:
3,6 Mbps ADSL
Skjerm (er):
Targa 19 "TFT Widescreen 16:9
Operating System (s):
XP64Bit
Old 20 mai 2009, 12:05
Donor Group

Fjern alle USB-enheter fra kontaktene sine og gå til Enhet mangler og avinstallere alle Universal Serial Bus Controllers, deretter omstart.
Windows vil oppdage dem og installere dem på nytt, hvis alt er bra med mobo.

Har sa at hvis PS2 socketer ikke fungerer, det gjør det høres ut som den mobo kan være på vei ut.

Min System: Hjem Bygg

Prosessor (er):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Hovedkort:
Asus M2V Rev 1.
RAM-minne:
4GB (3.25gb synlig)
Graphics Card (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Lydkort:
5.1 Reatek On-styret
Harddisk (er):
250 GB SATA & 400gb SATA
Optisk stasjon (er):
Pioneer 110 x 2
Case / PSU:
Stock / 550w Silent
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 20MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 22 mai 2009, 15:09
Donor Group

Sitat:
Originally Posted by philthomas View Post
Fjern alle USB-enheter fra kontaktene sine og gå til Enhet mangler og avinstallere alle Universal Serial Bus Controllers, deretter omstart.
Windows vil oppdage dem og installere dem på nytt, hvis alt er bra med mobo.

Har sa at hvis PS2 socketer ikke fungerer, det gjør det høres ut som den mobo kan være på vei ut.
Jeg forstår din logikk til en viss grad, men hvordan vil dette bidra med hovedkortet og mus portene ikke fungerer

Old 23 mai 2009, 02:42
Donor Group

Jeg sa jeg trodde mobo kan være på vei ut, men hvis du kan få USB-porter fungerer, kan du komme unna med et USB-tastatur / mus.

Det wont gratis å prøve det
Old 25th 2009 aug, 05:12
New Member Group

Jeg fikk akkurat det samme problemet ...
my front usb-porter fungerer fint ...
men bakpanelet er fullt ut fungerer ikke ... unntatt de ikke USB-enheter som meg ekstern lydenhet og mitt palmtop bare fungere hvis det er koblet på hans AC. Når jeg prøver å koble min Razer mus, sier osx at ive plugget et skille som isdrawning for mye makt, og vinduer bare doesnt si annet enn dens ikke arbeider ... og minst, min usb tastatur og mus dunt arbeide også med mindre jeg kobler dem på forsiden usb panelet ...

kan noen hjelpe?

før dette begynner å happne, fikk jeg litt varme på min strømforsyning .. men fremdeles arbeider, og nå dens arbeider fin ...

plz hjelpe!
Old 25th 2009 aug, 05:20
Donor Group

Du kan prøve en USB-hub.
Old 25th 2009 aug, 06:26
New Member Group

hum .. yah. jeg kunne ...
bortsett fra jeg dont siden mitt bord allerede gjorde denne jobben ..
Jeg vil at det skal fungere ...

im sikker på at dette problemet er en hardware problem, men jeg Dun vite om kan være alt om maskinvare config ... eller om det er en virkelig vanskelig problem som halv burnd strøm supplu for eksempel ... faktum er at min font fikk varmen ... litt tid, men allikevel ... men jeg tror strømforsyningen fikk varme bare gjør skade på seg selv og kan ikke skade hovedkortet .. så ... kanskje powersupply ikke gir full kraft til styret til strøm fra USB-enheten ... kunne det?? i dun vite .. enhver kunne fikse det uten å kjøpe ny strømforsyning, eller et annet hovedkort??. jeg fikk ingen penger fr det akkurat nå lol ....
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.