mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Processorer, moderkort & RAM

Register

Moderkort Problem? - USB Connections plötsligt har slutat fungera

Reply

Thread Tools
Old 17 maj 2009, 08:43
Givargruppen

Default Moderkort Problem? - USB Connections plötsligt har slutat fungera

Hej har försökt hjälpa en kompis vars usb `s anslutningar har plötsligt slutat att fungera tillsammans med tangentbord och mus på baksidan av moderkortet, den andra på frontpanelen alla verkar fungera ok,
Har kontrollerat i Enhetshanteraren och det finns inga gula kors, och på fliken Allmänt står det "fungerar ok, har försökt att uppdatera drivrutinen, men några nya förare är
Har gjort en systemåterställning också försökt problemlösare till ingen nytta
också åter installerade XP SP2, men inga resultat
Är moderkortet vid fel? eller finns det en annan anledning?
Bör tillägga att st var okej fram till fredag och att det bara frös men spelar ett spel på nytt började och sedan hade problem

En dator en gång slog mig i schack
Men det var ingen match för mig på kick boxning.

Mitt System: redden137

Processor (s):
AMD Opteron 165 o / c
Moderkort:
ASUS a8n SLI Deluxe
RAM Minne:
2gb Corsair XMS PC3200 platium
Grafikkort (s):
8800gts o / c
Ljudkort:
Creative SoundBlaster 4
Hårddisk (s):
1x 80 GB 2x 250GB
Optisk enhet (er):
1x Sony DVD-RAM-enhet 1xphillips dv
Mål / PSU:
700w moduler psu
Kylning:
luft
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
22in widescreen
Operating System (s):
XP Pro
Old 18 maj 2009, 11:45
Ledamot Gruppen

Probs att uppenbara ett inlägg hehe men har du provat någon annan sak i usb som en ny mus eller något?
Old 18 maj 2009, 12:39
Givargruppen

har testat min mus mitt reservdelar tangentbordet tillsammans med min trådlösa set. inget arbete, utom i frontpanelens USB-portar

Old 20 maj 2009, 10:31
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av redden137 View Post
Hej har försökt hjälpa en kompis vars usb `s anslutningar har plötsligt slutat att fungera tillsammans med tangentbord och mus på baksidan av moderkortet, den andra på frontpanelen alla verkar fungera ok,
Har kontrollerat i Enhetshanteraren och det finns inga gula kors, och på fliken Allmänt står det "fungerar ok, har försökt att uppdatera drivrutinen, men några nya förare är
Har gjort en systemåterställning också försökt problemlösare till ingen nytta
också åter installerade XP SP2, men inga resultat
Är moderkortet vid fel? eller finns det en annan anledning?
Bör tillägga att st var okej fram till fredag och att det bara frös men spelar ett spel på nytt började och sedan hade problem

Låter som ett moderkort problem för säker, jag hade det innan, men alla mina usb ingångar wouldnt arbete, moderkort var död. Har du provat att återställa CMOS och också ladda standardinställningarna?

Mitt System: Fred

Processor (s):
Q6600 G0@2.5GHz 1.088v
Moderkort:
Asus P5B Premium Vista Edition
RAM Minne:
4GB Corsair XMS2 DDR2 @ 280MHz
Grafikkort (s):
Nvidia Gainward GTX260 GoldenSample
Ljudkort:
Snart:)
Hårddisk (s):
WD 250 GB 16MB
Optisk enhet (er):
LG DVD-RW SATA
Mål / PSU:
CM Elite/OCZ780MXS
Kylning:
Xigmatek Dark Knight
Nätverk / Internet:
3.6Mbps ADSL
Monitor (s):
Targa 19 "TFT Widescreen 16:9
Operating System (s):
XP64Bit
Old 20 maj 2009, 12:05
Givargruppen

Ta bort alla USB-enheter från sina uttag och gå till Enhetshanteraren Manglaren och avinstallera alla Universal Serial Bus Controllers och sedan starta om.
Windows kommer att upptäcka dem och installera om dem, om allt är väl med mobo.

Efter att ha sagt att om PS2 uttag fungerar inte, det låter som det mobo kan vara på väg bort.

Mitt System: Hem Bygg

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Moderkort:
Asus m2v Rev 1.
RAM Minne:
4GB (3.25gb synligt)
Grafikkort (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Ljudkort:
5.1 Reatek ombord
Hårddisk (s):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk enhet (er):
Pioneer 110 x 2
Mål / PSU:
Lager / 550w Silent
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Cable
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 22 maj 2009, 15:09
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av philthomas View Post
Ta bort alla USB-enheter från sina uttag och gå till Enhetshanteraren Manglaren och avinstallera alla Universal Serial Bus Controllers och sedan starta om.
Windows kommer att upptäcka dem och installera om dem, om allt är väl med mobo.

Efter att ha sagt att om PS2 uttag fungerar inte, det låter som det mobo kan vara på väg bort.
Jag förstår ditt resonemang till viss del, men hur kommer det att hjälpa till med moderkort och musen hamnar inte fungerar

Old 23 maj 2009, 02:42
Givargruppen

Jag sa att jag tyckte det mobo kan vara på väg ut, men om du kan få USB-portarna fungerar, kan du komma undan med ett USB-tangentbord / mus.

Det brukar kosta något att prova det
Old 25 augusti 2009, 05:12
New Member Group

Jag fick exakt samma problem ...
min främre USB-portarna fungerar fint ...
men baksidan är helt fungerar inte ... utom icke USB-enheter som min externa ljudenheter och min handdator bara fungera om inkopplad på sin AC. När jag försöker ansluta min Razer Mus, säger OSX att ive pluggas Denna klyfta isdrawning för mycket makt, och fönster bara doesnt säga något men inte arbeta ... och minst, mitt USB-tangentbord och mus dunt arbeta för om jag koppla in dem på den främre USB-panel ...

kan någon hjälpa?

innan detta börjar happne, fick jag lite värme på mitt nätaggregat .. men fortfarande arbetar, och nu dess arbetande böter ...

plz hjälp!
Old 25 augusti 2009, 05:20
Givargruppen

Du kan försöka med en USB-hubb.
Old 25 augusti 2009, 06:26
New Member Group

hum .. yah. Jag kunde ...
utom jag dont eftersom min styrelse redan gjort detta jobb ..
Jag vill att det ska fungera ...

Im säker på att detta problem är ett maskinvaruproblem, men jag Dun veta om det kan vara någonting om maskinvara config ... eller om det är ett verkligt svårt problem som halv burnd makt supplu till exempel ... faktum är att min font fick värme ... lite tid, men ändå ... men jag tror att strömförsörjningen fick värme bara gör skada sig själv och kan inte skada moderkortet .. så ... kanske powersupply inte ger full effekt till styrelsen att driva USB-enhet ... skulle kunna vara det???? Jag Dun know .. någon kunde fixa det utan att köpa annan kraftkälla eller annat moderkortet???. Jag fick inga pengar fr it right now lol ....
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Min ansökan's plötsligt slutar arbeta? Theresonly1 General Software Chat 2 25 september 2009 08:16
Laptop Plötsligt slutade fungera real77 Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer 12 30 augusti, 2009 12:08
IEEE 1394 chef för moderkort / Frontpanel Anslutningar Katana Processorer, moderkort & RAM 4 27 februari 2009 20:34
Sound knappar plötsligt har slutat fungera GoonerLad Ljud, Högtalare & MP3 Spelare 10 7 mars 2008 09:18
Moderkort anslutningar boywonder69 Processorer, moderkort & RAM 5 10 januari 2008 13:52
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.