![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hej har försökt hjälpa en kompis vars usb `s anslutningar har plötsligt slutat att fungera tillsammans med tangentbord och mus på baksidan av moderkortet, den andra på frontpanelen alla verkar fungera ok, Har kontrollerat i Enhetshanteraren och det finns inga gula kors, och på fliken Allmänt står det "fungerar ok, har försökt att uppdatera drivrutinen, men några nya förare är Har gjort en systemåterställning också försökt problemlösare till ingen nytta också åter installerade XP SP2, men inga resultat Är moderkortet vid fel? eller finns det en annan anledning? Bör tillägga att st var okej fram till fredag och att det bara frös men spelar ett spel på nytt började och sedan hade problem
Om byggarna byggt byggnader vägen programmerare skrev program, sedan den första hackspett som kom längs skulle förstöra civilisationen. En dator en gång slog mig i schack Men det var ingen match för mig på kick boxning. ![]() Mitt System: redden137
|
|
| |||
| |||
| Probs att uppenbara ett inlägg hehe men har du provat någon annan sak i usb som en ny mus eller något? |
|
| |||
| |||
| har testat min mus mitt reservdelar tangentbordet tillsammans med min trådlösa set. inget arbete, utom i frontpanelens USB-portar
__________________ Om byggarna byggt byggnader vägen programmerare skrev program, sedan den första hackspett som kom längs skulle förstöra civilisationen. En dator en gång slog mig i schack Men det var ingen match för mig på kick boxning. ![]() |
|
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Citat:
Låter som ett moderkort problem för säker, jag hade det innan, men alla mina usb ingångar wouldnt arbete, moderkort var död. Har du provat att återställa CMOS och också ladda standardinställningarna? Mitt System: Fred
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ta bort alla USB-enheter från sina uttag och gå till Enhetshanteraren Manglaren och avinstallera alla Universal Serial Bus Controllers och sedan starta om.
| |||
| |||
| Citat:
__________________ Om byggarna byggt byggnader vägen programmerare skrev program, sedan den första hackspett som kom längs skulle förstöra civilisationen. En dator en gång slog mig i schack Men det var ingen match för mig på kick boxning. ![]() |
|
| |||
| |||
| Jag sa att jag tyckte det mobo kan vara på väg ut, men om du kan få USB-portarna fungerar, kan du komma undan med ett USB-tangentbord / mus. Det brukar kosta något att prova det |
|
| |||
| |||
| Jag fick exakt samma problem ... min främre USB-portarna fungerar fint ... men baksidan är helt fungerar inte ... utom icke USB-enheter som min externa ljudenheter och min handdator bara fungera om inkopplad på sin AC. När jag försöker ansluta min Razer Mus, säger OSX att ive pluggas Denna klyfta isdrawning för mycket makt, och fönster bara doesnt säga något men inte arbeta ... och minst, mitt USB-tangentbord och mus dunt arbeta för om jag koppla in dem på den främre USB-panel ... kan någon hjälpa? innan detta börjar happne, fick jag lite värme på mitt nätaggregat .. men fortfarande arbetar, och nu dess arbetande böter ... plz hjälp! |
|
| |||
| |||
| Du kan försöka med en USB-hubb. |
|
| |||
| |||
| hum .. yah. Jag kunde ... utom jag dont eftersom min styrelse redan gjort detta jobb .. Jag vill att det ska fungera ... Im säker på att detta problem är ett maskinvaruproblem, men jag Dun veta om det kan vara någonting om maskinvara config ... eller om det är ett verkligt svårt problem som halv burnd makt supplu till exempel ... faktum är att min font fick värme ... lite tid, men ändå ... men jag tror att strömförsörjningen fick värme bara gör skada sig själv och kan inte skada moderkortet .. så ... kanske powersupply inte ger full effekt till styrelsen att driva USB-enhet ... skulle kunna vara det???? Jag Dun know .. någon kunde fixa det utan att köpa annan kraftkälla eller annat moderkortet???. Jag fick inga pengar fr it right now lol .... |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Min ansökan's plötsligt slutar arbeta? | Theresonly1 | General Software Chat | 2 | 25 september 2009 08:16 |
| Laptop Plötsligt slutade fungera | real77 | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 12 | 30 augusti, 2009 12:08 |
| IEEE 1394 chef för moderkort / Frontpanel Anslutningar | Katana | Processorer, moderkort & RAM | 4 | 27 februari 2009 20:34 |
| Sound knappar plötsligt har slutat fungera | GoonerLad | Ljud, Högtalare & MP3 Spelare | 10 | 7 mars 2008 09:18 |
| Moderkort anslutningar | boywonder69 | Processorer, moderkort & RAM | 5 | 10 januari 2008 13:52 |
| Thread Tools | |
| |