mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Processorer, moderkort & RAM

Register

Moderkort Uppgradera Fråga

Reply

Thread Tools
Old 1 Februari 2009, 00:13
Ledamot Gruppen

Default Moderkort Uppgradera Fråga

min dator tornet byggdes anpassade inget varumärke. styrelsen i det vet, är en billig MSI K9MM-V styrelsen. Den har en AMD Athlon 64x2 dual core processor 4000 + 2,0 GHz. Jag är på en stram budget, men trodde att det ombord kan vara kompatibel med min processor som jag har nu. Kan någon berätta för mig säker, om det skulle vara och skulle det vara värt att uppgradera? Jag planerar att uppgradera processorn senare som medel tillåter också, jag har 2GB. av Kingston minne just nu som är max det kommer att hantera. alla förslag välkomnas också. Tack! http://www.tigerdirect.com/applicati...483&CatId=2320
Old 1 Februari 2009, 03:25
Givargruppen

Det är definitivt ett bättre mobo, inte minst eftersom det är Asus istället för MSI

men ja, det outspecs MSI, och kommer att vara mer användbar för framtida upgradibility eftersom det är nyare och stöder saker såsom SLI, vilket visar att det är förenligt är ganska "med det"
Old 1 Februari 2009, 08:49
Ledamot Gruppen

Tack för din hjälp. Jag var fråga om, min processor skulle fungera eftersom min styrelse säger AM2 Endast och övriga styrelsen säger AM2 +? Tack! Det här är mitt första försök till att ändra moderkort men jag har gjort en hel del saker om datorer. förhoppningsvis kan jag få jobbet gjort.
Old 1 Februari 2009, 10:38
Givargruppen

Inte svårt egentligen, den nya kommer att ha fler uttag, inte mindre.
Så kan du bokstavligen ta ut den gamla och stoppa allt i det nya.

En i taget om du är försiktig.
Old 1 Februari 2009, 21:23
Givargruppen

Jag är inte säker på varför du skulle köpa den styrelsen då bättre 780G/790G finns alternativ för mindre.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 1 Februari 2009, 22:44
Ledamot Gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av Carbon View Post
Jag är inte säker på varför du skulle köpa den styrelsen då bättre 780G/790G finns alternativ för mindre.
Hi Carbon, kan du kanske koppla mig till en av de skivor som du hänvisar till? Tack!
Old 2 Februari 2009, 01:35
Givargruppen

Ge den här ett skott.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "
Old 2 Februari 2009, 14:06
Ledamot Gruppen

Kan någon tala om för mig om mina 2 gig. av Kingston minne kommer att fungera i denna styrelse. Jag tycker att minnet manskap är som 533/667. också, med denna processor. http://www.newegg.com/Product/Produc...82E16813131324 http://www.newegg.com/Product/Produc...82E16819103253 Tack!
Old 2 Februari 2009, 17:16
Ledamot Gruppen

Tja, jag har hittat mer detaljerad info så har jag beställt moderkortet och processorn kopplas, i mitt tidigare inlägg. New Egg verkar ha några darn bra priser! tack för tipset Carbon!
Old 4 Februari 2009, 21:51
Ledamot Gruppen

jag dont tror att du kan använda långsammare RAM-minne på ett snabbare styrelse. om 667 kan du använda det på en 1066 ombord. det inte finns några bra om newegg att använda 667 så att moderkortet kol plockade ut plus denna ram. Moderkortet kol valt ut har ombord video. om du har ett grafikkort Moderkortet är nog bättre. den förenlig med den ram jag postat några rader upp
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Moderkort Uppgradera mizsua Processorer, moderkort & RAM 14 6 november 2008 16:56
Uppgradera Fråga PC WhizzKid Grafikkort & Skärmar 14 16 april 2008 15:14
Uppgradera eller inte uppgradera ... det är frågan cheesepuff Processorer, moderkort & RAM 3 22 januari 2008 20:45
Moderkort och CPU Upgrade mtdrums Processorer, moderkort & RAM 13 19:e sep 2007 17:10
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.