mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Processorer, moderkort & RAM

Register

Flytta Core 2 duo från Dell till nya mobo?

Reply

Thread Tools
Old 3 juni 2009, 17:36
New Member Group

Jag har en dell riten nu och jag vill sätta processorn på ett nytt moderkort och jag undrade om det var möjligt och vad jag skulle behöva göra för att göra att jag har en ny mobe redan och ett grafikkort etc. och alla i behöver är processor och en är bara sitter runt tack för hjälpen
Old 3 juni 2009, 17:57
Givargruppen

Svaret är ja och nej. Det är möjligt att sätta processorn på ett nytt MoBo, (om det är förenligt ett märke och modell av både Mobo och processor skulle meddela oss lol), men om du inte fick MoBo från Dell, är det inte möjligt att placera den i detta fall. Dell använder egenutvecklade komponenter så mycket de kan. Om du tittar på din nya MoBo, kommer du att märka hål i det där skruvarna skulle gå att skruva den i ett fall. Nu öppnar din Dell och se hur det MoBo är fastsatt i ärendet. De har hål borrats på helt olika platser och krokar som sticker ut ur MoBo att hålla den i fråga i stället för skruvar. Om du får ett helt nytt ärende trots (inte en Dell mål) är det mycket troligt att det ni kommer att arbeta tillsammans.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.