![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Jeg spilte COD WAW da jeg la merke til min CPU var å kjøre på som 70%. INGENTING har gjort min CPU kjøres som høyt på en konsekvent grunnlag siden jeg bygde denne maskinen for et år siden med unntak av en stress-test. Jeg kommenterte det i spillet og deretter datamaskinen min låst opp. Jeg måtte kutte strømmen for å få den til å starte på nytt. Da jeg startet på nytt, min BIOS hengt opp på start. Det kunne ikke lese min diskettstasjon. Det var rart siden jeg ikke har en diskettstasjon, så jeg gikk til BIOS-innstillinger for å se WTFU var ute. Min BIOS er nå satt på alle standardinnstillingene. Hva ville føre dette og hva må jeg gjøre. Jeg er i en hale ræva hastverk fordi jeg redigerer en video av vennene mastergrad program som må være ferdig onsdag. Min datamaskin vil ikke boot siste BIOS skjermen. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Du må gå tilbake til BIOS, og endre alle innstillingene tilbake til hvordan det var. Jeg vet ikke hva fører dette til å skje noen ganger enten det brukes til å skje veldig ofte med meg, men det har ikke skjedd på en stund nylig. Jeg er ikke sikker på hvorfor datamaskinen ikke oppstart på alle skjønt, det skal fremdeles boot på standardinnstillingene. Grunnen til diskettstasjonen er vist er fordi når alt er tilbakestilt til standard diskettstasjon kontrolleren på hovedkortet er re aktivert, men kan ikke finne en diskettstasjon koblet til den, så den rapporterer at den ikke finner diskettstasjon. Bare deaktivere disketten kontrolleren og meldingen vil gå unna. Du kan få en lignende melding som sier nei harddisken funnet, da har du IDE-kontrolleren er aktivert, men ingen IDE-enheter plugget i.
|
| |||
| |||
| Takk serverguy. Den reseaon det vil ikke boot vinduene på standardinnstillingene er fordi jeg har 8GB's RAM. The "auto" RAM spenningen 1.4 eller 1.5 volt og det er ikke nok for alle 8gigs. Jeg har for å flytte dem til 1.8 for å få det til å støvel. Jeg har også å sette CAS nytt til manuell, ikke automatisk. Det slår meg som Underlig fordi automatisk innstillingene 9-9-9-24 som er det jeg satt dem på i manuell modus, men det fungerer ikke på auto. Også på automatisk innstillingene den som standard satt til 1 klokke syklus og med 8GB står jeg må gå til 2T. LOL Jeg spilte helvete å få dette satt opp første gang så jeg håper jeg husker alle de andre ting jeg måtte gjøre. Jeg føler meg lettet skjønt at det er "bare en av de tingene". Jeg var redd jeg måtte erstattes CMOS batteriet eller at en eller annen noe stekt. Jeg har flere spørsmål når jeg får til dette, men jeg skal gjøre mitt checkbook og betale regninger eller min kone vil skyte meg. Takk igjen. |
|
| |||
| |||
| Ok, jeg er på, sa krasjet datamaskinen igjen. LOL Min datamaskin klokke sier det torsdag, 2. januar 2003, og tiden er nå 12:29, og nå fikk jeg en advarsel om at MS kan ikke se etter oppdateringer. Jeg antar at klokken er feil, men ........... |
|
| |||
| |||
| Ja, fikse din klokke og synkronisere den med Windows tid i Klokkeinnstillingene. Bør løse problemet. |
|
| |||
| |||
| Takk razer, det gjorde jeg, og det gjorde. LOL se opp og uten leser tråden ennå, det ser ut som om maskinen går batshit samt med bruk av CPU ......... Må du kontrollere at en ut. EDIT: Jeg sjekket det ut, og det var ikke maskinen gå gale. My bad. Beklager. |
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| BIOS ..? hjelp | simon1990 | CPUer, Hovedkort & RAM | 3 | 16 februar 2008 09:23 |
| BIOS? | Jophen | General Software Chat | 3 | 8 februar 2008 02:25 |
| BIOS hjelp? : ( | link590o | CPUer, Hovedkort & RAM | 8 | 6 januar 2008 16:40 |
| Hvordan konfigurere BIOS | Jack06 | CPUer, Hovedkort & RAM | 5 | 28 nov 2007 09:04 |
| Biografier | ange | General Hardware Chat | 6 | 10 nov 2007 10:28 |
| Thread Tools | |
| |