mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Processorer, moderkort & RAM

Register

Mitt BIOS Crashed? - Min BIOS är nu inställt på alla fabriksinställningarna

Reply

Thread Tools
Old 6 april 2009, 15:25
Givargruppen

Jag spelade COD WAW när jag upptäckte min CPU låg på precis 70%. Ingenting har gjorts min CPU köra att högt på ett konsekvent sätt sedan jag byggde datorn för ett år sedan utom ett stresstest. Jag kommenterade det i spelet och sedan datorn inlåst. Jag var tvungen att klippa strömmen för att få den att starta om. När jag rebooted min BIOS hängas upp på startlinjen. Det kunde inte läsa min diskettenheten.

Nu var konstigt eftersom jag inte har en diskettenhet, så jag gick till BIOS-inställningarna för att se WTFU var. Mitt BIOS är nu inställt på alla fabriksinställningar. Vad skulle orsaka detta och vad behöver jag göra. Jag är i ett drag ass bråttom eftersom jag redigerar en video till en polare magisterutbildning program som måste vara färdiga onsdag. Min dator kommer inte att starta upp senaste BIOS skärmen.
Old 7 april 2009, 02:03
Moderator-gruppen

Du måste gå tillbaka till BIOS och ändra alla inställningar tillbaka till hur de var.

Jag vet inte vad som orsakar detta hända ibland heller men det som hände mycket ofta med mig, men det har inte hänt på ett tag nyligen.

Jag är inte säker på varför datorn inte starta upp alls trots att det fortfarande boot på standardinställningarna.

Anledningen diskettenheten visar upp är att när allt återställs till standard diskettenheten controller på moderkortet är aktiverad, men det kan inte hitta en diskettenhet är fäst vid den, så det rapporter om att det inte kan hitta diskettenheten.

Bara inaktivera diskettavbilderna registeransvarige och budskapet kommer att försvinna.

Du kan få ett liknande meddelande som säger ingen hårddisk hittas när du har IDE Controller aktiverat men inga IDE-enheter inkopplade i.

Mitt System: Eclipse

Processor (s):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Moderkort:
Asus P5Q Pro
RAM Minne:
OCZ 8GB 800MHz
Grafikkort (s):
Saphire Radeon 4850
Ljudkort:
Ombord
Hårddisk (s):
Enorma
Optisk enhet (er):
Sony al cheapo en.
Mål / PSU:
Antec Three Hundred
Kylning:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 fall fans.
Nätverk / Internet:
Titan ADSL
Monitor (s):
Dubbla 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 7 april 2009, 10:43
Givargruppen

Tack serverguy. Den reseaon kommer det inte att starta upp windows på standardinställningarna är att jag har 8GB's RAM. I "Auto" RAM spänningen är 1,4 eller 1,5 volt och det räcker inte för alla 8gigs. Jag har för att flytta dem till 1.8 för att få den att starta upp. Jag måste också ställa in CAS tider till manuell, inte auto. Det förefaller mig vara konstigt eftersom automatiskt inställningarna 9-9-9-24 vilket är vad jag in dem i manuellt läge, men det kommer inte att fungera på auto. Även om den automatiska inställningar den standard 1 klockcykel och med 8GB är jag gå till 2T.

LOL jag spelade helvete att få denna sak ställa in första gången så jag hoppas jag kommer ihåg alla de andra saker jag måste göra. Jag känner mig lättad men att det är "bara en av dessa saker". Jag var rädd att jag var tvungen att ersättas av CMOS-batteriet eller att på något sätt något stekt. Jag kan ha fler frågor när jag kommer till detta, men jag måste göra mitt checkhäfte och betala mina räkningar första eller min fru kommer att skjuta mig.

Tack igen.
Old 7 april 2009, 12:33
Givargruppen

Ok, jag är på sa kraschade datorn igen. LOL Min dator klockan säger att det torsdag, den 2 januari 2003 och tiden är nu 12:29 och nyss fick jag en varning om att MS kan inte söka efter uppdateringar. Jag antar, eftersom klockan är fel men ...........
Old 7 april 2009, 13:49
Ledamot Gruppen

Ja, fast klockan och synkronisera den med Windows Temne klockan inställningar. Borde lösa ditt problem.
Old 7 april 2009, 15:33
Givargruppen

Tack razer, det gjorde jag och det gjorde. LOL letar upp och utan att läsa tråden än, det verkar som om din dator kommer batshit och med processoranvändning ......... Måste kontrollera att ett ut.

EDIT: Jag kollade upp det, och det var inte din dator bli galen. Mitt fel. Ledsen.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.