mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > CPU, bundkort og RAM

Register

Min CPU er overophedning non-stop

Reply

Thread Tools
Old 12 December 2007, 02:11
Ny Medlem Gruppen

Default Min CPU er overophedning non-stop

hej,
Jeg har dette problem, og det vil ikke gå væk. Min CPU ophold på omkring 50 grader celcius og blæserhastighed er ca 3000rpm. Så temperaturen bare aldrig få lavere. Men hvis jeg satte det på standby for et stykke tid CPU'en vil køle ned og så, når jeg starter det op igen SPU ophold omkring 30 grader celcius. Jeg kender min CPU er overophedning fordi min vens CPU er altid omkring 25 grader og hans fan er ca 2000rpm plus han har nøjagtig den samme processor som me.i 've forsøgt hastighed fan, CPU-z, sissoft, ASUS sonde, men de bare plejer at få hjælp. jeg vil især sætte CPU-temperaturen lavere og også justere blæseren hastigheder. behage hjælp mig jeg har brug for din hjælp
thanks in advance

min computer var bygget af mig og de dele er:
bundkort: ASUS P5VDC-MX
CPU: Intel R Pentium D 935 med to kerner
fan: Intel lager fan
Strømforsyning: SHAW 750 W
Harddisk: 80 GB Western Digital 7200rpm
grafikkort: VIA Unichrome S3G pro IGP (built-in)
Old 12 December 2007, 04:23
Donor-Gruppen

det ville probally være bedst at købe et bedre heatsink og nogle termisk pasta. for fan kontrol du kunne få en fan hastighed controller, der passer på bagsiden af din computer, som ville være bedre end en softwarebaseret en, fordi jeg har fundet dem til at være meget buggy.
Old 12 December 2007, 05:59
Administrator Gruppen

Ren eller erstatte dit fan?

Mit system: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Bundkort:
HP nForce 560
RAM Hukommelse:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (r):
Nvidia 7150M Mobilanlæg Integreret
Lydkort:
5.1 Mobilanlæg Integreret
Harddisk (e):
250 GB 5400RPM SATA300
Optisk drev (r):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Sag / PSU:
Stock HP
Køling:
Stock HP
Network / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Kabel
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 12 December 2007, 09:47
Medlem Gruppen

Der er ikke nogen processorer, der kører ved denne temperatur. Slet ikke i december. Medmindre du har en masse varme tilhængere på dit værelse becose du finde det koldt. Selv da det skal være noget lignende 40degrees. Personligt finder jeg, at en smule varmt.

Så den eneste grund er, at heatsink kan være forkert installeret. Eller theres til mindre termisk pasta. Id rådgive dig om at afbryde heatsink og se om theres nok termisk pasta. Hvis theres til mindre, sætte nogle mere indsætte på det. Hvis theres for mange, og derefter tage den ud.

Derefter rense heatsink. Becose der kan være støv på det. Sæt den på din MB. Og du kan tjekke om sin korrekt fastspændt. Så det shouldn't bevæge sig, når om din hånd på dem, når du forsøger at lidt flytter den.

Hvis det er alt gjort boot op pc'en. Og fortæl os din temperaturer.

BEMÆRK: Har du overclocked?
Old 13 December 2007, 03:21
Ny Medlem Gruppen

ingen CPU'en er ikke overclocked, men det er underclocked ned fra 3.2Ghz til 2.96Ghz. Jeg underclocked det, fordi hvis jeg køre det på omkring 3.2Ghz det vil overophede og genstart så derefter i undrr clocked det. Jeg er også rengøre den smukke oftenly. Sidste gang jeg rensede min heatsink og fan er 2 dage siden, og hvordan vil u tjekke om du har nok termisk pasta eller ej?, og hvordan vil u know hvis der er for meget?
Old 13 December 2007, 03:26
Ny Medlem Gruppen

jeg dont virkelig ønsker at gøre det, er der en anden måde? og jeg dont tror blæseren virkelig vil hjælpe
Old 13 December 2007, 03:39
Medlem Gruppen

Jeg har selv en P4 3.0GHz og temperaturen er altid 60Degrees Celsius og aldrig gav mig nogen problemer. I løbet af sommeren tidspunkt pga. exsessive varme gerne en gang hver uge pc'en ville fryse og bare ville ikke starte op igen (temp ville være 80Degrees Celsius). Så jeg suge al luften med en støvsuger (ja Hoover) og derefter starte igen. Denne proces foregår hver uge. Så da jeg lige lagt en 17 "fan nær sagen og pc'en blot afkøles en smule, men jeg det stadig frooze hver fjerde nat. Nu er det bare bliver ved med at køre køligt (varme).

Så jeg ikke gider om det.

Hvis du ønsker, kan du enten gøre ligesom jeg gjorde, og blot lægge en fan i nærheden af den individuelle sag, eller blot ændre CPU køler og købe dig en Zalman 9700NT.
Reply

Register

Bogmærker

Lignende Tråde
Tråd Thread Starter Forum Svar Last Post
HJÆLP! overophedning PS kabel mustang66man Cases & Strømforsyninger 3 1 januar 2009 22:59
Mulig Overophedning ????? mctw Cases & Strømforsyninger 5 9. okt 2008 18:23
Overophedning GPU Buchanan General Hardware Chat 18 3 april 2008 02:30
Overophedning 2 baggin General Hardware Chat 8 8 august 2007 07:42
Overophedning gvmllr General Hardware Chat 9 4 juli 2007 06:52
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.

Annoncenetværk baseret på bytteøkonomi ® Copyright © 2000 - 2009 Jelsoft Enterprises Ltd SEO ved vBSEO © 2009, websteds egnethed til webcrawling, Inc.