![]() |
|
| |||
| |||
| Hallo, Jeg har dette problemet og det vil ikke forsvinne. Min cpu holder seg på rundt 50 grader og viftehastigheten er rundt 3000rpm. Da temperaturen bare aldri bli lavere. Men hvis jeg setter den på stand by for en tid cpu vil kjøles ned, og så når jeg starter den opp igjen SPU holder seg rundt 30 grader. Jeg kjenner min cpu er overopphetet fordi vennen min cpu er alltid rundt 25 grader og hans fan er rundt 2000rpm pluss han har akkurat samme prosessoren som me.i har prøvd speed fan, CPU-Z, sissoft, ASUS sonde, men de bare wont help. i hovedsak vil plassere cpu temperaturen lavere og også justere viftehastighetene. behage hjelpe meg jeg trenger din hjelp takk på forhånd datamaskinen min ble spesialbygget av meg, og delene er: hovedkort: ASUS P5VDC-MX CPU: INTEL R Pentium D 935 dual core fan: Intel stock fan strømforsyning: 750 SHAW W Harddisk: 80GB Western Digital 7200rpm grafikkort: VIA Unichrome S3G pro IGP (innebygd) |
|
| |||
| |||
| det ville probally være best å kjøpe en bedre heatsink og noen termisk pasta. for Viftekontroll du kunne få en fan fart kontroller som passer på baksiden av datamaskinen som ville være bedre enn et programvarebasert en fordi jeg har funnet dem til å være veldig buggy. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Rens eller erstatte fan?
| |||
| |||
| Det er ikke noen prosessorer som kjører på den temperatur. Absolutt ikke i desember. Med mindre du har mye oppvarming vifter i rommet becose du synes det er kaldt. Selv så det bør være som 40degrees. Personlig finner jeg det litt for varmt. Så den eneste grunnen er at heatsink kan være feil installert. Eller Theres til mindre termisk pasta. Id rådet du å koble fra heatsink og se om det fortsatt nok termisk pasta. Hvis Theres til mindre, legger litt mer lim på den. Om det fortsatt for mange, så ta det av. Deretter rengjør heatsink. Becose det kan være støv på den. Erstatt det på MB din. Og du kan sjekke om det riktig festet. Så det burde ikke være å flytte da legger hånden på det når du prøver å lett flytte den. Hvis det er alt gjort støvel opp din pc. Og fortell oss din temperaturer. MERK: Har du overclocked? |
|
| |||
| |||
| ingen CPU er ikke overclocked, men det er underclocked ned fra 3,2 GHz til 2.96Ghz. jeg underclocked det fordi hvis jeg kjører den på rundt 3.2GHz det vil overopphetes og start så så jeg undrr overklokket den. Jeg har også rengjøre det ganske oftenly. den siste gangen jeg vasket meg heatsink og vifte er 2 dager siden, og hvordan u sjekk om du har nok termisk pasta eller ikke? og hvordan gjøre u vite om det er for mye? |
|
| |||
| |||
| i dont virkelig ønsker å gjøre det, er det en annen måte? og jeg dont overveie det fan ville virkelig hjelpe |
|
| |||
| |||
| Jeg selv har en P4 3,0 GHz, og temperaturen er alltid 60Degrees Celsius og aldri ga meg noen problemer. Om sommeren, på grunn av exsessive varmen som en gang hver uke PCen ville fryse og bare ville ikke starte opp igjen (temp vil noen ganger være 80Degrees Celsius). Så jeg suger all luften med en støvsuger (ja HOOVER) og deretter starte på nytt. Denne prosessen er gjort hver uke. Så jeg plassert en 17 "fan nær saken og PCen akkurat kjølnet litt, men jeg det fortsatt frooze hver fjerde natt. Nå er det bare holder running cool (varme). Jeg klarer ikke å bry seg om det. Hvis du vil, kan du enten gjøre som jeg gjorde, og bare plassere en vifte i nærheten av saken eller bare endre CPU-kjøleren og kjøpe deg en Zalman 9700NT. |