![]() |
|
| |||
| |||
| Hey gutter ville nogen være så venlig at lægge man skridt for skridt, hvad jeg behøver at gøre for en vellykket OC? Jeg vil sætte pris på hver eneste lille detalje, som jeg lige afsluttet min første opbygge og ønsker ikke at ødelægge noget. For eksempel, hvilke programmer der skal installeres for at overvåge temps, ydeevne stiger, et program til push min CPU til grænsen, og hvordan du og alle andre programmer, jeg vil først installere? im guessing det er første skridt .... derfra jeg indtaste BIOS og tweak væk, men ... præcis, hvad jeg skal tweaking her? multiplikator? nogen indstilling med spænding og ram? Jeg har brug for særlige forhold, som jeg ikke kender PÅ ALLE med denne. hvad er den højeste temp jeg ønsker at gå? hvad skal jeg skal nå nemt med denne OC såvel? Også, hvad der er gode spring til at gå op i? og hvordan skal hver tilvækst blive testet ordentligt? im sandsynligvis mangler nogle spørgsmål også, men skal du bare med mig, hvis du vil ... nogen input? tak. her er mine specs: 36073 HD 500g | WD 7K 16M SATA2 WD5000AAKS 1 74,99 N82E16827136151 DVD BURN LG | GH20LS15 20x LS SATA RT 1 29,99 N82E16835100007 CPU THERMPASTE | ARCTIC SILVER5 3.5G% 1 5,99 N82E16817139004 PSU CORSAIR | CMPSU-550VX 550W RT 1 89,99 N82E16819115052 CPU INTEL | C2D E7200 2.53G 775 45n R 1 119,99 N82E16826104178 Mouse LOGITECH | MX 518 USB DETAILLEDDET 1 39,99 N82E16899261001 TOOL ROSEWILL | RTK-001 RTL 1 3,99 N82E16820134641 MEM 2Gx2 | KST KVR800D2N6K2/4G R 1 72,99 N82E16813128337 MB Gigabyte GA-EP35-DS3L 35. RT 1 84,99 N82E16823126013 KB LOGITECH | 967738-0403 DELUX 250% 1 6,99 N82E16835186134 CPUCOOLER | ARCTIC P4 | ACFZ7-PRO R |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Et lynkursus i OC kommer op. Bare med mig et par minutter.
|
| |||
| |||
| ha ok Jeg vil .... så længe du bare med mig såvel ... som kan være unfair, fordi du vil gøre mere blottelse .... |
|
| |||
| |||
| Så hovedet ind i BIOS. (Trykker Del da det støvler) Første ting først kan indstille RAM adskillelsesstolpen. Jeg håber, du har læst nogle OC'ing tutorials, men det vil jeg hurtigt forklare nogle ting. Den FSB er, hvordan hele dit system kommunikerer med din CPU. Jo hurtigere din FSB kan køre, jo hurtigere hele dit system kan køre. FSB (i MHz) x Multiplier = hastighed i MHz. CPU-producenter har fundet måder at øge den effektive hastighed af FSB af en CPU ved at sende yderligere vejledning i hver taktcyklus. Så i stedet for at sende en instruks hver taktcyklus, Intel sender's 4 instruktioner pr taktcyklus. Så når du ser på din FSB og se dets hastighed 1066mhz, er det ikke rigtig kører på denne hastighed. Intel's CPU'er er "quad pumpet". Det betyder, at FSB på din core2 er virkelig kører på 266mhz. Hvad du ser, er den faktiske hastighed når man tager hensyn til den quad-pumpet foranstaltning Jeg nævner dette, fordi når du er o.c 'Ing du gøre med den faktiske FSB ikke effektiv. Den forstærkende del af hastighed ligning er et rent tal, der, når multipliceret med den FSB hastighed, vil give dig den samlede hastighed på processoren. For eksempel, hvis du har en CPU, der har en 266MHz FSB (faktisk FSB hastighed) og har en multiplier på 8, så ligningen bliver: (FSB) 266MHz x (Multiplier) 8 = 2133MHZ for CPU, eller 2.13GHZ (Jeg har lånt nogle af disse bits fra Alexs overclocking guide for hastighed) Anyway, vi er nødt til at indstille RAM Divider at gøre RAM kører på samme effektive hastighed som CPU'en, så vi ikke ender overclocking RAM. På dit bord, jeg tror det kaldes System Memory Multiplier eller lignende og er under Bundkort Intellgient Tweaker. Du er nødt til at ændre den, så den RAM der kører på 533Mhz eller tæt på det. Jeg mener, at dette kræver en indstilling af 2.0. Når dette er gjort, så kan vi øge FSB. Jeg tror, du er nødt til at indstille CPU Host Clock Control til Enabled (hvis jeg husker ret) til at give dig mulighed for at ændre FSB. Når du kan ændre FSB, ændre den op med 10. Før du helt BIOS, ændre PCI Express Frequency til 100 i stedet for Auto. Det er måske bare i en uønsket måde andet. Du skal nu finde Intel Speed Step og slå den fra. Dens en strømbesparende program fra Intel, der sænker din multiplikator automatisk og hindrer overclocking. Jeg kan ikke huske hvor det huder så du er nødt til at finde det i BIOS. Når Thats gjort, gemme og afslutte BIOS. Genstarte og logge ind på Windows normalt. Intet skal vises anderledes. Download (du bliver nødt til at google dem - Edit: Jeg har gjort det for dig) Intel Burn Test, CPU-Z og Real Temp. Åbn alle tre programmer (du kan blive nødt til at udpakke dem først.) First off, kig på CPU-Z. Marvel på dit arbejde, din CPU bør nu overclocked. Kig under effektiv CPU hastighed eller lignende i bunden af Windows. Dens i MHz ikke GHz. Nu er du nødt til at tjekke for stabilitet. Først skal du sørge for Real Temp er runnign så du kan tjekke temperaturer. De bør ikke være mere end 40 grader i tomgang. Så gå til Intel Burn Test, slå fejlrapportering, få det til at køre 10 tests og lad den bruge alle de RAM. Hoefully vil det fuldstændig uden fejl og temperaturer bør ikke bliver for højt. Når det er fint, kan du fortsætte med at overclock. Hold hæve FSB lidt ad gangen, så tjek for stabilitet. Til sidst vil du komme til et punkt, hvor det ikke vil være stabile, og du kan vælge at standse overclocking der og gå tilbage til den seneste stabile indstillinger eller hæve VCore en kærv. Jeg kontakter dig arbejde ud af, hvordan du gør det - du har brug for at få hånd i BIOS første skønt. Bare have sækken rundt og se, hvad du finder. Spørg de spørgsmål, du har, og nogen vil forklare mere detaljeret. Dette er naturligvis en meget hurtig og beskidt guide, men bør få dig i gang. Theres meget mere at lære, og jeg vil gerne minde dig mod Alex's guide om dette fora samt denne vejledning om Hexus: http://forums.hexus.net/hexus-hardwa...beginners.html Held og lykke!
__________________ serverguy |
|
| |||
| |||
| Gør dette ok? min RAM kører på 400mhz og jeg troede, at jeg læste et sted, du bør ikke sætte den for meget højere end den hastighed? |
|
| |||
| |||
| Nej, du RAM kører ved 800 MHz. Dens DDR2, så Double Data Rate.
|
| |||
| |||
| OK .. derefter wouldnt droppe sin sats på 533 være en nedgang i effektivitet? |
|
| |||
| |||
| Ja og nej. Grunden til, at jeg sagde, at gøre dette på er fordi som du øge Front Side Bus til overclock processoren, skal du også øge hastigheden RAM kører på, hvilket er det dobbelte af Front Side Bus. Så ved underclocking (så at sige) RAM så meget som muligt, ved du, at du ikke skubber RAM ud over sine grænser. Når du har et stabilt overclock, kan du selvfølgelig ændre RAM adskillelsesstolpen at øge hastigheden af RAM sikkerhedskopierer, ved at hæve adskillelsesstolpen igen.
|
| |||
| |||
| ok ... også i min BIOS det forekommer der en masse ting, jeg kunne tweak ... for eksempel: Robust grafik booster? Performance styrke? Standardindstillingen er turbo (højeste indstilling er ekstrem) CPU clock ratio (multiplier)-standard blev fastsat til 8 max er 9 så jeg bumper det op? PCI Express-frekvens (som du nævnte at indstille til 100) den højeste indstilling er 150 ville det være smart eller ophold med 100? im sikker på, at jeg vil have flere spørgsmål såvel .. tak |
|
| |||||
| |||||
| Citat:
Citat:
Citat:
Du kan også finde mulighed for at deaktivere Intel Speed Step eller C1e eller lignende, hvis du ikke allerede har gjort det. Citat:
Citat:
![]() |
|
| Bogmærker |
Lignende Tråde | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Last Post |
| Spildt Kaffe og (tilsyneladende?) Mislykket redningsforsøg | fearsnake | Laptops, Mobiles & PDA'er | 0 | 15 juni 2009 10:02 |
| Ringe forsøg på genstart systemet! | nchid | General Software Chat | 3 | 6. feb 2008 17:29 |
| Første bygge forsøg (omfattende opdeling indeni) | skinnyman9000 | General Hardware Chat | 20 | 10 august 2007 08:33 |
| Thread Tools | |
| |