![]() |
|
| |||
| |||
| Hey guys zou iemand dit formulier in te leggen stap voor stap wat ik moet doen voor een succesvolle OC? Ik zou het waarderen elk klein detail zoals ik net mijn eerste bouwen en niet wilt verpesten alles. Bijvoorbeeld, welke programma's te installeren voor het toezicht op de temps, prestaties verhoogt, een programma om mijn cpu aan de grens en hoe, en alle andere programma's, ik zou eerst installeren? im raden is dit de eerste stap .... vanaf daar ik de bios en tweaken afstand, maar ... wat heb ik nodig om te tweaken hier? multiplicatoreffecten? een omgeving met spanning en ram? i need Specificaties zoals ik ben niet bekend met deze AT ALL. wat is de hoogste temp ik zou willen gaan? wat moet ik zijn gemakkelijk te bereiken met deze OC ook? Ook wat zijn goede stappen te gaan door? en hoe moet elk increment worden getest correct? im waarschijnlijk ontbreekt ook een aantal vragen, maar kale met me als je wil ... enige inbreng? bedankt. hier zijn mijn specs: 36073 HD-500G | WD 7K 16M SATA2 WD5000AAKS 1 74,99 N82E16827136151 DVD BURN LG | GH20LS15 20X LS SATA RT 1 29,99 N82E16835100007 CPU THERMPASTE | ARCTIC SILVER5 3.5G% 1 5,99 N82E16817139004 PSU CORSAIR | CMPSU-550VX 550W RT 1 89,99 N82E16819115052 CPU Intel | C2D E7200 2.53G 775 45n R 1 119,99 N82E16826104178 MOUSE LOGITECH | MX-518 USB RETAIL 1 39,99 N82E16899261001 TOOL ROSEWILL | RTK-001 RTL 1 3,99 N82E16820134641 MEM 2Gx2 | KST KVR800D2N6K2/4G R 1 72,99 N82E16813128337 MB Gigabyte GA-EP35-DS3L P35 RT 1 84,99 N82E16823126013 KB LOGITECH | 967738-0403 DeLux 250% 1 6,99 N82E16835186134 CPUCOOLER | ARCTIC P4 | ACFZ7-PRO R |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Een crash course in OC komen. Bare with me een paar minuten.
|
| |||
| |||
| ha ok inderdaad zal ik .... zolang je blote met mij en ... die kan worden oneerlijk omdat u meer doen Baring .... |
|
| |||
| |||
| Dus, de kop in het BIOS. (Del drukken als hij laarzen) Eerste dingen eerste, kunt u het RAM divider. Ik hoop dat u gelezen hebben sommige OC'ing tutorials, maar ik zal snel een aantal dingen uitleggen. De FSB is hoe uw hele systeem communiceert met je CPU. Hoe sneller je FSB kan draaien, hoe sneller je hele systeem kan worden uitgevoerd. FSB (in MHz) x Multiplier = Snelheid in MHz. CPU-fabrikanten hebben manieren gevonden om de daadwerkelijke snelheid van de FSB van de CPU door het sturen van meer instructies per klokcyclus. Dus in plaats van het verzenden van een instructie om een klokcyclus, Intel sturen's 4 instructies per klokcyclus. Dus, wanneer je kijkt naar je FSB en zie haar snelheid van 1066MHz, is het niet echt lopen op die snelheid. Intel CPU's zijn "quad gepompt". Dit betekent dat de FSB op uw Core2 is echt draait op 266mhz. Wat je ziet is de effectieve snelheid wanneer rekening wordt gehouden met de quad-gepompt maatregel Ik noem dit omdat wanneer je o.c 'ING heb je voornamelijk te maken met de werkelijke FSB niet effectief. De multiplier deel van de snelheid vergelijking is puur een nummer dat, vermenigvuldigd met de FSB snelheid, geeft u de totale snelheid van de processor. Bijvoorbeeld, als u beschikt over een processor met een 266MHz FSB (werkelijke FSB snelheid) en heeft een multiplier van 8, dan is de vergelijking wordt: (FSB) 266MHz x (Multiplicatoreffect) 8 = 2133MHZ voor de cpu, of 2.13GHZ (Ik geleend sommige van deze stukjes uit Alexs overklokken gids voor snelheid) Hoe dan ook, we moeten de RAM Divider om het RAM-geheugen loopt op dezelfde effectieve snelheid van de CPU, zodat we niet eindigen overklokken het RAM-geheugen. Op je bord, ik denk dat het heet System Memory Multiplier of vergelijkbaar en onder Moederbord Intellgient Tweaker. Je moet veranderen, zodat het RAM-geheugen draait op 533MHz of dicht bij het. Ik denk dat dit vergt een instelling van 2.0. Zodra dat is gebeurd, dan kunnen we de FSB. Ik denk dat je moet stellen CPU Host Clock Control op Ingeschakeld (als ik me goed herinner) zodat u de FSB. Zodra je kunt de FSB, veranderen door 10. Voordat u heel het BIOS, de PCI Express-frequentie aan 100 in plaats van Auto. Het kan alleen in een ongewenste wijze anders. U heeft nu behoefte aan Intel Speed Step en Schakel het uit. Haar een energiebesparende programma van Intel dat verlaagt uw multiplicatoreffecten automatisch en belemmert overklokken. Ik kan me niet herinneren waar hij verbergt dus je zult moeten vinden in het BIOS. Zodra dat is gebeurd, opslaan en verlaat de BIOS. Herstart de computer en meld u in Windows normaal. Niets moet er anders uitzien. Downloaden (je moet naar google hen - Edit: Ik heb het gedaan voor u) Intel Burn Test, CPU-Z en Real Temp. Open alle drie de programma's (je kan het zo zijn dat ze eerst uitpakken.) Ten eerste, kijk naar de CPU-Z. Marvel op uw werk, uw CPU moet nu overclocked. Kijk onder Effectieve CPU snelheid of soortgelijk aan de onderkant van de Windows. Haar Mhz niet Ghz. Nu moet je om te controleren op stabiliteit. Controleer dan eerst of Real Temp is runnign, zodat u kunt controleren temperaturen. Zij mag niet meer dan 40 graden op idle. Ga vervolgens naar Intel Burn Test-, zet foutrapportage, krijgen te lopen 10 tests en laat het gebruik van al het RAM-geheugen. Hoefully zal volledig zonder fouten en de temperatuur moet niet te hoog. Zodra dat is prima, je kan blijven overklokken. Houd het verhogen van de FSB een beetje op een moment, dan controleren op stabiliteit. Uiteindelijk krijg je op een punt waar het zal niet stabiel, en je kunt kiezen om te stoppen met overklokken er op en ga je terug naar de laatste stabiele instellingen of verhogen de vCore een inkeping. Ik laat u het werk uit hoe dat te doen - je moet om de hand van de BIOS eerste hoor. Gewoon een zak rond en zie wat je kunt vinden. Stel vragen die u hebt en iemand zal in meer detail. Dit is uiteraard een zeer snelle en vuile gids, maar moet je beginnen. Theres veel meer te leren, en ik zou graag willen dat u naar Alex gids op deze fora als deze gids op Hexus: http://forums.hexus.net/hexus-hardwa...beginners.html Succes!
__________________ serverguy |
|
| |||
| |||
| Is dit te doen ok? mijn RAM-geheugen draait op 400MHz, en ik dacht dat ik ergens gelezen dat je niet te veel hoger dan de rijsnelheid? |
|
| |||
| |||
| Nee, je RAM-geheugen draait op 800MHz. Haar DDR2, dus Double Data Rate.
|
| |||
| |||
| OK .. Vervolgens wouldnt daalt haar tarief op 533 een daling van de prestaties? |
|
| |||
| |||
| Ja en nee. De reden heb ik gezegd om dit te doen is, want als u de Front Side Bus naar overklokken van de processor, kunt u ook verhoging van de snelheid van het RAM-geheugen loopt op, dat is tweemaal de Front Side Bus. Ja, door underclocking (bij wijze van spreken) de RAM zo veel als mogelijk is, weet je dat je niet duwen de RAM buiten haar grenzen. Zodra u een stabiel overklokken, kun je natuurlijk veranderen de RAM divider om de snelheid van het RAM-geheugen back-up, door de verhoging van de tussenstijl opnieuw.
|
| |||
| |||
| ok ... ook in mijn BIOS lijkt er een hoop dingen die ik zou kunnen aanpassen ... bijvoorbeeld: Robuuste grafische booster? Prestaties verbeteren? Standaard is turbo (hoogste instelling is extreem) CPU clock ratio (multiplier)-standaard is ingesteld op 8 max is 9, dus ik kwam het op? PCI Express-frequentie (die u noemde in te stellen tot 100) de hoogste instelling is 150 zou dit smart-of verblijfplaats met 100? im zeker zal ik nog meer vragen en .. bedankt |
|
| |||||
| |||||
| Citaat:
Citaat:
Citaat:
U kunt ook op zoek naar de optie uit te schakelen Intel Snelheid Stap of C1e of soortgelijke indien u dit niet reeds hebben gedaan. Citaat:
Citaat:
![]() |
|
| Bladwijzers |
Gelijkaardige Draden | ||||
| Draad | Thread Starter | Forum | Antwoorden | Last Post |
| Gemorste koffie en (Schijnbaar?) Mislukt Rescue Attempt | fearsnake | Laptops, Mobiles & PDA's | 0 | 15 jun 2009 10:02 |
| Slechte poging tot herstarten systeem! | nchid | Algemene programmatuurnoot Chat | 3 | De 6 februari 2008 17:29 |
| Ten eerste bouwen poging (volledige uitsplitsing binnenkant) | skinnyman9000 | Algemeen Hardware Chat | 20 | 10 aug 2007 08:33 |
| Thread Tools | |
| |