![]() |
|
| |||
| |||
| Hej folk! godt im grund til at modtage min nye Q6600 morgen og tænkte jeg ville post forud for nogle hjælpe. ret Jeg har brug for hjælp med følgende ting. 1)Memory tider - Af en eller anden grund, da jeg havde min e6300 på 2.8Ghz Jeg kunne kun køre dette ram jeg har nu på 6-6-6-18 eller hvis jeg ændrede den til at sige 5-5-5-15 ELLER 5-5-5 -- 18 og genstartet, jeg ville få noget display på skærmen og jeg var nødt til at nulstille FMO'er at kunne starte op igen. Jeg regner med at overclock til måske 3,2-3.4Ghz hvis im heldige, min hukommelse, der er forbundet nedenfor kan tage op til 2.1v-2.2v http://www.overclockers.co.uk/showpr...20 (OCZ2G8004GK) 2)Spænding for CPU og hukommelse - Nu iknow dens forskellige for hver, men nogle kan have brug for mere spænding end andre, men hvad spænding vil du anbefale jeg indstille min Q6600 og mine ram til at komme til 3 GHz stabilt for startere? 3)Er der noget andet, som jeg bør vide? TKS mennesker mine specs Citat:
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Lyder som du ved, hvad din gør, bare husk at stress test for at bekræfte det stabile.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Bare arbejde op virkelig langsomt. På RAM sæt den til den korrekte spænding manuelt og indstille timing som fabrikanten foreslået. Derefter indstille RAM adskillelsesstolpen og få clocking! Når det går ned, giver det mere spænding, og fortsætter:) Hvis du synes du har brug for at hæve RAM hastighed for at få en højere FSB derefter hæve det sige 20Mhz og se, hvordan den reagerer. Hvis det begynder styrter ned, så du kan give den et hak mere spænding, men sørg for, at den har masser af luftstrømmen omkring den. Fried RAM ikke lugter godt. Tro mig:) Du kan også se, hvor hurtigt du kan få RAM før du starte med blot at sænke RAM adskillelsesstolpen. Så ved du, hvad du kan stræbe efter.
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Præcis som serverguy sagt, jeg er ikke ekspert i OCing Men jeg har gjort det på maskine med succes, og de fleste af processen er en lærerig oplevelse, så længe du har læst en guide eller 2, og ved den generelle idé , og er ikke letsindigt, så skulle du være fint.