![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Hei folk!
Brønnen im grunn til å motta nye Q6600 morgen og tenkte jeg skulle legge på forhånd for hjelp. høyre Jeg trenger hjelp med følgende ting. 1)Minne nytt - Av en eller annen grunn når jeg hadde min e6300 på 2.8Ghz jeg kunne bare kjøre dette ram Jeg har nå på 6-6-6-18 eller hvis jeg endret det til å si 5-5-5-15 ELLER 5-5-5 -- 18 og startet på nytt, ville jeg får ikke vise på skjermen og jeg måtte reset CMOS å kunne oppstart igjen. Jeg har tenkt å overclock til kanskje 3,2-3.4Ghz hvis im heldig, min hukommelse som er knyttet nedenfor kan ta opptil 2.1v-2.2v http://www.overclockers.co.uk/showpr...20 (OCZ2G8004GK) 2)Spenning for CPU og minne - Nå iknow dens forskjellige for hvert system, noen kan trenge mer spenning enn andre, men hva spenning ville du anbefale jeg min Q6600 og min ram til å komme til 3 GHz stabil forretter? 3)Er det noe annet jeg bør vite? tks folk mine specs Sitat:
|
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Høres ut som du vet hva du gjør, bare husk å stress test for å bekrefte at det er stabilt.
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Bare opparbeide virkelig sakte.
For RAM satt den til riktig spenning manuelt og angi tidspunkt som produsenten foreslått. Deretter sette RAM Skillelinje og få clocking! Når den krasjer, gir det mer spenning, og fortsetter:) Hvis du trenger å heve RAM hastighet for å få en høyere FSB og heve det si 20Mhz og se hvordan den reagerer. Hvis det begynner å krasje, så du kan gi den et hakk mer spenning, men sørg for at den har nok av luftstrømmen rundt det. Stekt RAM ikke lukter godt. Stol på meg:) Du kan også se hvor fort du kan få RAM før du begynner med bare senke RAM skillelinjen. Da vet du hva du kan satse på.
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Nøyaktig som serverguy sagt, jeg er ikke en ekspert på OCing, men jeg har gjort det på maskinen uten problemer, og det meste av prosessen er en erfaring, så lenge du har lest en guide eller 2, og kjenner den generelle ideen , og er ikke uvøren, så du bør være i orden.