![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hej, Im går att bygga en kraftfull gaming rig. Jag har ca £ 1.000 budget och jag har ca £ 800 för en CPU Mobo Ram, GPU och ljudkort. Behöver råd om dem skål, |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Du verkar vara din i samma båt som mig
Jag får / redan har Intel Q6600 Core 2 Quad att jag kommer overclock - 160 EVGA / XFX 780i SLI moderkort (så att du kan ha SLI eller tri sli om du vill) - 200 några goord bagge cirka 200 för 4 gig nvidea goeforce GTX 768MB grafikkort - 300 total = 850 Mitt System: Cewy s undrar macine
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Bara få en GTX om spel till 1920x1200. Om mindre 8800GT kommer att sortera ut dig fint. Också mycket billigare, som i nästan halva priset och kan spel på 1920x1200 precis så bra som det GTX men du kan alltid bara göra några inställningar i detalj ner eller stänga av AA för dem några extra fps. Jag går Nosey en spec för dig nu. Jag håller med Cewy på Quad men du kommer inte se fördelarna i spelet riktigt ännu eftersom inte många är kodade för att använda en quad. Om du vill ut och ut CPU prestanda nu då måste det vara en dubbel, och det måste vara E6850. Både den och quad prissätts noga med E6850 är ca £ 20 mer.
|
| |||
| |||
| så quad kommer att komma fler till nytta senare?? |
|
| |||
| |||
| Yup. Inte många (jag vet av 3, men det kan finnas några fler) återstår. Men de kommer, garanterat. Det tog ca 2 år för spelutvecklare att använda DUALS, det är bara riktigt tagit fart i stor skala sedan Conroe släpptes. Nu cpu tillverkarens inte utkämpar den "MHz krig" längre, men går nu för effektivare arkitektur och fler processorer på en tärning samma utvecklare har egentligen inte ett val som de är vill utöka spelupplevelsen. Vad tror du kör GPU förbättringar?
__________________ hörde wow är ett bättre preventivmedel sedan p-piller, inget skämt jag spelade rs för 2-3 år och 2 veckor efter att jag slutat Jag förlorade min oskuld. -Kanoakavirus |
|
| |||
| |||
| "Vad tror du kör GPU förbättringar?" mexikaner?? |
|
| |||
| |||
| Var det sarkasm Cewy?
__________________ hörde wow är ett bättre preventivmedel sedan p-piller, inget skämt jag spelade rs för 2-3 år och 2 veckor efter att jag slutat Jag förlorade min oskuld. -Kanoakavirus |
|
| |||
| |||
| no lol det var en slumpmässig kommentar sammanfattar det faktum att många foerign länder blir mer industriell grund arbetarna acceptera en lägre lön ^ ^ Det var inte en förolämpning antingen ... bara några av mina torra humor |
|
| |||
| |||
| Alex kanske kan svara mig en fråga med att jag är en Idiot. Ta Crysis till exempel Minimikraven är 2.8Ghz och Core 2 Duo kommer att göra det trevligt med sin 2x3.0Ghz Men (heres att jag är en noob) Skulle Quad köra det som det är 4x 2.4Ghz? Skål, |
|
| |||
| |||
| Citat:
MIN specs är baserade på en P4 2,8 GHz. En E6300 (1,83 GHz) har mer spel förmåga än denna cpu grund av dess bättre allround arkitektur, det är jag, tror jag, 4 mindre pipeline steg bosatt. Spelutvecklare ge minsta specs baserat på absolut minimum som krävs för att starta spelet utan att krascha, vilket artificiellt öka marknaden för försäljning. Det är omoraliskt men laglig eftersom den inte tar hänsyn till pris ram, aa, eller inställningar detalj. Upplösningen på din bildskärm spelar mycket på hur väl några spel körs. Den större skärmen skärmen har fler pixlar. Ju fler pixlar desto svårare GPU (och mindre så har cpu) för att arbeta.
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Råd om Laptop Components. | Haun | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 10 | 20 Oktober 2009 21:09 |
| Uppgradera rådgivning behövs | Isaac Appiah | General Hardware Chat | 2 | 10 juni 2009 14:24 |
| Lite råd behövs | megabyte | Web Design, Hosting & SEO | 6 | 20 november 2008 09:25 |
| Vissa PSU Rådgivning behövs | Macmac508 | Cases & Power Supplies | 1 | 27 december 2007 15:28 |
| Laptop rådgivning behövs | Kevan Kelly | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 2 | 12 december 2007 09:16 |
| Thread Tools | |
| |