Om ditt moderkort dör mer än en gång att du har en felaktig PSU eller smutsig makt som du behöver för att lösa innan du köper en ny eller om du kommer troligen att ha samma problem igen. Google säger att PCI-E körfält på dessa moderkort
ofta dörMen så det kan inte vara det.
Moderkortet behövs är en socket 939 men de är gamla, sällsynta (none säljs på NewEgg) och dyrt. Byta det inte är sannolikt att vara kostnadseffektiv med tanke på priset på nya datorer: Du betalar i genomsnitt runt $ 75 för detta moderkort, men när en ny dator med omfattande prestanda ökar är ungefär $ 250 som inte verkar effektivt för mig.
Här är information om möjliga ersättningar, även om info från när 939 var fortfarande omkring så det är mycket svårare att hitta lämpliga styrelser.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "